Kvalitet 0

Numismatisk forum
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: Kvalitet 0

Post by Kjetil Kvist »

Jeg tror 0/01-graden dekker opp for mye som ellers kunne vært 0. Samtidig vil vi se at utenlandske selskaper som tilbyr restaurering og konservering av mynter vil kunne bringe matte 2-ører til sin tidligere glans. Det er et nullproblem, dersom man ser hva som er mulig å gjøre. Dessuten må vi bare ta inn over oss at noen mynter ikke kan graderes. Markedsverdien er lav, samlerinterssen er lav og med mindre det er en sjeldenhet man har, så er mynten mer en defekt mynt framfor noe annet.
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Kvalitet 0

Post by madsemann »

Krs mynthandel: Hvorfor bryr du deg? Det er jo ytterst sjeldent du graderer myntene du selger. Du pleier jo bare bruke superlativer, da betyr det jo uansett ikke noe hva som står i handlerkatalogen.
KrsMynthandel
Posts: 426
Joined: 02 Dec 2009 19:12

Re: Kvalitet 0

Post by KrsMynthandel »

Madsemann: Den var direkte ufin :evil: "At det er ytterst sjelden du graderer mynter du selger" vitner om hvor lite du følger med på mine auksjoner. "Begrepet ytterst", hva mener du med det? Det må i såfall være LANGT under halvparten, ja kanskje 10 eller 5% eller mindre av mine auksjoner. Da kan jeg opplyse deg om at mine auksjoner i klar hovedvekt er kval. bestemt. Dette kan alle se, men du fortsetter med ufine kommentarer, det er det flere som biter seg merke i. Hvorfor gjør du det? Hva ønsker du å oppnå med den oppførselen og usanne utsagn?
KrsMynthandel
Posts: 426
Joined: 02 Dec 2009 19:12

Re: Kvalitet 0

Post by KrsMynthandel »

Madsemann: Nå har jeg sett i gjennom de siste 70 auksjonene mine og 50 er kval. bedømt i headingen 20 er ikke det der. Da vil jeg ha meg frabedt slike usannheter du her kommer med :!:
KrsMynthandel
Posts: 426
Joined: 02 Dec 2009 19:12

Re: Kvalitet 0

Post by KrsMynthandel »

Madsemann:" At jeg bare bruker superlativer" er også feil, direkte løgn. I de siste 70 auksjonene mine er headingen 61stk. uten superlativer og kun 9 stk. med. Hvorfor gjengir du ikke virkeligheten som den er istedet for å fare med usannheter og ubegrunnet kritikk :?:
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Kvalitet 0

Post by madsemann »

Hvor mange av de graderte er sedler og hvor mange er mynter? Jeg har aldri kjøpt av andre "proff" mynthandlere som du kaller det, der jeg selv må gradere mynten. Så jeg har hatt mine tanker om hvorfor du ikke graderer myntene dine.

Uansett, det å motta kritikk er ikke din sterke side :-)
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Kvalitet 0

Post by madsemann »

Forresten, i myntalbumene du har med deg rundt på messer, hvor mange er der graderte? Der er vel svaret nermere 0 :P
KrsMynthandel
Posts: 426
Joined: 02 Dec 2009 19:12

Re: Kvalitet 0

Post by KrsMynthandel »

Madesmann: 34 graderte mynter og 61 graderte sedler er det av de over 70% GRADERTE objekter på mine siste auksjoner. Dette vitner om at du kommer med usannheter mht. at "det er ytterst sjelden du graderer myntene du selger". Som sagt over 70 % som er gradert av mine 70 siste auksjoner, og ja jeg tåler kritikk om den er berettiget., men når du farer med løgn, må DU, madsemann, tåle å bli satt på plass. DET vitner dine utsagn om at du ikke gjør....

Så at jeg bare bruker superlativer og ytterst sjelden graderer myntene som jeg selger, er bevist som løgn i fra din side. Alle kan se liste over mine auksjoner på QXL, så kutt ut usannhetene dine, madsemann!

I første rekke var det snakk om QXL og" bare superlativer/ingen kval.beskrivelse", som ble diskutert. Alle kan se at mine auksjoner IKKE er utelukkende fulle av superlativer, som tidl.nevnt og altså over 70% kval. gradert.
Vi kan gjerne flytte diskusjonen over til myntalbumene mine. Du skriver "hvor mange der er graderte. Der er vel svaret nærmere 0" Madsemann: Dette blir kort og godt diskusjon under lavmål. Nok en gang kommer du med sleivspark og løgn. Tusenvis av kunder har sett i mine album og samtlige 0 mynter er kval. gradert skriftelig som 0 eller enkelte sågar prakt og tusenvis av mynter (og sedler for den slags skyld) er gradert ellers i andre kval. Ja, det er også mange mynter (og sedler) som ikke har påtegnet graderingsgrad. Men at du prøver å vinkle det dit du gjør, er som sagt motbevist, så nok en gang får du slutte å fare med usannheter.

Qxl har de beviselige auksjonslistene, jeg har albumene. det er bare å ta en titt......Da ser alle hvem som snakker sant :!:
KrsMynthandel
Posts: 426
Joined: 02 Dec 2009 19:12

Re: Kvalitet 0

Post by KrsMynthandel »

Madsemann: Jeg har stilt deg spørsmålene "Hvorfor kommer du med ufine kommentarer", "Hva ønsker du å oppnå med den oppførselen og dine usanne utsagn"?
samler607
Posts: 1064
Joined: 20 Jan 2012 16:31

Re: Kvalitet 0

Post by samler607 »

Beklager, men etter umenneskelige 1000-vis av auksjon observasjoner jeg har gjort de seneste årene. Er nok du ( Kr. Mynthandel ) Som har dårligst opplyst gradering av myntene dine tilsalgs ved eventuelle nettauksjoner. Dette kan jeg love deg 100 %, da jeg tviler på at det er andre enn meg som overvåker nettauksjoner i den grad.

Du har fått beretighet kritikk for lite opplysende gradering ved auksjoner, men ikke tatt dette til deg ved større grad. Noe bedring har det vært fra 2012 vs 2013.

Jeg gikk hardt ut over Riibe Mynthandel ved en senere anledning, pga. sjeldenhet over 2 kr 1888, Men Riibe , er ei av de beste til å produsere myntbilder, men har alltid gradert myntene side i overskrift.

Men allikevel mangler det en hel del graderinger ved. feks. 2 kr. 1910 ( topp år, eller andre superlative graderinger ) ( uten gradering )

Jeg håper dette blir tatt på som grei tilbakemelding.
Og ved senere anledning, kjøp hos deg.
samler607
Posts: 1064
Joined: 20 Jan 2012 16:31

Re: Kvalitet 0

Post by samler607 »

samler607 wrote:Beklager, men etter umenneskelige 1000-vis av auksjon observasjoner jeg har gjort de seneste årene. Er nok du ( Kr. Mynthandel ) Som har dårligst opplyst gradering av myntene dine tilsalgs ved eventuelle nettauksjoner. Dette kan jeg love deg 100 %, da jeg tviler på at det er andre enn meg som overvåker nettauksjoner i den grad.
.
Dette gjelder da selvsagt Norske handlere som er oppført under listen med norske mynthandlere. ( om det skulle bli misforstått )
User avatar
losset
Veteran
Posts: 1234
Joined: 02 Nov 2008 10:36
Location: Skedsmokorset

Re: Kvalitet 0

Post by losset »

Det finnes kun to graderinger på mynter, det er: liker / liker ikke!

Jeg styrer ALLTID unna mynter som ligger på MS 63, det er det vi kaller i miljøet for en "diskusjonsmynt".

Håndholdt og fotografi er to forskjellige saker, mitt råd er derfor og ikke kjøpe føre du har sett den håndholdt selv. Eventuelt påse Arne selger har returrett, noe alle seriøse selgere oppererer med.

Godt Nyttår!

Losset

:wink:
KrsMynthandel
Posts: 426
Joined: 02 Dec 2009 19:12

Re: Kvalitet 0

Post by KrsMynthandel »

Samler 607: Fint med konstruktive tilbakemeldinger og jeg er helt enig med dine betraktninger 2012 mot 2013. Som nevnt er over 70 % av mine siste auksjoner dette året kvalitetsgradert. Er du 100 % sikker at jeg har minst graderinger av de prof. handlerne? En prof. kollega i Østfold, har da som regel "by etter bilder ".......nesten aldri graderinger.......

De berømmelige utropstegnene jeg hadde i 2012 er en saga blott og jeg skal tilstrebe meg 100 % kvalitetssetting på mine auksjoner i fremtiden :wink:
samler607
Posts: 1064
Joined: 20 Jan 2012 16:31

Re: Kvalitet 0

Post by samler607 »

Beklager, om jeg drar inn stylo mynthandel, og hobbbyboden blir det selvsagt feil av meg å skrive 100 %.
( stylo mynthandel har jeg til gode og gjøre noen større kjøp av )

Men sistnevnte har jeg ikke klart å klassifisere blandt de seriøse, som jeg anser deg for å være.
Et seneste eksempel kan være dette : http://www.qxl.no/pris/mynter-sedler/my ... 803578734/

Så kan du selv og andre gjøre opp mening.

Men alt i alt, setter samlere, "in general" stor pris pris på en handlers synspunkter dog dere blir selvsagt utsatt for kritikk for deres graderingers. Og om dere skulle være så uheldige å gradere "feil" vei blir det ikke tatt i mot med den samme holdningen og meninger fra kjøper.

Man kan vel si det er kjøpers marked i nå tiden med sosiale medier og lignede.
KrsMynthandel
Posts: 426
Joined: 02 Dec 2009 19:12

Re: Kvalitet 0

Post by KrsMynthandel »

Samler 607: På qxl nå er det 2 kollegaer som selger mynt....Hvor mange % der er kval. vurdert ?
Post Reply

Return to “Mynt og Seddel - Diskusjon”