Kvalitet 0

Numismatisk forum
KrsMynthandel
Posts: 426
Joined: 02 Dec 2009 19:12

Re: Kvalitet 0

Post by KrsMynthandel »

Samler 607: Takker så meget, så ikke ditt innlegg før mitt kom og ja, ikke lett med dette bilde på mynten du nå refererer til på Qxl.
samler607
Posts: 1064
Joined: 20 Jan 2012 16:31

Re: Kvalitet 0

Post by samler607 »

Hei.
Kjempe greit med tilbakemelding på det jeg skriver, men hvilke kollegaer mener du og anser du som seriøse mynthandlere ved qxl sine auksjoner? ( litt vanskelig å si da det fra en 3 mnd tid popper opp en og annen "mynthandler" i Norge, hvertfall med mynter i sine salgsannonser)

( jeg har bare tatt et kjapt overslag av auksjon observasjoner fra de jeg anser som seriøse mynthandlere i Norge, de siste 3 årene )

Men alt i alt, skal en statistikk fra en 2-3 års periode gi en ganske god overblikk.

Forøvring er dette ikke direkte kritikk mot deg, om du tar det som det.
KrsMynthandel
Posts: 426
Joined: 02 Dec 2009 19:12

Re: Kvalitet 0

Post by KrsMynthandel »

Samler 607: Vi har alle forbedringspotensial så jeg er definitivt åpen for konstrutive innspill mm. Fint med hyggelig ordlyd og kompliment, ikke en hel haug med beviselige usannheter :D

Du stiller spørsmålet hvem av kollegaene mine jeg oppfatter som mest seriøse ved Qxl sine auksjoner. Ikke lett å si det er jo 7-10 som mer eller mindre er innom, det være seg salg/kjøp på auksjoner. Bilder er en ting, objektbeskrivelse/kval. bestemmelse en annen, likeså utvalg og graden av variasjon i utvalget. Jeg foretrekker godt utvalg av div. tidsperioder, både mynter og sedler, men minst mulig proof og moderne massevare...Noen klar favoritt har jeg ikke....
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Kvalitet 0

Post by madsemann »

KrsMynthandel wrote:Madsemann: Jeg har stilt deg spørsmålene "Hvorfor kommer du med ufine kommentarer", "Hva ønsker du å oppnå med den oppførselen og dine usanne utsagn"?
Ufin kommentar? Jeg skrev min ærlige mening, at du syntes det er ufint, det er beklagelig.

Jeg følger helst med på dansketidsmynter, og der graderer du ikke 70% av myntene dine. Du har som nevnt kommet deg, men 70 % er ikke godt nok. Hadde OMG, Kuenker, Bruun-Rasmussen osv gradert 70%, hadde de blitt ansett som høyst uproffesjonelle. Og når det kommer til profesjonallitet, så hjelper det lite at du påpeker at det er kollegaer av deg som er verre. Det er ikke bare lite kollegialt, det er høyst irellevant også. Det å feks si at abc er bedre enn Samlerhuset, sier lite og ingenting.

Det jeg til slutt ønsker å oppnå med "oppførselen" min, er at du graderer myntene du selger. Ikke mer, og ikke mindre. Det synes jeg er minstekravet for å kalle seg en proffesjonell mynthandler.
KrsMynthandel
Posts: 426
Joined: 02 Dec 2009 19:12

Re: Kvalitet 0

Post by KrsMynthandel »

madsemann: Er det din ærlige mening at du skriver at nærmest 0 av mine mynter er kval. vurdert i albumene, at jeg bare bruker superlativer og ikke graderer mynten mine på Qxl ? Da får du lese en gang til. Nei, vent: Nå har du jo plutselig innrømmet at 70 % av myntene er gradert. Jeg skrev at i de siste 70 auksjonene mine er det 61 som er uten superlativer. Det er da vitterlig nærmere 90 %. Mao. stikk motsatt av det du lyver om (at jeg bare bruker superlativer)

At jeg viser til at andre har auksjoner med lang ifra full kval. beskrivelse. Det er jo bare et faktum, men du har jo lagt meg til for sleivspark og usannheter.

Jeg spør deg igjen madsemann: 1. Hvorfor lyver du om at nærmest 0 av mine mynter er kval. vurdert i albumene mine? 2. Hvorfor lyver du om at jeg bare bruker superlativer om mine auksjoner? 3. Hvorfor skrev du at jeg ikke graderer myntene mine på Qxl?

Dette vil jeg ha svar på, madsemann :!:
KrsMynthandel
Posts: 426
Joined: 02 Dec 2009 19:12

Re: Kvalitet 0

Post by KrsMynthandel »

madsemann: Spørsmål 3. Skal være hvorfor skriver du at jeg ytterst sjelden skriver kval. på Qxl?
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Kvalitet 0

Post by madsemann »

KrsMynthandel wrote:madsemann: Er det din ærlige mening at du skriver at nærmest 0 av mine mynter er kval. vurdert i albumene, at jeg bare bruker superlativer og ikke graderer mynten mine på Qxl ? Da får du lese en gang til. Nei, vent: Nå har du jo plutselig innrømmet at 70 % av myntene er gradert. Jeg skrev at i de siste 70 auksjonene mine er det 61 som er uten superlativer. Det er da vitterlig nærmere 90 %. Mao. stikk motsatt av det du lyver om (at jeg bare bruker superlativer)

At jeg viser til at andre har auksjoner med lang ifra full kval. beskrivelse. Det er jo bare et faktum, men du har jo lagt meg til for sleivspark og usannheter.

Jeg spør deg igjen madsemann: 1. Hvorfor lyver du om at nærmest 0 av mine mynter er kval. vurdert i albumene mine? 2. Hvorfor lyver du om at jeg bare bruker superlativer om mine auksjoner? 3. Hvorfor skrev du at jeg ikke graderer myntene mine på Qxl?

Dette vil jeg ha svar på, madsemann :!:
Du skrev i et tidligere innlegg: "samtlige 0 mynter er kval. gradert skriftelig som 0 ". Vel, når du kun graderer 0 myntene dine, så er det ikke rart at jeg ikke har sett det, for jeg fyller ikke med på krone og øremynter.
Nå finner ikke jeg en eneste av dine mynter på qxl, så jeg får ikke verifisert det du skriver. Det er likevel som sagt på mynter fra før 1814, langt mindre enn 7 av ti som har vært graderte fra din side der.
At jeg overdriver litt, det er mye mulig, men du må gjerne kalle meg en løgner noen ganger til om det kjennes godt for deg. Jeg har uansett truffet en nerve hos deg forstår jeg, og om dette resulterer i at du begynner å gradere andre enn 0 myntene dine, så er jeg fornøyd.

Legg gjerne ut en link til myntene fra før 1814 du har solgt det siste året, så får vi se om det er 70% der. Det er det nok ikke.
Pippi
Posts: 99
Joined: 25 Nov 2012 05:05

Re: Kvalitet 0

Post by Pippi »

Godt nytt år alle sammen. Har man glemt hva denne tråden dreier seg om; kriteriene for kvalitet 0. Refsing av div mynthandlere for manglende kvalitetsvurdering er jo innterssant, men hører strengt tatt inn under en annen tråd.
KrsMynthandel
Posts: 426
Joined: 02 Dec 2009 19:12

Re: Kvalitet 0

Post by KrsMynthandel »

madsemann: Du skriver sitat" Vel når du graderer 0 myntene dine så er det ikke rart at jeg ikke har sett det for jeg følger ikke på med krone og øremynter" Hvorfor i huleste har du da uttalt deg slik du tidligere har gjort :?: Du snakket tidligere om albumene, Qxl og superlativer. Nå prøver du febrilsk å koke det ned til før 1814 :!: Der har jeg aldri sagt det er mer enn 70%, det er noe mindre der så er det også sagt, men før 1814 er med i det TOTALE anslaget jeg har snakket om (når det gjelder de i overkant av 70%).

At du skriver "jeg har tydeligvis funnet en nerve hos deg" Hvem finner seg i direkte løgner som DU BEGYNTE med i full offentlighet. Skulle bare mangle at jeg ikke forsvarer meg mot disse løgnene :evil:

Jeg registrerer som tidl. nevnt at du prøver å vinkle det hele før 1814, det var IKKE UTGANGSPUNKET for dine sleivspark og løgner. Det positive oppi dette er at du har kommet med "noen tilståelser/modereringer". Det er derimot ikke nok :!: Derfor spør jeg igjen:

Hvorfor svarer du ikke konkret på mine spørsmål :?: 3 nummererte spørsmål madsemann, jeg behøver vel ikke å gjenta dem :?:
Jeg gjør det allikevel:

1: Hvorfor lyver du om at nærmest 0 av mine mynter er gradert i albumene mine? (Dette blir jo direkte latterlig når du her innrømmer at du ikke blar i albumene for kr/øre)
2: Hvorfor lyver du om at jeg bare bruker superlativer i auksjonene mine? (som tidl. nevnt er det nær 90% som ikke er det, mens kun 10% som har superlativer)
3: Hvorfor skrev du at jeg ytterst sjelden skriver kval. grad på QXL? (Som tidl. nevnt er i overkant av 70 % det)
KrsMynthandel
Posts: 426
Joined: 02 Dec 2009 19:12

Re: Kvalitet 0

Post by KrsMynthandel »

madsemann skriver " Når jeg kun graderer 0 myntene mine"? Hvor har du det ifra? Mener du at jeg ikke graderer de andre kval. De 70 % vi snakker om innehar da beviselig også mynter kval. vurdert til 0/01, 01, 1+, 1 osv. Nok :twisted: en løgn
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Kvalitet 0

Post by Arve »

Bare et fromt ønske om et år uten disse meningsløse kranglene. Hold dere til emnet for tråden og ta resten på PM. :!:
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
KrsMynthandel
Posts: 426
Joined: 02 Dec 2009 19:12

Re: Kvalitet 0

Post by KrsMynthandel »

Arve: Ser den :D Men det er jo ikke hyggelig å bli uthengt i full offentlighet med slike beviselige løgner og sleivspark som madsemann her har kommet med :!: Jeg kunne ikke la disse påstandene stå uimotsagt.....
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Kvalitet 0

Post by madsemann »

KrsMynthandel wrote:Arve: Ser den :D Men det er jo ikke hyggelig å bli uthengt i full offentlighet med slike beviselige løgner og sleivspark som madsemann her har kommet med :!: Jeg kunne ikke la disse påstandene stå uimotsagt.....
Beviselige løgner? Gikk igjennom karakterboka di på qxl. Det siste året, er 7, syv av de norske myntene før 1814 gradert. Noe som er beviselig i nærmere 0 enn 70%.

Hvorfor du tror at jeg har hatt oversikt over alt det du selger, vet jeg ikke, men jeg vet at du kjenner til mitt samlerområde.

2 spørsmål til deg, som jeg i motsetning til deg som, "KREVER :evil: :twisted: " svar på, så håper jeg at du svarer.

1. Er det greit å tale nedsettende om dine kollegaer, for å fremheve deg selv slik du har gjort i denne tråden?

2. Hadde du ansett auksjonshus som Omg, kuenker, Bruun-Rasmussen for seriøse dersom de hadde gradert 70% av sine objekter?
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Kvalitet 0

Post by madsemann »

Arve wrote:Bare et fromt ønske om et år uten disse meningsløse kranglene. Hold dere til emnet for tråden og ta resten på PM. :!:
Du får unnskylde meg. Men KrsMynthandel er alltid ekstremt høyt på banen i diskusjoner om gradering. Gjør stort nummer av sine x antall år som "proffesjonell" mynthandler osv. Men å gradere alle sine egne mynter, det gjør han ikke.
User avatar
bengt
Posts: 1772
Joined: 08 Jul 2008 13:30

Re: Kvalitet 0

Post by bengt »

Kr Mynthandel: Jeg burde informere deg om at du blir oppfattet som mindre seriøs for hvert innlegg du har som er skrevet slik som innleggene i dette topicet, i alle fall fra meg. Jeg ser at du føler deg provosert, men som mynthandler som lever av at kunder har et positivt inntrykk av deg er det bedre å ikke skrive noen ting, enn å skrive slik du gjør her.

Jeg har personlig også reagert at både du selv og Stylo Mynthandel (som "de eneste" av de "seriøse" mynthandlerene på QXL) har solgt "noen" objekter på QXL hvor du lar det være opp til kunden (den uprofesjonelle part) å bestemme hvilken grading en mynt har. Jeg lukker alltid slike auksjoner, skal jeg "ta sjansen" på egen kunnskap så gjør jeg det heller med en annen privat person, når jeg handler fra en forhandler så ønsker jeg at han gir en vurdering han kan stå inn for. Denne påstanden kan du avfeie, eller du kan ta den til deg - men ellers les mitt forrige avsnitt...
Post Reply

Return to “Mynt og Seddel - Diskusjon”