Videovisning

Numismatisk forum
Post Reply
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Videovisning

Post by AMO Berg »

Oslo Myntgalleri følger med i utviklingen. Jeg er ikke akkurat en som er oppdatert på digitale nyvinninger, men dette synes jeg var bra!

https://www.youtube.com/results?search_ ... yntgalleri
Littinteressert
Posts: 20
Joined: 24 Feb 2019 21:56

Re: Videovisning

Post by Littinteressert »

Enig. Og: Hvis de begynner å zoome skikkelig inn, kan dette være virkelig banebrytende.
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: Videovisning

Post by Espen »

På tross av at det er 720p så ser man klart og tydelig alle detaljer. Viser at det ikke alltid er nødvendig med høyere oppløsning. Bra tiltak.
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Videovisning

Post by AMO Berg »

Det er også ekstra artig når samlinger som er bygd opp gjennom mange decennier kommer på markedet, slik som den til Ragnar Kyllo. Det er interessant å få se mynter som kanskje ikke har vært avbildet i kataloger tidligere. Med all respekt for myntsamlere som klarer å bygge opp en samling i løpet av noen få år, så blir det ikke like interessant når myntene kommer på markedet igjen.
User avatar
vemod
Veteran
Posts: 1991
Joined: 14 Oct 2008 13:14
Location: Kongsvinger

Re: Videovisning

Post by vemod »

Veldig bra. "Nær håndholdt" kan være enn passende betegnelse. Ikke er det smittefarlig å være i nærheten heller.
Bernt B
Posts: 157
Joined: 19 Jan 2009 23:00

Re: Videovisning

Post by Bernt B »

Ikke for å være negativ, men de 7-8 myntene jeg nettopp kikket på her fremstod alle som helt usirkulerte og prakteksemplarer i nærmest kv. 0. Hvilket alle neppe er. Her er det nok noe med lyssettingen som gjør at dette fremstår mer som reklamestunt enn et alternativ til håndholdt visning (med egne hender).
Post Reply

Return to “Mynt og Seddel - Diskusjon”