Mer Samlerhuset

Numismatisk forum
Post Reply
User avatar
jenskr
Numismatiker
Posts: 1095
Joined: 10 Jun 2009 21:36

Mer Samlerhuset

Post by jenskr »

Nok et kreativt utspill fra Samlerhuset. Her skal hver krone tynes ut av den siste minnemynten..... Prisen er jo helt på vidvanke.

Løp og kjøp...not - dette unike, individuelt nummererte, svært begrensede eksemplarer. Slutter aldri å bli overrasket hva de klarer å tyne ut av de moderne minnemyntene. Og sist men ikke minst. Du får eksklusiv rett til de fremtidige myntbrevene - HURRA :lol:

Men layout - det kan de.

http://www.samlerhuset.no/knuthamsun?ut ... %2BHamsun)
User avatar
Kristiansand
Posts: 392
Joined: 16 Jan 2009 16:31
Location: Søgne

Re: Mer Samlerhuset

Post by Kristiansand »

Uansett må jeg bare få sagt at jeg syns den Hamsun mynten er kanonfin. Samlerhuset har jeg gitt opp, hiver og sletter alt som dukker opp fra dem.
User avatar
bengt
Posts: 1772
Joined: 08 Jul 2008 13:30

Re: Mer Samlerhuset

Post by bengt »

Jeg synes det er utrolig at de klarer å få så mye penger for dette jeg. 4000 eksemplarer, og de får nok solgt alle, men problemet er at det jo ikke er noen som samler på myntbrev så verdien er jo bare lik mynten i seg selv (regner med at det ikke er et sjeldent frimerke)...
loftrusk
Posts: 111
Joined: 25 Jul 2009 10:27

Re: Mer Samlerhuset

Post by loftrusk »

Er det noe fra samlerhuset som faktisk er verdt å kjøpe, eller er det kun gråstein til gullpris?
Last edited by loftrusk on 04 Aug 2009 12:27, edited 1 time in total.
User avatar
Kristiansand
Posts: 392
Joined: 16 Jan 2009 16:31
Location: Søgne

Re: Mer Samlerhuset

Post by Kristiansand »

Det eneste jeg "kan" finne på å handle hos dem er den siste katalogen, siste årsett etc, der blir du ikke lurt på pris tror jeg, men er å mange andre som selger at jeg styrer bevisst unna alt fra dem.
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: Mer Samlerhuset

Post by Espen »

Papiret som den er pakket inn i rettferdiggjør prishoppet på 340kr med letthet.
User avatar
jenskr
Numismatiker
Posts: 1095
Joined: 10 Jun 2009 21:36

Re: Mer Samlerhuset

Post by jenskr »

Espen wrote:Papiret som den er pakket inn i rettferdiggjør prishoppet på 340kr med letthet.
Jeg håper denne setningen er full av ironi - eller???
User avatar
bengt
Posts: 1772
Joined: 08 Jul 2008 13:30

Re: Mer Samlerhuset

Post by bengt »

Espen bruker aldri ironi, på lik linje med Kjetil så elsker han Samlerhuset over alt på jord :-)
Thaler
Posts: 82
Joined: 27 Nov 2008 12:38
Location: Oslo

Re: Mer Samlerhuset

Post by Thaler »

Latterlig pris, selvfølgelig. Men jeg reagerer mest på medaljen. Det står at det skal være et portrett av Hamsun der, men jeg ser ingen Hamsun. Er det et slags modernistisk portrett igjen det der da?
User avatar
jenskr
Numismatiker
Posts: 1095
Joined: 10 Jun 2009 21:36

Re: Mer Samlerhuset

Post by jenskr »

Thaler wrote:Latterlig pris, selvfølgelig. Men jeg reagerer mest på medaljen. Det står at det skal være et portrett av Hamsun der, men jeg ser ingen Hamsun. Er det et slags modernistisk portrett igjen det der da?
Det er den siste minnemynten utgitt av Norges Bank. Flott mynt til kr. 450,-
Men samlerhuset skal jo tjene penger, og tyner det de kan av folk!!!

http://shop.norges-bank.no/default.aspx?setlanguageid=6
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: Mer Samlerhuset

Post by Espen »

Jeg skal komme med en innrømmelse, jeg har sikkert drept over 150 stykk myntbrev fra sh
Thaler
Posts: 82
Joined: 27 Nov 2008 12:38
Location: Oslo

Re: Mer Samlerhuset

Post by Thaler »

jenskr wrote:
Thaler wrote:Latterlig pris, selvfølgelig. Men jeg reagerer mest på medaljen. Det står at det skal være et portrett av Hamsun der, men jeg ser ingen Hamsun. Er det et slags modernistisk portrett igjen det der da?
Det er den siste minnemynten utgitt av Norges Bank. Flott mynt til kr. 450,-
Men samlerhuset skal jo tjene penger, og tyner det de kan av folk!!!

http://shop.norges-bank.no/default.aspx?setlanguageid=6
Ja nå fant jeg Hamsun også. Men portrettet kunne gjerne vært litt tydeligere?

Ellers så kaller jeg alt som ikke er laget for å fungere som betalingsmiddel for medaljer :twisted:
Thaler
Posts: 82
Joined: 27 Nov 2008 12:38
Location: Oslo

Re: Mer Samlerhuset

Post by Thaler »

Espen wrote:Jeg skal komme med en innrømmelse, jeg har sikkert drept over 150 stykk myntbrev fra sh
Det er vel hva man kaller kunstvandalisme?

:lol:
User avatar
bengt
Posts: 1772
Joined: 08 Jul 2008 13:30

Re: Mer Samlerhuset

Post by bengt »

Thaler wrote:Ellers så kaller jeg alt som ikke er laget for å fungere som betalingsmiddel for medaljer
Du kan ta denne mynten med på Rimi og kjøpe deg Pizza Grandiosa, den er tvungent betalingsmiddel. Du kan ikke skryte på deg å ha en komplett samling krone og øre mynt uten å ha minnemyntene ;-)
Thaler
Posts: 82
Joined: 27 Nov 2008 12:38
Location: Oslo

Re: Mer Samlerhuset

Post by Thaler »

bengt wrote:
Thaler wrote:Ellers så kaller jeg alt som ikke er laget for å fungere som betalingsmiddel for medaljer
Du kan ta denne mynten med på Rimi og kjøpe deg Pizza Grandiosa, den er tvungent betalingsmiddel. Du kan ikke skryte på deg å ha en komplett samling krone og øre mynt uten å ha minnemyntene ;-)
Jeg vet man kan betale med den, men så lenge den ikke er laget med den hensikt at den skal sirkulere, er det ikke en ordentlig mynt. Valørmedaljer kaller jeg den slags. Men heldigvis er ikke Norge like ille som mange andre land når det gjelder å lage valørmedaljer.
Post Reply

Return to “Mynt og Seddel - Diskusjon”