Mer Samlerhuset

Numismatisk forum
User avatar
ZZzzz
Militant Numismatiker
Posts: 2832
Joined: 29 Aug 2008 08:51

Re: Mer Samlerhuset

Post by ZZzzz »

Se på denne. Først trodde jeg den kosta 3450 kroner. Sølvprisen på 1 kg er rundt 3000! wow. Men hva er det med liten ikke norsk skrift som står under? hææ? er ikke det villedende markedsføring?

http://www.samlerhuset.no/minnemedaljer ... -edelsten/
rubinbryllup.jpg
rubinbryllup.jpg (280.69 KiB) Viewed 1743 times
User avatar
KingO
Posts: 220
Joined: 12 May 2009 14:32

Re: Mer Samlerhuset

Post by KingO »

Helt forkastelig selvsagt, det står riktignok 13800,- på hovedsiden for medaljer, 3450,- kommer opp når man trykker inn på selve medaljen. På hovedsiden står prisen med liten skrift men når man trykker på medaljen kommer prisen 3450,- med mye større skrift.
At det i tillegg står på engelsk er jo totalt absurd. Jeg kan bare se ett formål med dette, nemlig at man prøver å lure (eldre) kunder med denne tåkeleggingen.

Ironien oppi det hele er jo at kr 3450,- er den reelle verdien på medaljen.
User avatar
ZZzzz
Militant Numismatiker
Posts: 2832
Joined: 29 Aug 2008 08:51

Re: Mer Samlerhuset

Post by ZZzzz »

En litt vis mann, egentlig hvilken som helst erfaren myntsamler, burde ha hatt en alvorsprat med Ole Bjørn Fausa. Han vet absolutt hva han holder på med. Vanligvis klarer han å holde seg innenfor visse grenser. For her er jo totale summen oppgitt. Men riktig nok på engelsk, og det er villedende. Problemet er at det kanskje ikke er villedende nok til å virkelig tas opp.

Når noen ringer inn og sier at de trodde de fikk den for 3450, når plutselig e ny regning dukker opp, så vil Samlerhuset (Samlerhuset etalert av Sigmund Jakobsen, Reidar Nilsen, Ole Bjørn Fausa og Helge Hellebust) bare vise til siden. For der står det på engelsk hvor mye de skal betale totalt 4 ganger. Jeg lurer på om det er angrerett på denne?
Last edited by ZZzzz on 09 Sep 2009 22:17, edited 1 time in total.
User avatar
ZZzzz
Militant Numismatiker
Posts: 2832
Joined: 29 Aug 2008 08:51

Re: Mer Samlerhuset

Post by ZZzzz »

Enda et eksempel på disse instalments skrevet med annen farge og "underline". Ligner mer på en html kode som har forvillet seg inn i annonsen.
grunnlovsmedalje.jpg
grunnlovsmedalje.jpg (460.88 KiB) Viewed 1712 times
Flash
Posts: 884
Joined: 15 Aug 2008 17:25

Re: Mer Samlerhuset

Post by Flash »

Dette må da være en opplagt sak for forbrukerrådet.
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: Mer Samlerhuset

Post by Espen »

Kan være en adressefeil i ett script de kjører på siden.
User avatar
ZZzzz
Militant Numismatiker
Posts: 2832
Joined: 29 Aug 2008 08:51

Re: Mer Samlerhuset

Post by ZZzzz »

Det må være den absolutte beste unnskyldningen de kan komme med. Joa, det var en adressefeil på et script..... I mellomtiden har et par hundre eldre og yngre med litt liten tid og som ikke skjønner det engelske ordet (jeg hadde ikke peiling, og vet enda ikke hva det skal oversettes med til norsk) fått trykket på bestill-knappen.
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5287
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: Mer Samlerhuset

Post by Kjetil Kvist »

Det jeg reagerer på i den annonsen er at de framstiller denne medaljen som en fullverdig utgave av Trondsens medalje. Det er jo bare tull. Den originale er langt større. Dessuten inneholder annonsen faktisk feil: Den ble preget i gull, og den ble utgitt som samlerobjekt. Men for all del: Samlerhuset er jo villig til å drive historierevisjonisme til deres eget markedsføringsbehov.
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
User avatar
ha-rob
Posts: 299
Joined: 04 Aug 2008 18:06
Location: Buskerud

Re: Mer Samlerhuset

Post by ha-rob »

ZZzzz wrote:Det må være den absolutte beste unnskyldningen de kan komme med. Joa, det var en adressefeil på et script..... I mellomtiden har et par hundre eldre og yngre med litt liten tid og som ikke skjønner det engelske ordet (jeg hadde ikke peiling, og vet enda ikke hva det skal oversettes med til norsk) fått trykket på bestill-knappen.
Instalments = avdrag for de som ikke visste det. Må innrømme at jeg måtte slå opp i ordboken. Helt FORKASTELIG!!! Dette er ikke bare i gråsonen man langt inn i det sorte hull! Det er totalsummen som burde stått med stor skrift ved KJØP-sknappen og så kunne man senere i prosessen fått mulighet til å dele opp i flere avdrag. Dette er helt klart en bevisst handling for å lure til seg mange uvitende kunder. :evil:
mofa02
Posts: 52
Joined: 12 Aug 2009 11:41

Re: Mer Samlerhuset

Post by mofa02 »

Får til stadighet "gode tilbud" fra Samlerhuset, selv om jeg ikke noen gang har bedt om å få slikt verken på mail eller i posten.
Det siste tilbudet kom i går, og begynte slik: Som samler av de offisielle sølvmyntene utgitt til OL i Beijing 2008 får du nå en mulighet til å sikre deg et svært ettertraktet sølvmyntsett! Myntsettet inneholder 4 offisielle kinesiske sisteutgaver - den komplette sisteserien i sølv fra OL i Beijing 2008.

Siden jeg aldri har samlet mynter fra Beijing takket jeg nei, på en høflig måte.
Jeg skrev: Hvorfor får jeg denne? Jeg har aldri samlet sølvmynter fra OL i Beijing.
Jeg ønsker ikke tilsendt reklame for flere mynter, jeg er særdeles skuffet over verdien på de fleste av dem jeg allerede har kjøpt.

Er det forresten noen som kan hjelpe meg med å finne ut hva slagt mynt/medalje dette er? Jeg tror jeg mottok den da jeg for lenge siden kjøpte noen Sydney-medaljer. Men alle de har OL-ringene på forsiden, og dronning Elisabeth på den endre siden. Er det neon som vet om disse har noen verdi, eller kan jeg gi dem til barnebarna som leke?
Attachments
sydnes_5_b.jpg
sydnes_5_b.jpg (141.18 KiB) Viewed 1607 times
sydnes_1_a.jpg
sydnes_1_a.jpg (191.93 KiB) Viewed 1609 times
sydnes_5_a.jpg
sydnes_5_a.jpg (144.88 KiB) Viewed 1606 times
Thaler
Posts: 82
Joined: 27 Nov 2008 12:38
Location: Oslo

Re: Mer Samlerhuset

Post by Thaler »

ZZzzz wrote:Se på denne. Først trodde jeg den kosta 3450 kroner. Sølvprisen på 1 kg er rundt 3000! wow. Men hva er det med liten ikke norsk skrift som står under? hææ? er ikke det villedende markedsføring?

http://www.samlerhuset.no/minnemedaljer ... -edelsten/
rubinbryllup.jpg
At samlet sum og avdrag står på engelsk ville selvfølgelig vært helt ok, dersom også resten av annonseteksten var på engelsk, men dette er intet annet enn et svindelforsøk. Og selvfølgelig overrasker det ikke at Samlerhuset gjør slikt. Men like vel: finnes det ingen grense for hvor lavt SH kan synke?
User avatar
ZZzzz
Militant Numismatiker
Posts: 2832
Joined: 29 Aug 2008 08:51

Re: Mer Samlerhuset

Post by ZZzzz »

Vi må sette sammen en saftig biff av alt samlerhusstoff (Samlerhuset etalert av Sigmund Jakobsen, Reidar Nilsen, Ole Bjørn Fausa og Helge Hellebust), som tv-hjelper deg etc ikke kan motstå. Hvem melder seg?
Last edited by ZZzzz on 09 Sep 2009 22:18, edited 1 time in total.
User avatar
ZZzzz
Militant Numismatiker
Posts: 2832
Joined: 29 Aug 2008 08:51

Re: Mer Samlerhuset

Post by ZZzzz »

Enda en villedende annonse hvor teksten om avdrag er oppgitt på engelsk, som ikke engang jeg forstår!
georgedragongull.jpg
georgedragongull.jpg (415.99 KiB) Viewed 1533 times
User avatar
ZZzzz
Militant Numismatiker
Posts: 2832
Joined: 29 Aug 2008 08:51

Re: Mer Samlerhuset

Post by ZZzzz »

Enda et...
myntinorge2000aar.jpg
myntinorge2000aar.jpg (375.77 KiB) Viewed 1528 times
User avatar
ZZzzz
Militant Numismatiker
Posts: 2832
Joined: 29 Aug 2008 08:51

Re: Mer Samlerhuset

Post by ZZzzz »

og et til...

Og mynten de fremhever er en tokrone fra 1906. Så da er det vel ingen spennende mynter fra Ch 5 ?
chrharald16stk.jpg
chrharald16stk.jpg (391.67 KiB) Viewed 1530 times
Post Reply

Return to “Mynt og Seddel - Diskusjon”