Årgangsmynter i bra kvalitet

Numismatisk forum
User avatar
Mineline
Posts: 1055
Joined: 08 Sep 2009 20:10
Location: Bergen

Re: Årgangsmynter i bra kvalitet

Post by Mineline »

Flere her er allerede smittet av det ..... :lol:
hertervig wrote:Den har én feil. Den er full av smittsom syke. Det er nokså alvorlig, og jeg tror ikke du slipper unna. Det uunngåelige skafflersåfortdukansyndromet.
Hovedsamleområde :
Norden før 1920
Gullmynter hele verden
User avatar
Hunter73
Posts: 122
Joined: 08 Nov 2008 09:37

Re: Årgangsmynter i bra kvalitet

Post by Hunter73 »

hertervig wrote:Den har én feil. Den er full av smittsom syke. Det er nokså alvorlig, og jeg tror ikke du slipper unna. Det uunngåelige skafflersåfortdukansyndromet.

Der har du helt rett :lol:
User avatar
Heb
Posts: 590
Joined: 10 May 2009 06:59

Re: Årgangsmynter i bra kvalitet

Post by Heb »

Hei eirgul

Imponerende at du som er såpass ung allerede har fått deg en såpass omfattende samling! Blir sikkert flere mynter fremover også tenker jeg. En vanlig måte er jo å kjøpe seg litt opp i kvalitet. Skal du på OMH auksjonen om noen uker?
Speciedalere er egentlig ikke mitt område, men jeg er redd for at prisen på en auksjon fort kan bli noen høyere enn vanlig listepris.

eirgul wrote:Hei. Jeg er ny her på forumet og er en 13 år gammel gutt. Jeg har samlet i over to år, og begynner å nærme meg en komplett samling med forskjellige valører fra Oscar og fram til i dag. Jeg synes også det er meget spennende med slike flotte objekter i toppkvalitet.
Slike Carl Johan specier synes jeg er flotte. Er jo ingen tvil om at Hunter har gjort et meget godt kjøp på sin daler. Hva tror dere man må gi for en slik speciedaler i denne kvaliteten på en auksjon?
Hilsen Eirik
User avatar
eirgul
Posts: 78
Joined: 29 Oct 2009 20:35

Re: Årgangsmynter i bra kvalitet

Post by eirgul »

Min pappa og jeg har veldig lyst til å dra på denne auksjonen. Vi skal prøve å få det til.
Tror neppe det blir noen speciedaler på meg denne gangen, men kanskje en Oscar II mynt i god kvalitet:)
User avatar
bengt
Posts: 1772
Joined: 08 Jul 2008 13:30

Re: Årgangsmynter i bra kvalitet

Post by bengt »

eirgul wrote:Slike Carl Johan specier synes jeg er flotte. Er jo ingen tvil om at Hunter har gjort et meget godt kjøp på sin daler. Hva tror dere man må gi for en slik speciedaler i denne kvaliteten på en auksjon?
Hilsen Eirik
Det er i dag vanskelig å få tak i en Carl Johan specie i 1+ eller bedre for under 10.000 kroner. Hvis du har Norges Mynter katalogen så er min erfaring at Carl Johan mynter går for litt over katalogpris.
Post Reply

Return to “Mynt og Seddel - Diskusjon”