Nå har jeg stengt auksjonen selv så da er vel alle fornøyd!

Numismatisk forum
Post Reply
storbrum
Posts: 1184
Joined: 14 Mar 2009 18:34

Nå har jeg stengt auksjonen selv så da er vel alle fornøyd!

Post by storbrum »

Nå har jeg stengt auksjonen selv så da er vel alle fornøyd! Bortsett fra budgivere :(
Virker som salg under bordet er en enklere måte:-)

Føler nå at jeg har sakt mitt når det gjelder disse 2 forfalskningene som ble kjøpt i god tro som ekte, men var falske og derfor merket.

Undrer meg på om det finnes andre kinakopier som er merket i norge? hva med disse som ligger hos mynthandlere?

Disse burde vært merket også, nettopp for å vise utad at det er slik det burde gjøres.

Viktigst av alt er at man må lære seg å respektere andres mening, og ikke blindt tro at sin egen er riktig.

Hadde en kopimerket kinamynt vært farlig ville den Norske stat gjort noe ville jeg tro, det gjør dem nok ikke.

i hht regler på qxl var annonse og auksjon helt i orden.....
User avatar
ramazotti
Posts: 2786
Joined: 23 Mar 2009 23:43
Location: Norge

Re: Nå har jeg stengt auksjonen selv så da er vel alle fornøyd!

Post by ramazotti »

Du får stjerne i boka av meg. Som jeg sa i den stengte tråden gjorde du ikke noe
ulovlig,men om dette hadde blitt forbigått i stillhet,ville nok mange
oppfattet det som helt greit å kjøpe slike "ting" fra Kina,for deretter å selge det vidre
med fortjeneste. 20.- i innkjøp,og bud på linje med din,gir jo en grei avkastning !

For min del ,håper jeg det blir månelyst for alle som forsøker,merket eller ikke.
Det har jo dukket opp to slike auksjoner til,hvor en er stengt,den andre
bør også stenges. Copy-merket ser ut som det samme som Kinamannens manipulerte bilder,
og jeg tror ikke den er det i virkeligheten.
mynten
Posts: 115
Joined: 07 Sep 2008 07:55

Re: Nå har jeg stengt auksjonen selv så da er vel alle fornøyd!

Post by mynten »

storbrum wrote:Nå har jeg stengt auksjonen selv så da er vel alle fornøyd! Bortsett fra budgivere :(
Virker som salg under bordet er en enklere måte:-)

Føler nå at jeg har sakt mitt når det gjelder disse 2 forfalskningene som ble kjøpt i god tro som ekte, men var falske og derfor merket.

Undrer meg på om det finnes andre kinakopier som er merket i norge? hva med disse som ligger hos mynthandlere?

Disse burde vært merket også, nettopp for å vise utad at det er slik det burde gjøres.

Viktigst av alt er at man må lære seg å respektere andres mening, og ikke blindt tro at sin egen er riktig.

Hadde en kopimerket kinamynt vært farlig ville den Norske stat gjort noe ville jeg tro, det gjør dem nok ikke.

i hht regler på qxl var annonse og auksjon helt i orden.....
Synes ikke denne auksjonen var det værste jeg har sett.
Synes det er mye værre at de som bevisst kjøper inn slike mynter har de liggende ei stund,
for så å selge de som ekte.Det er jo det som uansett vil skje og ingen klarer å stoppe det.

Vi må jo alle sammen huske på at det omsettes veldig mye mynt utenom auksjoner også.
User avatar
ramazotti
Posts: 2786
Joined: 23 Mar 2009 23:43
Location: Norge

Re: Nå har jeg stengt auksjonen selv så da er vel alle fornøyd!

Post by ramazotti »

Jo mere spetakkel det lages om slike,jo bedre. Som du sier ,så var ikke Storbrum sin den verste.
Jo mere rabalder det blir,desto større mulighet til at noen får høre om at
det flyter av slike falske.

Selv om noen ønsker å samle denne dritten,skjønner kanskje spekulantene
at de får problemer når gevinsten skall sikres !
Post Reply

Return to “Mynt og Seddel - Diskusjon”