Ditt nyeste kjøp

Numismatisk forum
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Ditt nyeste kjøp

Post by Olav K »

Jeg gleder meg til den dagen ZZzzz evner å lese mine innlegg innenat.

Siden jeg åpenbart er fundamentalisten han sikter til i sitt innlegg, må jeg likevel prøve med teskje.
Innledningsvis må det også være lov å påpeke at den som så lenge han fikk betalt for det var Samlerhusets varmeste forsvarer på forumet, nå angriper deres metoder. Helt korrekt og velkommen etter!
Jeg bygger min kritikk av Samlerhuset gjennom mange år på egne erfaringer, og jeg ville være uærlig om jeg la skjul på at jeg en gang har vært kunde.
I vikingtid/middelalder-diskusjonen ble jeg kristisert for å benevne en mynt som middelaldermynt, når den notorisk vår slått i det vi kaller vikingtid. Jeg svarte hvorfor min preferanse var å betegne det som en middelaldermynt, selvom man selvfølgelig også kunne kalle den en vikingtidsmynt. I sitt første innlegg var faktisk ZZzzz enig med meg, men så husket han Sømods bud om alltid hate Olav K, og så hadde vi det gående. Der endte med at ZZzzz ble permitert fra forumet.
Jeg hverken pusser eller renser mynter, og mener at det er en uting. Men man kan fjerne møkk. Jeg mener man KAN rense medaljer hvis de er blitt stygge, ikke at man må - og valget er opptil hver enkelt. Pen toning vil jeg ikke gjøre noe med.

Når ingen tar deg alvorlig ZZzzz, er det nok fordi du jukser med faktum, som i innlegget ovenfor - som bærer preg av at du ikke har lest, eller i hvert fall ikke forstått, det jeg skriver.

Da jeg på 80 tallet var redaktør for et juridisk oppslagsverk, skrev jeg i forordet at Kardemommeloven burde inntas i Grunnloven. Kardemommeloven lyder: "Du skal ikke plage andre, du skal være god og snill, men forøvrig kan du gjøre hva du vil".
Det dekker også mitt syn på numismatikk og samlere - som det meste annet i livet.
rega65
Posts: 987
Joined: 01 Dec 2009 14:13
Location: stavanger

Re: Ditt nyeste kjøp

Post by rega65 »

Og der var vi i gang igjen...
Blir nok litt av en "thriller" denne gang også utover kvelden og natten(bare synd at mesteparten er reprise)
Så velger å prioritere frøken Brækhus i kveld..Blir sikkert en ok kamp det også...og det er LIVE !!! :wink:
Medlem av Norsk Numismatisk Forening og Stavanger&Rogaland Myntklubb.
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Ditt nyeste kjøp

Post by Myge »

Mye action for tiden, jeg er blitt truet med politianmeldelse... igjen... av en mynthandler... for fornærmelser. Virker som om sommeren har vært for heit for mange :) Drikk vann, ro ned, ta en prat over en pils, og bli venner. Ikke nødvendigvis enige, men venner likevel.

Jeg tar gjerne en pils med Kvist når som helst, og bryter gjerne håndback med Roschberg (eller nei, han er mye sterkere enn meg, så tar heller en pils der også), selv om vi er uenige, må vi ikke kverke hverandre helt med skriverier.

Denne tråden handler om ditt nyeste kjøp. La den fortsette om det, ellers blir vi plutselig nødt til å gjøre jobben vår, og moderere :) Bruk Skytebanen til å diskutere slikt.

P.S.

Jeg har ikke fornærmet Kvist eller Roschberg, de har ingenting med det å gjøre, jeg bare liker å drikke øl med dem :)
User avatar
svessien
Numismatograf
Posts: 2426
Joined: 22 Oct 2008 16:36
Location: Stavanger
Contact:

Re: Ditt nyeste kjøp

Post by svessien »

Myge wrote:Mye action for tiden, jeg er blitt truet med politianmeldelse... igjen... av en mynthandler... for fornærmelser. Virker som om sommeren har vært for heit for mange :) Drikk vann, ro ned, ta en prat over en pils, og bli venner. Ikke nødvendigvis enige, men venner likevel.

Jeg tar gjerne en pils med Kvist når som helst, og bryter gjerne håndback med Roschberg (eller nei, han er mye sterkere enn meg, så tar heller en pils der også), selv om vi er uenige, må vi ikke kverke hverandre helt med skriverier.

Denne tråden handler om ditt nyeste kjøp. La den fortsette om det, ellers blir vi plutselig nødt til å gjøre jobben vår, og moderere :) Bruk Skytebanen til å diskutere slikt.

P.S.

Jeg har ikke fornærmet Kvist eller Roschberg, de har ingenting med det å gjøre, jeg bare liker å drikke øl med dem :)
Jeg skal saksøke deg og Skanfil for å få tilbake pengene jeg akkurat brukte på å handle inn popcorn.
There's always a bigger fool

The Perma Bear of Numismatics
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Ditt nyeste kjøp

Post by Myge »

Hvis det, mot formodning, skulle bli diskusjon videre om noe som ikke angår ditt nyeste kjøp her inne, ta det i denne tråden i så fall, la meg ikke bli alene på den :

viewtopic.php?f=27&t=12391
User avatar
ZZzzz
Militant Numismatiker
Posts: 2832
Joined: 29 Aug 2008 08:51

Re: Ditt nyeste kjøp

Post by ZZzzz »

Olav K wrote:Når ingen tar deg alvorlig ZZzzz, er det nok fordi du jukser med faktum, som i innlegget ovenfor - som bærer preg av at du ikke har lest, eller i hvert fall ikke forstått, det jeg skriver.
Jaja, vi anklager begge hverandre for akkurat det samme, Olav K. Og ingen vei kommer vi. Beklager alle sammen. Rega65 har helt rett, reprise er kjedelig. Det er godt dokumentert at jeg anklager Olav K for å jukse med fakta, og det er godt dokumentert at Olav K anklager meg for å jukse med fakta. Jeg skal innrømme at det siste innlegget mitt ikke er 100% fakta. Det jeg gjorde var å prøve å jukse med fakta slik som jeg anklager Olav K for å jukse med fakta, og se hvordan han reagerte. Han reagerte akkurat slik som jeg kan reagere. Så Olav K har rett denne gangen 8)

Ha en riktig fin kveld alle sammen. Butikken er allerede stengt. Men kanskje kona åpner en av de bedre flaskene senere i dag.

-----

(Må bare legge til at innlegget til Olav K inneholder vridde fakta. Slik som jeg gjorde i mitt innlegg. Selvom 80% er fakta i mitt inlegg.)
User avatar
G.Ravn
Posts: 253
Joined: 06 Sep 2010 16:35
Location: Askøy

Re: Ditt nyeste kjøp

Post by G.Ravn »

Høstens siste, for min del, auksjon resulterte i denne lille saken :) Polen 1794 25 zlothy.
Attachments
20140917_221726.jpg
20140917_221726.jpg (189.86 KiB) Viewed 1936 times
Samler: Kina(inkludert Taiwan,Tibet,Macau og Hong Kong)
For gøy: Fransk Indo-China og landene etter splitten..
User avatar
Mineline
Posts: 1055
Joined: 08 Sep 2009 20:10
Location: Bergen

Re: Ditt nyeste kjøp

Post by Mineline »

ZZzzz wrote:
Olav K wrote:Når ingen tar deg alvorlig ZZzzz, er det nok fordi du jukser med faktum, som i innlegget ovenfor - som bærer preg av at du ikke har lest, eller i hvert fall ikke forstått, det jeg skriver.
Jaja, vi anklager begge hverandre for akkurat det samme, Olav K. Og ingen vei kommer vi. Beklager alle sammen. Rega65 har helt rett, reprise er kjedelig. Det er godt dokumentert at jeg anklager Olav K for å jukse med fakta, og det er godt dokumentert at Olav K anklager meg for å jukse med fakta. Jeg skal innrømme at det siste innlegget mitt ikke er 100% fakta. Det jeg gjorde var å prøve å jukse med fakta slik som jeg anklager Olav K for å jukse med fakta, og se hvordan han reagerte. Han reagerte akkurat slik som jeg kan reagere. Så Olav K har rett denne gangen 8)

Ha en riktig fin kveld alle sammen. Butikken er allerede stengt. Men kanskje kona åpner en av de bedre flaskene senere i dag.

-----

(Må bare legge til at innlegget til Olav K inneholder vridde fakta. Slik som jeg gjorde i mitt innlegg. Selvom 80% er fakta i mitt inlegg.)
Jeg har ikke hatt Samlerforum hovedside oppe på¨snart et år ... men ser at det som kalles parasitt fremdeles herjer fritt (Olav K) mens vi som hadde seriøse innlegg ble utestengt ..... Ser frem til den dagen da vi igjen kan diskutere fakta rundt auksjoner og de ting som vedrører oss alle som samler . Ikke bare mynt , men som samler med glede for gamle ting som forteller oss noe om tider som er histotie for de som idag vokser opp . At jeg er uenig med moderatorer er vel ikke en bombe , men jeg prøver alikevel et innlegg ...
Hovedsamleområde :
Norden før 1920
Gullmynter hele verden
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Ditt nyeste kjøp

Post by Myge »

Hei Mineline, velkommen tilbake.

Grunnen til at du ble utestengt håper jeg du husker. Du får en ny sjangse nå, ikke misbruk den.
User avatar
ZZzzz
Militant Numismatiker
Posts: 2832
Joined: 29 Aug 2008 08:51

Re: Ditt nyeste kjøp

Post by ZZzzz »

Mineline: Samlerforum har igjen blitt en fin plass :)

Jeg har ikke noe særlig å fortelle om, når det kommet til nye kjøp. Bortsett fra noe lerk, som jeg vurderer å lage myntbrett av. Først må platene tørke, og jeg håper at ikke vrir seg alt for mye og ikke sprekker for mye opp. Da får jeg se om de er brukanes, eller om de ender opp som ved.
User avatar
G.Ravn
Posts: 253
Joined: 06 Sep 2010 16:35
Location: Askøy

Re: Ditt nyeste kjøp

Post by G.Ravn »

sutre sutre sutre...er det en standard hos MYNT-samlere som VI SEDDEL-samlere ikke har? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Samler: Kina(inkludert Taiwan,Tibet,Macau og Hong Kong)
For gøy: Fransk Indo-China og landene etter splitten..
User avatar
mynt01
Veteran
Posts: 1511
Joined: 15 Nov 2008 12:24

Re: Ditt nyeste kjøp

Post by mynt01 »

G.Ravn wrote:sutre sutre sutre...er det en standard hos MYNT-samlere som VI SEDDEL-samlere ikke har? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Er det bedre å prøve å lage dårlig stemning?

En 1/3 1796 speciedaler med surface hairlines, graded About Unc. Må kikke på linjene.
Image
User avatar
Trond i California
Posts: 779
Joined: 19 May 2009 05:17
Location: San Francisco, California

Re: Ditt nyeste kjøp

Post by Trond i California »

Flott mynt mynt01! Gratulerer.

Jeg har omsider faatt min foerste 10 kroner Oscar. Den er gradert til AU58. Litt rusk og rask samt et lite kantslag, men jeg er godt fornoeyd likefullt. Det begynner aa bli sjelden aa faa nye Oscar mynter I samlingen min :D
Attachments
1874 10 Kroner Combined Reduced.jpg
1874 10 Kroner Combined Reduced.jpg (357.25 KiB) Viewed 1676 times
Hougaard
Posts: 99
Joined: 05 Dec 2008 21:02

Re: Ditt nyeste kjøp

Post by Hougaard »

Min nyeste anskaffelse er en fransk 100 francs 1857. 32,2581 gram gull. Alt for dyrt for meg egentlig, men jeg bare måtte ha den. Nydelig design. Og bare det å kjenne vekten av en så stor gullmynt er en opplevelse i seg selv!
Attachments
Frankrike 100 Francs 1857.jpg
Frankrike 100 Francs 1857.jpg (359.11 KiB) Viewed 1611 times
User avatar
karstkri
Veteran
Posts: 2206
Joined: 01 Nov 2008 19:13

Re: Ditt nyeste kjøp

Post by karstkri »

Flott mynt hougaard.Ble noen småpene mynter på meg idag.3 tikroner Sverige og Danmark og 3 fra USA.Tror jeg kan gi Alex R kreditt for bildene.
Attachments
1cent1907kv001.jpg
1cent1907kv001.jpg (143.33 KiB) Viewed 1511 times
10kronor1883.jpg
10kronor1883.jpg (148.62 KiB) Viewed 1511 times
10kroner1900kv001(1).jpg
10kroner1900kv001(1).jpg (138.1 KiB) Viewed 1511 times
10kroner1909(1).jpg
10kroner1909(1).jpg (148.61 KiB) Viewed 1511 times
karstkri
Post Reply

Return to “Mynt og Seddel - Diskusjon”