Hva har jeg vunnet ?

Numismatisk forum
Post Reply
User avatar
karstkri
Veteran
Posts: 2206
Joined: 01 Nov 2008 19:13

Hva har jeg vunnet ?

Post by karstkri »

Fikk denne mailen fra Stack`s Bowers og finner mitt navn som vinner av Third Price, men hva betyr Stack`s Bowers Consigment Voucher ?

Congratulations to the Winners of the
Stack's Bowers Galleries ANA Auction Survey Drawing!

Grand Prize $5,000 Ronald C., Pennsylvania
Second Prize Saint Gaudens Double Eagle, MS-64 (NGC) David D., Virginia
Third Prize Stack's Bowers Consignment Voucher
Carl B., Illinois
Frederick B., California
Guntars G., Venezuela
James K., Massachusetts
James M., Illinois
John M., Georgia
John W., Kansas
Julian S., United Kingdom
Karsten K., Norway
Kenneth P., Maine Kevin D., Florida
Kristy J., West Virginia
Larry K., Georgia
Levin M., California
Lorenzo H., Texas
Ralph C., West Virginia
Randy M., California
Rick F., Nevada
Valentino W., North Carolina
karstkri
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Hva har jeg vunnet ?

Post by Arve »

Gratis frakt på neste bestilling ville jeg tro.
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
User avatar
Alex R
Posts: 2093
Joined: 09 Sep 2008 21:34
Location: Askim

Re: Hva har jeg vunnet ?

Post by Alex R »

Consignement er jo det samme som innlevering.
Kanskje gratis gradering på en mynt, hos NGC eller noe lignende?
User avatar
Jørgen Sømod
Posts: 1441
Joined: 01 Dec 2008 00:19

Re: Hva har jeg vunnet ?

Post by Jørgen Sømod »

Og så have mønten indkapslet, så man aldrig mere kan føle den. Det er ingen belønning, men en straf.
Thomas B
Posts: 293
Joined: 11 May 2009 11:18

Re: Hva har jeg vunnet ?

Post by Thomas B »

Gratis inlevering.
Dvs at om du leverer mynter til auksjonene deres det neste året slipper du å betale selgerprovisjon.
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Hva har jeg vunnet ?

Post by Arve »

Thomas B wrote:Gratis inlevering.
Dvs at om du leverer mynter til auksjonene deres det neste året slipper du å betale selgerprovisjon.
Jeg slutter meg til dette forslaget, det høres riktig ut. Men en noe underlig gevinst.
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: Hva har jeg vunnet ?

Post by vivavegas »

Arve wrote:
Thomas B wrote:Gratis inlevering.
Dvs at om du leverer mynter til auksjonene deres det neste året slipper du å betale selgerprovisjon.
Jeg slutter meg til dette forslaget, det høres riktig ut. Men en noe underlig gevinst.
Så veldig underlig gevinst er det vel ikke. Det er jo en oppmuntring til å levere inn objekter.
På samme måte (dog i en annen skala) som f.eks. QXL har rabatt/fri listepris for objekter.
Problemet her blir jo at det er ett land langt borte. Dvs. praktiske problemer knyttet til innlevering av objekter.

Jeg er usikker på hvor mye selgerprovisjon er og om det er noe maksgrense, men det er jo en premie som kan ha en betydelig verdi.

Ikke meningen å blande seg inn. Men du kan jo evnt. spørre om det er noen her som er interessert i å benytte seg av denne premien i ditt navn. Dvs. det er det jo visse praktiske problemer knyttet til, slik at det bør vel da fortrinnsvis være bekjente.
Last edited by vivavegas on 09 Sep 2011 00:10, edited 1 time in total.
User avatar
PENGEBINGEN
Posts: 545
Joined: 27 Aug 2010 02:30
Location: Molde

Re: Hva har jeg vunnet ?

Post by PENGEBINGEN »

Jørgen Sømod wrote:Og så have mønten indkapslet, så man aldrig mere kan føle den. Det er ingen belønning, men en straf.
Som et kyskhetsbelte uten nøkkel kanskje??? :roll:
Steinar fra Molde.
Noe over middels interessert i mynter og alle slags betalingsmidler.
User avatar
karstkri
Veteran
Posts: 2206
Joined: 01 Nov 2008 19:13

Re: Hva har jeg vunnet ?

Post by karstkri »

Auksjonskataloger, jeg har allerede fått 3 stk; i dag fikk jeg en som er tykkere en en telefonkatalog på over 700 sider og tung som et par mursteiner :D .De er helt fantastisk fine, på høyde med BRs kataloger . Så nå har jeg lesestoff gjennom høsten.
karstkri
User avatar
karstkri
Veteran
Posts: 2206
Joined: 01 Nov 2008 19:13

Re: Hva har jeg vunnet ?

Post by karstkri »

Jeg var litt raskt ute, det var ikke kataloger men en mulighet til å selge gjenom auksjonshuset til den nette sum av 100.000$
uten å betale salær. Jeg får ikke brukt den mulighet , men jeg kan veld heller ikke selg den til en mynthandler el.l.
Mail jeg fikk idag : Dear Mr. Kristoffersen –

Congratulations! You are a Third Prize winner in the Stack’s Bowers Galleries 2011 ANA World’s Fair of Money Auction Survey Drawing. Thank you for participating in the survey earlier this year.
As a Third Prize winner, you have the opportunity to auction up to $100,000 in coins or currency for FREE in any Stack’s Bowers Galleries or Stack’s Bowers and Ponterio auction through the end of 2012!

Simply contact a Stack’s Bowers consignment director and give them a copy of the attached certificate in your name, and they will make the arrangements for you. I have also attached an auction calendar that goes through September 2012 for your reference, and you can always check our website at www.stacksbowers.com for up-to-date information.
Thank you again for your participation and congratulations! If you have any questions, please do not hesitate to contact me.
Best wishes,
Kris
Kris Briggs | Marketing Manager

Spectrum Group International, Inc.
Stack's Bowers Galleries
Stack's Bowers and Ponterio
Teletrade, Inc. | Teletrade Direct
Collateral Finance Corporation
karstkri
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Hva har jeg vunnet ?

Post by Olav K »

Du får støvsuge alle europeiske kilder for amerikansk mynt i kval 01 eller bedre, lån penger i banker og ta deg fri fra jobben. Sikker vinner det der. :wink:
supersamler
Posts: 333
Joined: 05 Dec 2008 10:16

Re: Hva har jeg vunnet ?

Post by supersamler »

karstkri wrote:Jeg var litt raskt ute, det var ikke kataloger men en mulighet til å selge gjenom auksjonshuset til den nette sum av 100.000$
uten å betale salær. Jeg får ikke brukt den mulighet , men jeg kan veld heller ikke selg den til en mynthandler el.l.
Mail jeg fikk idag : Dear Mr. Kristoffersen –

Congratulations! You are a Third Prize winner in the Stack’s Bowers Galleries 2011 ANA World’s Fair of Money Auction Survey Drawing. Thank you for participating in the survey earlier this year.
As a Third Prize winner, you have the opportunity to auction up to $100,000 in coins or currency for FREE in any Stack’s Bowers Galleries or Stack’s Bowers and Ponterio auction through the end of 2012!

Simply contact a Stack’s Bowers consignment director and give them a copy of the attached certificate in your name, and they will make the arrangements for you. I have also attached an auction calendar that goes through September 2012 for your reference, and you can always check our website at http://www.stacksbowers.com for up-to-date information.
Thank you again for your participation and congratulations! If you have any questions, please do not hesitate to contact me.
Best wishes,
Kris
Kris Briggs | Marketing Manager

Spectrum Group International, Inc.
Stack's Bowers Galleries
Stack's Bowers and Ponterio
Teletrade, Inc. | Teletrade Direct
Collateral Finance Corporation

Dette er faktisk en veldig flott premie. Håper du får lov å selge den eller på en eller annen måte får bruk for den. Gratulerer!
Post Reply

Return to “Mynt og Seddel - Diskusjon”