Kjenner noen til sign DVH og evt noen verdi? Det er oljemaleri på plate om jeg husker riktig. Ca str25×35. Har dessverr

Post Reply
Carlos Patricio
Posts: 9
Joined: 09 Jul 2015 21:10

Re: Kjenner noen til sign DVH og evt noen verdi? Det er oljemaleri på plate om jeg husker riktig. Ca str25×35. Har dess

Post by Carlos Patricio »

Hei!
Kan det være Dorothea Henriette von Hanno? Jeg fant et signatur med de bokstavene... se denne linken her
http://www.nb.no/nbsok/nb/af435ee7f571e ... index=1#54
Men jeg finner ikke noe maleri/kunstverk av på internett for å sammenligne med det bilde du har
Mvh

Carlos
grylarsen69
Posts: 17
Joined: 17 Sep 2015 11:20

Re: Kjenner noen til sign DVH og evt noen verdi? Det er oljemaleri på plate om jeg husker riktig. Ca str25×35. Har dess

Post by grylarsen69 »

Tusen takk for svar, jeg har prøvd å Google. Fikk da opp en daniel von heil som en mulighet men jeg klarer ikke å finne noe om han.
Carlos Patricio
Posts: 9
Joined: 09 Jul 2015 21:10

Re: Kjenner noen til sign DVH og evt noen verdi? Det er oljemaleri på plate om jeg husker riktig. Ca str25×35. Har dess

Post by Carlos Patricio »

Jeg er nok amatør når det gjelder malerier, men hvis du ser på Carl von Hanno sine bilder, så er det nokså likt det du har malt... så du på linken jeg sendte til deg? hun har signert med forbokstavene samt et årstall... ikke det slik det er på ditt maleri?
grylarsen69
Posts: 17
Joined: 17 Sep 2015 11:20

Re: Kjenner noen til sign DVH og evt noen verdi? Det er oljemaleri på plate om jeg husker riktig. Ca str25×35. Har dess

Post by grylarsen69 »

Ja jeg tror nok du har rett i det :D , så da er jeg en god del klokere også. Tusen hjertelig takk for hjelpen. Gry
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Kjenner noen til sign DVH og evt noen verdi? Det er oljemaleri på plate om jeg husker riktig. Ca str25×35. Har dess

Post by tho »

Vedr. verdien. Jeg finner ingen auksjonsnoteringer:

http://www.findartinfo.com/english/list ... hanno.html

Det er absolutt et fint maleri, som er verdt å samle på.
grylarsen69
Posts: 17
Joined: 17 Sep 2015 11:20

Re: Kjenner noen til sign DVH og evt noen verdi? Det er oljemaleri på plate om jeg husker riktig. Ca str25×35. Har dess

Post by grylarsen69 »

Ja synes det er fint jeg også, og tusen takk igjen for alle hjelp. Er helt ny både i forumet og ganske så grønn på det meste, spesielt malerier og mynter. Men masse flinke folk her i forumet synes jeg. Gry
Post Reply

Return to “Malerier”