Bente Luise Aas - verdi oljemaleri

Post Reply
Geirs
Posts: 1
Joined: 14 Nov 2015 18:14

Bente Luise Aas - verdi oljemaleri

Post by Geirs »

Vi har 2 malerier av Bente Luise Aas fra ca 1995. Kjøpe de for ca 3000. Hva er verdien i dag?
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Bente Luise Aas - verdi oljemaleri

Post by Olav K »

Jeg googlet damen og fant en rekke referanser, men ingen til salg - men det er mulig en mer målrettet søkning kan gi deg det. Hun er innkjøpt til offentlige samlinger og har avgjort hevet seg over kategorien "amatørmaleri". Men googlesøket tyder ikke på at hun er et navn som har "tatt av" og da konkurrerer hun med mange andre som lager gode og interessante bilder, og selger dem for 2-3.000 kroner. Tilbudet av bilder i denne gruppen er stort, etterspørselen varierer (heldigvis) med forskjellig smak og behag. Søker du mer spesifikt enn meg finner du kanskje mere på nettet.
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Bente Luise Aas - verdi oljemaleri

Post by tho »

Jeg googlet og fant flere malerier av henne. Etter min mening holder
ikke disse maleriene noen som helst kunstnerisk kvalitet.
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Bente Luise Aas - verdi oljemaleri

Post by Olav K »

tho wrote: Etter min mening holder
ikke disse maleriene noen som helst kunstnerisk kvalitet.
Der er du altså uenig med noen offentlige innkjøpere, og det er din rett. Men vi kan nok være enige om at maleriene hennes ikke er noen sikker investering. Jeg synes noen av bildene hennes var artige, men ville ikke ha betalt meget for dem.
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Bente Luise Aas - verdi oljemaleri

Post by tho »

Olav K wrote:
tho wrote: Etter min mening holder
ikke disse maleriene noen som helst kunstnerisk kvalitet.
Der er du altså uenig med noen offentlige innkjøpere, og det er din rett. Men vi kan nok være enige om at maleriene hennes ikke er noen sikker investering. Jeg synes noen av bildene hennes var artige, men ville ikke ha betalt meget for dem.
Ja, jeg er helt klar her. Det er ingen kuntneriske kvaliteter hverken malerteknisk eller noen innovative ideer.
Vil si det er meget dårlig amatørmaleri. Hva som får offentlige innkjøpere til å bruke penger på dette kan
man undres over. Det er kanskje noen penger som bare skal brukes opp på budsjettet? :shock: :lol:
Post Reply

Return to “Malerier”