Hvordan påvirker personlig dedikasjon et maleri/akvarell sin verdi (og hvem i alle dager er kunsteren?)

Post Reply
CarlC
Posts: 5
Joined: 30 Mar 2016 11:11

Hvordan påvirker personlig dedikasjon et maleri/akvarell sin verdi (og hvem i alle dager er kunsteren?)

Post by CarlC »

Hei
Her kommer dagens andre spørsmål:
Når kunsteren har skrevet en personlig dedikasjon på et bilde hva gjør det med verdien (ikke for at verdien her er så viktig da akkurat dette bildet nok kommer til å beholdes uansett. Det andre bildet skal dog ut på salg da man ikke har plass).

Spørsmål nummer 3, hva i alle dager er det kunsteren heter? Jeg er rett og slett ikke mann for å tyde dette.

Mvh,
Carl Christian
Attachments
Det andre bildet som skal selges, men hvem er kunsteren?
Det andre bildet som skal selges, men hvem er kunsteren?
Img_3928.jpg (186.7 KiB) Viewed 913 times
Del av personlig dedikasjon
Del av personlig dedikasjon
Img_3923.jpg (163.12 KiB) Viewed 913 times
Del av personlig dedikasjon
Del av personlig dedikasjon
Img_3922.jpg (153.26 KiB) Viewed 913 times
Bildet med personlig dedikasjon
Bildet med personlig dedikasjon
Img_3920.jpg (118.78 KiB) Viewed 913 times
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Hvordan påvirker personlig dedikasjon et maleri/akvarell sin verdi (og hvem i alle dager er kunsteren?)

Post by tho »

I dette tilfelle har dedikasjonen i praksis ingen ting å si på bildets verdi da dette
bildet har så liten verdi i utgangspunktet.
Jeg vet ikke hvem som har laget bildene, men noen større økonomisk verdi mener jeg
de ikke har.
CarlC
Posts: 5
Joined: 30 Mar 2016 11:11

Re: Hvordan påvirker personlig dedikasjon et maleri/akvarell sin verdi (og hvem i alle dager er kunsteren?)

Post by CarlC »

Hei tho og takk for klar tale. Det er mye man lurer på når man er en novise, så da er det bra at noen sier i fra.

Når det gjelder stor økonomisk verdi så hadde vel ikke novisen noen som helst forhåpninger ift til det. Det underliggende spørsmålet er vel mere om man bare skal sende bildet på korpsets loppemarked om 14 dager eller legge det ut på Finn til eksempelvis 500 kroner eller noe slikt. Har allerede pakket ned mye til loppemarkedet, men dersom noen samler på denne kunsteren (som hverken du eller jeg vet hvem er) eller Tromsø-relaterte bilder så er det jo bedre at de kommer til den personen enn at en eller annen her nede i Malvik kjøper det for 10 kroner og har det i dukkestua ;-)

Har eksempelvis lagt ut et par ubrukte høytalere i originaleskene på Finn som det viste seg at en samler i Gudbrandsdalen mangler for å kompletere sin samling. Han ringte og var i fyr og flamme i dag og fortalte om hele samlingen og hvordan akkurat de høytalerne (som nå ikke går på loppemarkedet) var viktige. Han kunne ikke komme før etter 20. mai å hente/betale de, men det er jo helt greit. Man vet jo da at de kommer til nytte.

Forresten: Noen andre som kjenner igjen kunstneren sin signatur?
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Hvordan påvirker personlig dedikasjon et maleri/akvarell sin verdi (og hvem i alle dager er kunsteren?)

Post by tho »

Det med høytalerne dine vet jeg ikke noe om, men de to bildene
kan du trygt gi til skolens loppemarked der de hører hjemme til
en pris på 10-20 kr pr stykk. Det første bildet tror jeg forresten er
et trykk, disse nostalgiske bymotive pleier å være det ...
Post Reply

Return to “Malerier”