Erika Model M skrivemaskin

Post Reply
Jobsilong
Posts: 52
Joined: 20 Jan 2012 09:22

Erika Model M skrivemaskin

Post by Jobsilong »

Noen her med god kunnskap om gamle skrivemaskiner? Har en Erika Model M skrivemaskin fra før 2 verdenskrig. Ser at de ble produsert mellom 1935 og 1940, og visstnok skal være en av de bedre maskinene produsert av Seidel & Neumann. http://oztypewriter.blogspot.no/2013/10 ... table.html

Maskinen er etter det jeg vet i god funksjonabel stand. Er det noen som har formening om verdien på en slik maskin?
Erika Model M.jpg
Erika Model M.jpg (580.86 KiB) Viewed 933 times
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Erika Model M skrivemaskin

Post by tho »

Noen større verdi på det norske markedet har desverre ikke gamle skrivemaskiner.
Allikevel er det morsomt å eie en slik en. Det dreier seg om noen hundrelapper om
du er heldig å finne en kjøper.
Skrivemaskinen ser riktig fin ut. Mulig prisene er høyere i Tyskland, det kjenner ikke
jeg til. Du får google på "Naumann Erika M" f.eks. på ebay.de.
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Erika Model M skrivemaskin

Post by Olav K »

Jeg vet intet om skrivemaskiner som antikvitet. Men det som slår meg at dette er en "urtidens laptop". Skrivemaskin i koffert. Er det et marked, er det rekvisittmarkedet. Den som skal lage en spionfilm fra 1930-1945, bare "må ha en slik". Problemet er vel å finne vedkommende. E-bay er en mulig kanal, og thos råd om å sjekke det ut før du evt. selv legger ut, bør du følge. Men dette er ikke dusinvare og det kan ta tid før du treffer riktig kjøper.
Post Reply

Return to “Antikviteter”