Ole Bull autograf og avisutklipp.Noen verdi?

User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Ole Bull autograf og avisutklipp.Noen verdi?

Post by tho »

Ja, markedet i Norge er tilnærmet dødt det. Ser det har vært litt
på Skanfils auksjoner:

http://www.skanfil.no/LotMenu.aspx?text=Autograf

Det er jo litt da, men ikke det helt store. Dog noe går
meget bra.

Har også sett brev av Fritjof Nansen og Bjørnstjerne Bjørnsom der.
Det er bare å søke.

Denne Ole Bull autografen har det i seg at det egentlig bare er et navnetrekk.
Så hadde det vært et brev e.l. så mener jeg verdien vært større.
Det har sikkert betydning hva som er skrevet og for hvilken anledning,
i alle fall burde det være sånn.

Man forstår nok at det ikke finnes priskuranter på dette området.

Jeg har selv begynt å kjøpe signerte bøker av kjendiser, noe har bare
navnetrekket, men andre har spesielle og morsomme dedikasjoner.
Har faktisk en veldig morsom en av Kåre Willoch.

Ellers så er det nok bare verdensstjerner av de norske man kan få noe
for utenlands. Fritjof Nansen og Bjørnstjerne Bjørmson var jo
verdensmenn.

Klart et hittils ukjent håndskrevet manuskrift av Henrikl Ibsen vil nok
være interresant, langt mer enn bare et navetrekk.

Kong Haakon 7 ser jeg er populær på Skanfil, og alt som har noe
med mynter å gjøre forstår man. H/ er jo avbildet på mynter :)

Har Liv Ullmann, men den må nok selges utenlands, der hun er
en stor skuespillerinne. I Norge har hun bare blitt rakket ned på.

Falskmyntneren Bull er nok interressant kan jeg tenke meg :)

Har en av Sparre-Olsen. Hva kan den være verdt?
Nazi Per
Posts: 133
Joined: 11 Aug 2011 00:52

Re: Ole Bull autograf og avisutklipp.Noen verdi?

Post by Nazi Per »

Ang History for sale , ikke alt der er ekte.....f.eks Dynastiet-manuset , ligner overhode ikke på Locklears ekte signatur.

Dems signerte brev er overpriset oxo , fikk tak i et Streisand-brev (mer en kort beskjed enn et brev da....) for 200$ , ganske bra siden en sjekk går for 200$ i seg selv.

http://api.viglink.com/api/click?format ... 7c6f58f7af

FoF brosjyren (se 00:42) er ikke ekte da den logoen ikke eksisterte før i '78 ergo Lee kunne aldri signert den :lol:

Gud forby at de skulle gjøre litt research liksom :roll:
lokarlsen
Posts: 55
Joined: 16 Feb 2011 19:12

Re: Ole Bull autograf og avisutklipp.Noen verdi?

Post by lokarlsen »

Ja, "History for Sale" er ekstremt overpriset i forhold til auksjonsmarkedet - men de henvender seg mer til de som vil ha noe ekte å som er villig til å betale ekstra for dette. Dessuten er nok dette den eneste Ole Bull autografen de har, derfor har de satt en høy pris. Vil du ha må du betale ;) Så skal det jo sies at det av og til har hatt store salg der alt på siden er 50% - og det i seg selv viser vel at det etter min standard er overpriset ellers ;)

De er kjent som en av de som selger ekte autografer, og som har peiling på hva de driver med - så hvis autografen din ikke matcher den de selger ville jeg sjekket opp din ;) Neida - det kan av og til være store variasjoner. Noen forandrer signatur over tid. Men for all del - det er ikke dumt å være kritisk til hvem en selv har kjøpt fra, for jeg har flere eksempler på at folk har fortalt meg at mine autografer ikke ligner i det hele tatt på den de selv har kjøpt på nett - problemet er bare at de jeg har er ofte skaffet personlig, så jeg har sett vedkommende signere. Da er det vanskelig å diskutere imot :)
Nazi Per
Posts: 133
Joined: 11 Aug 2011 00:52

Re: Ole Bull autograf og avisutklipp.Noen verdi?

Post by Nazi Per »

Har samlet i 15 år så jeg vet......"in person" kan være ganske slurvete , Pacino gidder bare skrive "Al" og selv det slurver han med....2 bokstaver liksom :|

Jeg har en radio-kontrakt til Locklear fra '82 så det er ingen tvil at den signaturen på det manuset er falsk.
lokarlsen
Posts: 55
Joined: 16 Feb 2011 19:12

Re: Ole Bull autograf og avisutklipp.Noen verdi?

Post by lokarlsen »

Jeg syntes nå ikke signaturene var så forskjellige at jeg ville garantere at den ene var falsk. Den ene er på en offisiell kontrakt, den andre er til en fan - ofte forskjell på hvordan man signerer ting "offisielt" og for fans.

Men når det er sagt - jeg har sett flere forfalskede kontrakter, så jeg håper ikke du baserer autentisiteten på at det er en kontrakt i seg selv. Det er like lett og forfalske den som et bilde eller hva som helst. Eneste man trenger er en gammel skrivemaskin og en penn. Husk at folk har blitt arrestert for å forfalske sjekker - da er ikke et blankt ark med skrivemaskin skrift og signatur vanskelig å få til.
Nazi Per
Posts: 133
Joined: 11 Aug 2011 00:52

Re: Ole Bull autograf og avisutklipp.Noen verdi?

Post by Nazi Per »

Ekte.......
https://www.youtube.com/watch?v=BwcDJGOh2cE

vs.......
http://www.historyforsale.com/productim ... 177756.jpg

Det er godt mulig å finne mange ekte sjekker (det kryr av Savalas/David Janssen/Sharon Stone f.eks) , det er bare de som er skikkelig verdifulle man bør passe seg for , type Elvis/Monroe/B Lee/J Dean/Tupac & andre som døde tidlig.

Jeg har kjøpt de Niro/Walken/John Savage ekte CV'er (fra en som heter John Willis , som hadde mye kontakt med stjerner før i tida.....dette var oxo før de ble orntli berømte)
lokarlsen
Posts: 55
Joined: 16 Feb 2011 19:12

Re: Ole Bull autograf og avisutklipp.Noen verdi?

Post by lokarlsen »

Hva er det som får det til å være helt sikker på at den du har er ekte?

Jeg har ingen peiling selv, og vet ikke en gang om autografen hennes er forskjellig om det er "offisielle" signaturer og "autograf" signaturer. Men grunnen til at jeg spør er fordi dette jo ikke er noe problem å forfalske - en trenger jo bare en gammel skriver og en penn så har en fikset alt sammen. Selv om det er mulig å forfalske sjekker og slikt også er dette ofte mye vanskeligere - og derfor ser man på sjekker som en enklere ting å samle på med tanke på ekthet.

Har du noen peiling på i hvilken sammenheng disse CVene ble delt ut? Hvorfor har hun signert dem? Det høres jo ikke ut som en logisk ting å gjøre hvis det bare er til informasjon for casting selskaper.
Nazi Per
Posts: 133
Joined: 11 Aug 2011 00:52

Re: Ole Bull autograf og avisutklipp.Noen verdi?

Post by Nazi Per »

Ang Locklear , det er ikke en CV....det er mht et radio-prog , mest sannsynlig mht TJ Hooker-serien.
lokarlsen
Posts: 55
Joined: 16 Feb 2011 19:12

Re: Ole Bull autograf og avisutklipp.Noen verdi?

Post by lokarlsen »

Ok, men hvordan vet du at den er ekte?
Post Reply

Return to “Autografer”