signerte brev etc for salg?

Post Reply
lokarlsen
Posts: 55
Joined: 16 Feb 2011 19:12

signerte brev etc for salg?

Post by lokarlsen »

Er til stadighet på jakt etter signaturer/autografer fra historiske nordmenn?

Ser at det er flere her inne som skriver at de har gamle dokumenter, brev etc. liggende men ikke vet om det er interesse nok til å selge dem.

Prøver å følge med på norske auksjoner - men får dessverre ikke med meg alle plasser der det dukker opp noe. Så har du noe for salg selv, eller tips om auksjoner med autografer/signaturer for salg er det bare å rope ut. (kjenner selvfølgelig til QXL, Finn, Tradera og Skanfil)
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: signerte brev etc for salg?

Post by vivavegas »

antikvariat.net har noe med jevne mellomrom.

Dvs. som regel er det jo da bøker/brev og slikt fra de mest kjente nordmenn og følgelig en høy prisklasse.

Men de har jo også innimellom signerte bøker til litt mer normale priser (hvis bøker er av interesse).

Jeg kjenner egentlig lite til autografmiljøet, men det står jo stadig i media om de 2-3-4 store kjente samlerne. Man får vel ett slags inntrykk at en stor del av handlene foregår privat.
User avatar
attenfjorten
Posts: 330
Joined: 23 Jul 2009 11:51

Re: signerte brev etc for salg?

Post by attenfjorten »

Men kan du si litt hva du er interessert i,så kanskje du får noen napp(har litt liggende selv, men nokså usortert).
lokarlsen
Posts: 55
Joined: 16 Feb 2011 19:12

Re: signerte brev etc for salg?

Post by lokarlsen »

Jeg samler på det aller meste innenfor Norsk historie før krigen, både innen litteratur, musikk, teater, samfunnsliv og politikk.

En av de tingene som har hovedfokus er Norges statsministere før 1940 og statsråder etter krigen. Jeg mangler ca halvparten av statsministerne og 1/3 av statsrådene.

Men det er mye annet som også kan være av interesse - så har du noe du kan være innteresert i å selge er det bare å sende melding. Jeg har samlet en stund og har jo noe - men har du noe jeg ikke har, da spesielt innen

Jeg så noen tipset om antikvariat.net, og jeg er innom der hver mandag morgen.
User avatar
ramazotti
Posts: 2786
Joined: 23 Mar 2009 23:43
Location: Norge

Re: signerte brev etc for salg?

Post by ramazotti »

Jeg forsøkte å sende en PM,men det er ikke
lett å få ting til å fungere her inne,lokarlsen. Unik sak av stor historisk interesse,svinepelshandler Thon.
lokarlsen
Posts: 55
Joined: 16 Feb 2011 19:12

Re: signerte brev etc for salg?

Post by lokarlsen »

Hei - prøvde og sende en melding jeg også - fikk du den?
User avatar
Skarsvaag
Posts: 108
Joined: 11 Jun 2012 10:47

Re: signerte brev etc for salg?

Post by Skarsvaag »

Norsk skuespillers autograf tilsalgs på Delcampe:

http://www.delcampe.com/page/item/id,23 ... age,E.html
lokarlsen
Posts: 55
Joined: 16 Feb 2011 19:12

Re: signerte brev etc for salg?

Post by lokarlsen »

Takk for tipset. Skuespilleren var heller ukjent for meg, men spennende å oppdage et nytt auksjons-nettsted.
Post Reply

Return to “Autografer”