Vurdering av autografer

Post Reply
Økristiansen
Posts: 3
Joined: 20 Nov 2016 23:15

Vurdering av autografer

Post by Økristiansen »

Hei!
Jeg har en middagsmeny fra den lukkede middagen til nobelkomiteen og vinnerene fra nobels fredspris i 1993!(Christian radich suiten på grand hotell) Menyen har autografer til de som satt rundt bordet på baksiden! Se bildene!
Jeg fikk denne av min farfar, som skrev sitt navn på toppen før han sendte det rundt bordet!

Noen som har en formening om verdi på dette???

Takker for hjelpen!
Image
Image

Sent fra min ONE A2003 via Tapatalk
lokarlsen
Posts: 55
Joined: 16 Feb 2011 19:12

Re: Vurdering av autografer

Post by lokarlsen »

Ja, så absolutt, det er et meget spennende objekt.

Denne ville naturlig nok være verdt mer om begge vinnere hadde signer, men jeg vil tro det var to bord da De Clerks kone har signer men ikke mannen. Dessuten mangler den også signaturen til Nobelkomiteens leder som var Francis Sejersted, så vil tippe at det var snakk om 2 bord hvor halvparten satt på hvert bord.

Denne inneholder derimot autografen til Mandela, og selv om det nok er eneste av større verdi så er det jo den mest spennende på hele middagen.

Det er fryktelig vanskelig å si hva den ville gått for - kanskje mellom 1000-2000 kroner.

Mandela skrev mye autografer, men historien bak denne er med å øke verdien.

Er det noe du ønsker å selge er jeg absolutt innteresert. Jeg har flere menyer fra Grand Hotell signert så hadde vært artig med denne. Ta gjerne kontakt på email: lars.olav.karlsen@gmail.com
Økristiansen
Posts: 3
Joined: 20 Nov 2016 23:15

Re: RE: Re: Vurdering av autografer

Post by Økristiansen »

lokarlsen wrote:Ja, så absolutt, det er et meget spennende objekt.

Denne ville naturlig nok være verdt mer om begge vinnere hadde signer, men jeg vil tro det var to bord da De Clerks kone har signer men ikke mannen. Dessuten mangler den også signaturen til Nobelkomiteens leder som var Francis Sejersted, så vil tippe at det var snakk om 2 bord hvor halvparten satt på hvert bord.

Denne inneholder derimot autografen til Mandela, og selv om det nok er eneste av større verdi så er det jo den mest spennende på hele middagen.

Det er fryktelig vanskelig å si hva den ville gått for - kanskje mellom 1000-2000 kroner.

Mandela skrev mye autografer, men historien bak denne er med å øke verdien.

Er det noe du ønsker å selge er jeg absolutt innteresert. Jeg har flere menyer fra Grand Hotell signert så hadde vært artig med denne. Ta gjerne kontakt på email: lars.olav.karlsen@gmail.com
Hei!
Beklager sen tilbakemelding, men har vært litt busy i det siste!
Takk for interessen og utfyllende info!
Foreløpig tror jeg ikke jeg skal selge den, men vil isåfall vil jeg ta kontakt!

Mvh
Øystein

Sent fra min ONE A2003 via Tapatalk
lokarlsen
Posts: 55
Joined: 16 Feb 2011 19:12

Re: Vurdering av autografer

Post by lokarlsen »

Bare hyggelig. Du har en veldig artig og historisk meny der. Ekstra morsomt blir det jo pga familiehistorien bak.

Har snakket med ett par andre som kun samler på verdensledere og de mente nok at denne burde verdsettes til min øvre antydning på 2000 pga historien bak objektet.
Økristiansen
Posts: 3
Joined: 20 Nov 2016 23:15

Re: Vurdering av autografer

Post by Økristiansen »

Så gøy! Takk skal du ha!

Sent fra min ONE A2003 via Tapatalk
Post Reply

Return to “Autografer”