Signerte fotball drakter

Post Reply
tknutsen
Posts: 15
Joined: 11 Mar 2012 22:46

Signerte fotball drakter

Post by tknutsen »

Hei, jeg er ganske ny på forumet her...
Jeg har 3 fotball drakter som jeg kanskje har lyst og selge til riktig pris.
Rosenborg 1998 drakt, signert av hele a lag-stallen.
Rosenborg 2005 drakt, spiller brukt drakt av Ørjan Berg, den er også signert av 13 stk.
England drakt fra Tyskland - England kampen i 1.9.2001, signert av 15 stk.

Er det noen som vet hva jeg kan få for dem draktene? Jeg er ikke den største Rosenborg tilhengeren... hehe
lokarlsen
Posts: 55
Joined: 16 Feb 2011 19:12

Re: Signerte fotball drakter

Post by lokarlsen »

Hei

De to Rosenborg draktene vet jeg ikke om du får så fryktelig mye for, men har du flaks kan du kanskje få en tusenlapp for hver. Hvis du er sikker på at den ene drakten er Ørjan Bergs faktiske spillerdrakt og ikke bare en drakt med hans navn og nummer på så er den litt mere verdt en den andre.

Jeg tror det beste tipset ville vært finn.no - der når du brett ut og kan sette den prisen du ønsker. Da kan det jo være du kommer i kontakt med folk som du kan bli enige med om en pris også.

England drakten skjønte jeg ikke helt. Mener du at det er en spillerdrakt brukt i kampen mellom Tyskland og England? Verdien på denne avhenger ekstremt i om den er spillerbrukt eller ikke - og eventuelt av hvem. Dessuten er det jo greit og vite hvilke spillere som har signert, om det var de 13 dårligste på laget eller om flere av de største signerte. Men her kommer ekthet også inn. Er du sikker på at denne er ekte?
tknutsen
Posts: 15
Joined: 11 Mar 2012 22:46

Re: Signerte fotball drakter

Post by tknutsen »

Nei England drakten er ikke spillerbruk, ja har Coa som betyr at den er ekte. Dem som har signert er: David Seaman, Danny Mills, Ashley Cole, Trevor Sinclair, Rio Ferdinand, Sol Campbell, David Beckham, Paul Scholes, Michael Owen, Emile Heskey, Teddy Sheringham, Wayne Bridge, Owen Hargreaves, Darius Vassel, Nicky Butt og Kieron Dyer. Det er veldig mange gode spillere..
lokarlsen
Posts: 55
Joined: 16 Feb 2011 19:12

Re: Signerte fotball drakter

Post by lokarlsen »

Da har jeg dessverre mest sansynlig veldig dårlige nyheter - uten å ha sett på drakten kan jeg si at det er 80 prosent sjanse for at autografene ikke er ekte. Grunnen til at jeg sier det er fordi jeg skjønner at du (eller noen før deg) har kjøpt denne på nettet fra England og stort sett alt som selges der er faslskt. Jeg har til og med sett opplagte forfalskninger hengende på barer her i Oslo.

Et COA betyr egentlig ikke annet enn at vedkommende som solgte drakten garanterer at den er ekte. Hvem som helst med en datamaskin og en printer kan lage en slik lap. Her kommer min invending mot det: Hvis noen er villige til å svindle ved å selge falske autografer er det ingenting som stopper dem fra å lage en slik lapp som "garanterer" at det de har laget er ekte. Hvis de kan skrive autografer for andre kan de også lage sine egne "ekthetsbevis". Hvis selger er seriøs og en ærlig selger vil han støtte opp dette ved å refundere pengene om man klager på ektheten. Stort sett ingen gjør det - og da er egentlig denne "garantien" ikke noe verdt.

Men for all del - det finnes drakter som er signert av spillerne og ikke skurker - men det er alt for få av dem. Dessuten går prisen på alle drakter ned fordi man er så usikker på ektheten at det er vanskelig å selge dem for mye. For en stund siden var det enkelte selgere på QXL og Finn som solgte hauger av falske signerte drakter - og dessverre skjønte ikke alle dette for det var tydelig at de solgte. Faresignalet må jo være når noen i Norge selger en drakt signert av hele årets stall i Manchester United på en ny drakt til under 1000 kroner. Først skal man kjøpe drakten og så skal man få alle til å signere - og så selger man den for bare noen hundrelapper mere enn hva drakten kostet (eller i enkelte tilfeller mindre). Hvis man vet hvor mye arbeid det er for å få 1 drakt signert av så mange så ville man aldri trodd på disse selgerne.

Hvis du vil kan jeg ta en titt på den - jeg har en god del fotballautografer og jeg har møtt flere av de du nevnte hadde signert. Dessuten har jeg venner i England som jobber med dette på fulltid og som fort kan se om de er ekte eller ikke. Send meg en privat melding (for det går vel her tror jeg) så sender jeg emailadressen min. Som sagt finnes det ekte signaturer fra disse - men sjansen er liten hvis den er kjøpt på nettet.
tknutsen
Posts: 15
Joined: 11 Mar 2012 22:46

Re: Signerte fotball drakter

Post by tknutsen »

huff det var skuffende :( Kjøpte den av en som kaller seg for Draktmeglerne.no, det er det han kaller seg på facebook. Hvor er det du bor? kanskje jeg kunne vist deg alle draktene mine, så du kan se etter om det er ekte?
lokarlsen
Posts: 55
Joined: 16 Feb 2011 19:12

Re: Signerte fotball drakter

Post by lokarlsen »

Jeg bor i Oslo, så er du her kan jeg godt ta en titt. Send meg en privat melding så finner vi ut av det.

Jeg kjenner ikke spesielt til han du nevner men tok en titt på facebook siden hans. Han selger fjorårets drakt til Barcelona signert av ca 18 spillere. Denne drakten tar han 800 kroner for. Ifølge beskrivelsen på siden hans betaler han moms på importen av drakter, så jeg går ut fra at han ikke lyver på dette.

Spørsmålet mitt er da hvordan det går ann? Drakten kostet ca 500 ny, hvis han kjøper den for 500 betaler han i overkant av 200 kroner i moms, fortollingsgebyr og porto. Det gir han under 100 kroner i fortjeneste. Men det jeg ikke har tatt med nå er at noen har stått å fått ca 18 autografer etter en kamp - eller mest sansynlig flere kamper for å få så mange, for det er ikke få som prøver å få autograf. Har de gjort dette gratis?

I dette tilfellet må jeg nesten si at er det for godt til å være sant, ja så er det nok dessverre det.

Men dette er bare min private mening. Det som er problemet med autografsalg i Norge er at selger kan hardnakket hevde at dette er ekte (og han kan selvfølgelig tro dette selv, det er like stor sjanse for at han har blitt lurt av britiske svindlere, og de finnes det flere profesjonelle av). Eneste måten å være helt sikker om man kjøper fra selgere som dette er om spillerne selv garanterer for ektheten, og det blir vanskelig
tknutsen
Posts: 15
Joined: 11 Mar 2012 22:46

Re: Signerte fotball drakter

Post by tknutsen »

hmmm er 16 år, og bor en halvtime unna lillestrøm. Så det er litt vanskelig å møte deg da siden jeg ikke har lappen... Men kanskje jeg tar meg en tur til Oslo, så du kan få se på de draktene... Men hvis drakene ikke er ekte, kan jeg da få pengene mine tilbake da?
lokarlsen
Posts: 55
Joined: 16 Feb 2011 19:12

Re: Signerte fotball drakter

Post by lokarlsen »

Han reklamerer jo med det, men spørsmålet er jo om han mener det.
User avatar
sundfar
Posts: 179
Joined: 13 Feb 2011 01:51

Re: Signerte fotball drakter

Post by sundfar »

På QXL er det nå en svenske som prøver å selge signerte drakter av de fleste av de store europeiske klubbene. Og samme ekthetssertifikat følger med samtlige, og prisen er 1500 kr for hver drakt. Dette ser for meg ut som masseprodusert vare og åpenbart ikke det det gir seg ut for å være. Hvis dette selger, er naiviteten dessverre for stor. Men hvis kun en person biter på dette, er fortjenesten stor for selgeren.
"Pussig" at alt som selges er signert av så mange spillere. Det som faktisk kunne vært mer realistisk og troverdig, er drakter signert av en enkeltspiller. Da kunne jeg trodd på det.

Påstanden om at 80% er falske er nok ingen overdrivelse, rett og slett fordi det vil være bortimot umulig uten de rette kontaktene å få samlet så mange underskrifter. Og da hadde prisen vært i en helt annen størrelse.

Thknutsen, du spør om du kan få tilbake pengene dine. Det må du spørre selger draktmeglerne.no om, han oppgir at han har full returrett på sine varer.
Samleområde:
Typemynter gull Norge, Danmark og Sverige 1873-1931
Typemynter Norge fra Oscar II- d.d (ikke proofmynter)
Typemynter Sverige Oscar II (1874-1905)
Årgangsmynter Norge 1945-d.d
Diverse gullmynter utland
tknutsen
Posts: 15
Joined: 11 Mar 2012 22:46

Re: Signerte fotball drakter

Post by tknutsen »

Det står på COA: Draktmeglerne gir full returrett på kjøpet av drakten, mot at drakten leveres tilbake i samme stand som den ble kjøpt. Kontakt oss på draktmeglerne@googlemail.com ved reklamsjon/retur. Så håper at jeg får pengene tilbake hvis dem er ikke er ekte :)
rbk1988
Posts: 2
Joined: 03 Nov 2012 16:47

Re: Signerte fotball drakter

Post by rbk1988 »

:) Hei.

Æ lurer på om du har de RBK draktene enno som er kamp brukt ?
Æ er en samler av Rbk drakter brukt av spillere har ca 60 stk.
Hvis du har nå drakter eller veit av noen som har så kan du kontakte mæ på,
rosenborg1988@live.no eller tlf 90298940.

Mvh
Rbk draktsamler
Magne
tknutsen
Posts: 15
Joined: 11 Mar 2012 22:46

Re: Signerte fotball drakter

Post by tknutsen »

Har sjekket Ørjan Berg drakten, det er ikke en drakt som han har brukt i kamp, bare en vanlig supporterdrakt.
lokarlsen
Posts: 55
Joined: 16 Feb 2011 19:12

Re: Signerte fotball drakter

Post by lokarlsen »

Da er det ikke noen spesiell verdi i selve drakten - men du bør jo få noen hundrelapper for drakten.

Hadde jeg funnet en slik Start drakt ville jeg ihvertfall gitt noen hundrelapper.
Benedikte123
Posts: 1
Joined: 12 Aug 2013 23:25

Re: Signerte fotball drakter

Post by Benedikte123 »

Hei
Håper noen kan hjelpe meg med dette. Jeg hr fått 4 signerte manchester united drakter, med samtlige spillere på fra sesong 2000/2001.
Jeg vet at disse er ekte, men mangler COA på disse. Vet noen om et firma som driver med sertifisering av autografer? :)
Post Reply

Return to “Autografer”