Prosessorer - Introartikkel

Post Reply
User avatar
Tech
Posts: 33
Joined: 19 Dec 2008 20:51
Location: Hokksund

Prosessorer - Introartikkel

Post by Tech »

Jeg tror dette samlerområdet er veldig lite kjent i Norge. Noen av salgene jeg hadde for noen år siden gikk faktisk til Norge, men uansett er jeg redd mange ettertraktede godbiter går i el-avfallet. Jeg samler ikke ordentlig selv, bare tar vare på og selger for å finansiere myntsamlingen min. Men har fått med meg litt og har derfor skrevet litt om samlerområdet her: http://tech.cellfi.sh/journal/2010/1/19 ... ekter.html

Håper noen finner det interessant!
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Prosessorer - Introartikkel

Post by Myge »

Hehe, dette var et artig samleområde. Samler selv på eldre datautstyr, da helst spillemaskiner, som Pong, Game & Watch, eldre spillkonsoller o.l., så det er kanskje litt i samme gate. Imponerende samling som du har avbildet. Jeg kan lete litt i noen gamle roteesker jeg har liggende og se om jeg finner noen prosessorer som jeg ikke lenger har bruk for, så sender jeg deg en PM om det er noe du kunne ha lyst på.

Eirik
User avatar
Medicoin
Posts: 225
Joined: 15 Apr 2009 08:35
Location: Akershus

Re: Prosessorer - Introartikkel

Post by Medicoin »

Oi, morsomt at noen samler på gamle cpu'er! hadde vel egentlig ingen anelse om at noen samlet på dette men når man tenker over det så samles det på det aller meste. Om man samler på cpu'er burde vel kanskje minnebrikker også være et interessant område?

Har hørt folk som ofte har raid på elkjøp sine returstasjoner for å plukke med seg gamle pc deler, men disse er jo mest ute etter brukbare deler. du kanskje skal alliere deg med noen av disse? vet det henger et par på diskusjon.no - Vi som digger el-retur.
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Prosessorer - Introartikkel

Post by tho »

Jeg har bedt QXL opprette en kaagori for datautstyr i samlerkategorien, men det kan
virke som de vet lite om dette. De gjør iallefall ingenting med forslaget.

Det er jo kategorier for gamle radioer, kjøkkenutstyr og veldig mye annet ...

Kanskje noen flere av dere kan melde inn et slik ønske?

Altså kategorier for spillmaskiner, Pc'er, gamle datadeler, bl. a. en egen kategori
for minnebrikker og prosessorer. Dett er små saker som egner seg å selge på
nettauksjon og sende i Posten.

Nå er det en Osborne1 på QXL. Jeg solgte en slik for mange år siden på QXL
og fikk god pris, tror det var 2.000 kr. Nå tror jeg selger får slite, for det
er lite futt på QXL for tiden.

Selv har jeg masse med prosessorer, fjernet fra hovedkortet, men de som
er intergrert/loddet fast tar jo litt mere plass, så da har det mest blitt
de som kan tas ut av socketten sin.

Hvis ikke QXL vil, så går det ann å bruke Tradera i Sverige.
Post Reply

Return to “Elektronikk”