Motorist x2

Moderator: SAKman

Post Reply
SAKman
Posts: 227
Joined: 08 Aug 2010 20:25

Motorist x2

Post by SAKman »

hei

alle sammen
på tide med et nytt topic.
To stk Motorist skal det være, Victorinox 8134ma, (har flere av de her fra ulike perioder), de er spennende modeller,
det er en Elinox og følelsen sier rundt 1970, denne har en detalj,..Kniv to er en berømt Wenger , denne har jeg fra ulike tids perioder også, denne har pad print bil som er en modell fra før i samlinga, men den er i original blister pakke og kanskje litt rart men det betyr en del for på baksiden er litt viktig info, kjenner denne modellen godt og faktisk i evolution idag om jeg husker riktig og med annerledes icon for bil, som sagt du kan finne Wenger motorist med flere variasjoner,
Motorist.jpg
Motorist.jpg (389.72 KiB) Viewed 1943 times
så til 8134ma, de var trolig produsert 1957-1980 og phillipsen har en annen variasjon også nemmelig den med spor for de gamle hermetikkbokser som man ruller opp, min har ikke den type spor (kom rundt 1970, har den på andre))
phillips med neglefil.jpg
phillips med neglefil.jpg (244.74 KiB) Viewed 1943 times
men neglefil på siden som jeg har sett endel på eldre kniver, men som sagt fra og til, Elinox vet vi jo på de her har noen få kvalitets detaljer som at de kan ha en tendens til å ha spriking på skjefteplatene eller andre små ting, men bruks kvalitet er godt og tenker verdi rundt 500kr..

8134ma har St Christopher på skjefte for beskyttelse for de som reiser eller kjører..
Elinox (1).jpg
Elinox (1).jpg (417.15 KiB) Viewed 1943 times
SAKman
Posts: 227
Joined: 08 Aug 2010 20:25

Re: Motorist x2

Post by SAKman »

en liten detalj som er verd å huske er at Victorinox motorist har som en av hovedfunkjonene metallfil/sag som dere vet, så det at det er en ekstra fil på phillipsen er bonus og er kun nevnt som fil men har vært nevnt fin for negler....Men korrekt er fil
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: Motorist x2

Post by Espen »

Nice den victorinoxen. Ser jo ut til å være tipp topp også. Vet at St.Christopher knivene har en del fans.

Her er en med lang neglefil som ble solgt på ebay for en tid tilbake.

http://www.ebay.com/itm/VICTORINOX-ST-C ... 1030164872
SAKman
Posts: 227
Joined: 08 Aug 2010 20:25

Re: Motorist x2

Post by SAKman »

Hei

veldig fin den med lang neglefil ja, ekstra de der. ja min er ubrukt med kun små riper og litt spriking på skjefteplatene, ikke uvanlig på de elinoxene, men meget god stand...
Post Reply

Return to “Swiss Army”