Kopi kniv hos Clas Ohlson

Moderator: SAKman

Post Reply
SAKman
Posts: 227
Joined: 08 Aug 2010 20:25

Kopi kniv hos Clas Ohlson

Post by SAKman »

Hei

Desverre finnes denne kopien der, har laget en side om den
http://www.victorinoxpage.com/49427779
Attachments
fake.JPG
fake.JPG (35 KiB) Viewed 4468 times
SAKman
Posts: 227
Joined: 08 Aug 2010 20:25

Re: Kopi kniv hos Clas Ohlson

Post by SAKman »

Hei alle sammen
Ta en titt på oppdateringen også!

http://www.victorinoxpage.com/49427779
SAKman
Posts: 227
Joined: 08 Aug 2010 20:25

Re: Kopi kniv hos Clas Ohlson

Post by SAKman »

Ok

Da har jeg vært igjennom kopien og velger å la dette ligge en stund, om Clas Ohlson vil ta kontakt så
gjør det, jeg er høflig og grei å snakke med. Butikken har også mye bra greier så det sagt.
Igjen så driver jeg kun informasjon og samling med litt bruk osv, synes godt butikken kunne ta inn noen Alox modeller :D Og ett par Officiers også.
http://www.victorinoxpage.com/49427779
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: Kopi kniv hos Clas Ohlson

Post by Espen »

Tør ikke tenke på hva alox koster i norske butikker. Synes denne Kopien var godt gjennomført i motsetning til mange andre.
as2o3
Posts: 388
Joined: 13 Feb 2011 16:34

Re: Kopi kniv hos Clas Ohlson

Post by as2o3 »

Jeg må innrømme at jeg i grunnen ikke ser problemet? Hadde den vært rød med et kors på kunne jeg kanskje vært enig, men denne utgir seg ikke for å være noe den ikke er, det er bare en billig og sikkert helt grei lommekniv.
SAKman
Posts: 227
Joined: 08 Aug 2010 20:25

Re: Kopi kniv hos Clas Ohlson

Post by SAKman »

Hei

problemet ligger i at mange ser en slik lommekniv som en de kan sende til Sveits for reparasjon, bare spør Victorinox om ikke dette stemmer, og mitt problem er at den er satt sammen ujevnt og hoved problemet at de har tatt en orginal Victorinox fra hverandre og kopiert delene med fjerer osv. En lommekniv med Officier utseende er et symbol på Sveits også.
SAKman
Posts: 227
Joined: 08 Aug 2010 20:25

Re: Kopi kniv hos Clas Ohlson

Post by SAKman »

Espen wrote:Tør ikke tenke på hva alox koster i norske butikker. Synes denne Kopien var godt gjennomført i motsetning til mange andre.
Hei Espen, god påske til alle må jeg si!

Sølv alox linja til Victorinox er laget direkte for hardt bruk og håndverkeren, linja er som regel lavt priset, neppe mange hundre lappene for en Pioneer, dette burde blitt sagt fra importør til butikker, kanskje dette er gjort, de er ikke bare samlet på for at de er pene og der var en Soldat kniv som lignet, de er sterke og gode kniver.
Om kopien så er flere av funksjonene bedre på denne kopien, de har klart å kopiere bedre :) Er ikke enig i at en butikk som vet om kvalitet vil ødelegge for fabrikken,
as2o3
Posts: 388
Joined: 13 Feb 2011 16:34

Re: Kopi kniv hos Clas Ohlson

Post by as2o3 »

Hvis folk virkelig er så dumme at de tror en lommekniv til 99,- kan sendes til Sveits for reparasjon ville de gjort det uansett hva slags design lommekniven hadde... Jeg ser fortsatt ikke noe problem med dette, de patentene Victorinox måtte ha på lommekniv-design må jo ha utløpt for årevis siden, og da er det fritt frem for å kopiere helt lovlig!

Aner ikke hva en ekte Victorinox koster, men for meg som sjelden bruker lommekniv er 99,- helt grei pris, så jeg er i grunnen takknemlig for at Clas Ohlson og mange andre kjeder fører billigkniver om jeg en gang skulle trenge ny.
SAKman
Posts: 227
Joined: 08 Aug 2010 20:25

Re: Kopi kniv hos Clas Ohlson

Post by SAKman »

Hei

Flott at du spør, mange av de tinga på lommeknivene er ikke gamle, utviklingen av Offciers linja er iallefall etter min viten i konstant utvikling,
At folk sender kniver til fabrikken stemmer, den kan ha skiftet eier på veien, også med kopiene så blir der en slags måte for en bedrift i å se på seg selv som et firma som er som en Swiss Army kniv, hver av funksjonene representerer en egeskap for dem, og man viser den frem, man utnytter Victorinox med å bruke billige kopier. Hvilken grunn Clas Ohlson har med denne vet jeg ikke?
For meg spiller det ingen rolle at den er billig, de tjener på å kopiere, skal de komme på rett kurs igjen må de dermed også ha et godt utvalg av Victorinox igjen selv om salget er lavt, det blir rettferdig. Da har de et billig alternativ og en mer kostbar.
Folk blir redde for å samle på ekte kniver pga kopier, dette ødelegger. Helt sant!
SAKman
Posts: 227
Joined: 08 Aug 2010 20:25

Re: Kopi kniv hos Clas Ohlson

Post by SAKman »

At en bedrift viser en ekte Swiss Army Kniv så viser dette at bedriften er mer kunnskapsrike, og alle kjenner de som kvalitets beviste, dette er flott!
SAKman
Posts: 227
Joined: 08 Aug 2010 20:25

Re: Kopi kniv hos Clas Ohlson

Post by SAKman »

Skjekket at en Pioneer som er den mest kjente kanskje av de koster 178kr i Sveits, dermed kan den i Norge kanskje koste 300kr, max 400kr, dermed også noe av det beste som er laget av Victorinox noen gang.

Må også nevne at jeg har ingen ting mot Kina, de kan absolutt lage bra ting!
as2o3
Posts: 388
Joined: 13 Feb 2011 16:34

Re: Kopi kniv hos Clas Ohlson

Post by as2o3 »

Jeg datt av, det blir for mye "fanboyism", uansett hvor mye jeg vrir på det klarer jeg ikke å få dette til å bli et problem...
SAKman
Posts: 227
Joined: 08 Aug 2010 20:25

Re: Kopi kniv hos Clas Ohlson

Post by SAKman »

Hei

Skjønner :) , om dette utvikler seg og flere og flere vil lage kopier selge dem billig, konkuransen øker. Vil at firmaet i Sveits ska bestå og at de kan bruke tid og ressurser på å lage mer og mer bra ting, vi vil jo at Victorinox skal bestå.
Blir litt sånn om man brenner for en ting, man har iallefall lov å reagere når det blir lovlig å kopiere for noen men ikke andre.
SAKman
Posts: 227
Joined: 08 Aug 2010 20:25

Re: Kopi kniv hos Clas Ohlson

Post by SAKman »

as2o3 wrote:Jeg datt av, det blir for mye "fanboyism", uansett hvor mye jeg vrir på det klarer jeg ikke å få dette til å bli et problem...
Hei

Kan tilføre at ikke for tull at jeg er fan, folk samler jo på Victorinox pga høy kvalitet, om man ser på internet med alle de kopiene som har vært fra 1897 til idag på Officiers modeller så skjønner man at dette er og har vært et gigantisk problem.Ta en titt på milepelene mine. Mange timers research kan jeg garantere.
Hvorfor kan ikke Asaklitt konstruere en selv? Må jo være en grunn til at man velger en fra Sveits å kopiere? Hvrfor er ikke sag på bildet?
Jeg skjønner godt at mange vil ha et billig alternativ, og helt greit det, men kniven er en pirat.
SAKman
Posts: 227
Joined: 08 Aug 2010 20:25

Re: Kopi kniv hos Clas Ohlson

Post by SAKman »

Hei da er kopien avsluttet fra meg og også fra Victorinox, spurte dem for kort tid siden
http://www.victorinoxpage.com/49427779

Det er skuffende at man bare må innse at slik er utviklingen, når man har studert utviklingen på lommekniver så godt og vet at den er en kopi. Så man kan bare ta med seg en original til Kina og Kopiere.
Post Reply

Return to “Swiss Army”