spesiell kniv verdi?

Moderator: SAKman

Post Reply
dagelias
Posts: 47
Joined: 26 Feb 2012 17:25
Location: Tysvær nær Haugesund

spesiell kniv verdi?

Post by dagelias »

Hei!
jeg er en ivrig Victorinox samler. Stadig på utkikk etter nye historier og kniver. jag fant denne på ebay, og lurer på om noen her har sett en slik før, kanskje har historien bak. noen som kan tenke seg verdien?
http://www.ebay.com/itm/280830811203?_t ... 635wt_1392
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: spesiell kniv verdi?

Post by Espen »

Hei og velkommen til forumet.

Denne typen tror jeg de kaller for dogbone og er populær blant samlere. Pris har jeg ingen formening om, men tror ikke den skal gå for så veldig masse mere enn hva den ligger på nå.

http://www.sakwiki.com/tiki-index.php?page=Duchess
dagelias
Posts: 47
Joined: 26 Feb 2012 17:25
Location: Tysvær nær Haugesund

Re: spesiell kniv verdi?

Post by dagelias »

tusen takk for raskt svar! Jeg elsker jo gamle kniver, gjerne di som har gått ut av produksjon... Nå som jeg har navnet kan jeg jo søke det senere å kanskje finne en annen til salgs 8)
SAKman
Posts: 227
Joined: 08 Aug 2010 20:25

Re: spesiell kniv verdi?

Post by SAKman »

Hei
Liker godt den , har kun sett de på bilder, den er en fin samler SAK synes jeg...
Den er nok verd prisen den gikk for, verdi er vanskelig, men her er viktige faktorer:
intakte funksjoner(ingen knekte)
skjefteplater intakte(litt skrap og små tinge på de er vanlig)
fjerer intakte(åpne og lukke funksjonene greit)
I original eske er stort + og om informasjon er med så er det ++
Minst mulig korrosjon
Ren og at knivbladet er skjerpet rimelig greit( de som er skjerpet på smergel er ikke bra)
Om den er skjelden eller vanlig
Om den er nummerert eller i en spesiell betydning, dette er +
En med reklame er verd litt mindre, et lite minus hvis det ikke er spesiell reklame og alderen på reklamen, flere og flere samler nå på reklame modeller også, det kan være vanlige profilerings kniver eller spesielle souvenir modeller eller spesial modeller
Post Reply

Return to “Swiss Army”