Ebay

Alt det andre
User avatar
myntsamlern
Posts: 213
Joined: 22 Jul 2008 01:35

Ebay

Post by myntsamlern »

Hei, aldri handlet fra ebay, hvordan funker det? Frakt = dyrt? Hvordan betaler man?
Image
storbrum
Posts: 1184
Joined: 14 Mar 2009 18:34

Re: Ebay

Post by storbrum »

myntsamlern wrote:Hei, aldri handlet fra ebay, hvordan funker det? Frakt = dyrt? Hvordan betaler man?
Hei!

Når du handler på ebay bruker di fleste paypal konto, dette er på en måte at du bruker mailadressen din som er linket opp mot paypal, vedlig sikker måte å betale på, her kan du også få forsikring osv....

Når det gjelder frakt varierer dette, men alt er avtalt på forhånd, før du betaler kan du sjekke at frakt stemmer, gjør det ikke det kan dette endres ved å be selger legge inn riktig frakt, selger skal ikke tjenne på frakt, dvs betale for det d koster å sende brev å pakker.
Fra usa konster det som regel 3 dollar med usmail.... da tar det fra 5-7 dager....
Ebay er bra d, men en del dyrere mynter synes jeg..... og ikke kjøå fra kinesere, det har du vel lest i dette forumet...
Mye av det som kommer derfra er falske mynter...... er det for billig må d ringe en bjelle, det gjorde d ikke for meg....
User avatar
myntsamlern
Posts: 213
Joined: 22 Jul 2008 01:35

Re: Ebay

Post by myntsamlern »

http://cgi.ebay.com/LOT-6-COMPLETE-NES- ... 7C294%3A50

Fikk så lyst på denne pakken her! Men lurer på om de fungerer på min norske nes??? Står at selger er fra USA. Noen som kan hjelpe kjapt?
Image
storbrum
Posts: 1184
Joined: 14 Mar 2009 18:34

Re: Ebay

Post by storbrum »

myntsamlern wrote:http://cgi.ebay.com/LOT-6-COMPLETE-NES- ... 7C294%3A50

Fikk så lyst på denne pakken her! Men lurer på om de fungerer på min norske nes??? Står at selger er fra USA. Noen som kan hjelpe kjapt?
*********
Usikker, er det sone inndeling på disse da?
storbrum
Posts: 1184
Joined: 14 Mar 2009 18:34

Re: Ebay

Post by storbrum »

storbrum wrote:
myntsamlern wrote:http://cgi.ebay.com/LOT-6-COMPLETE-NES- ... 7C294%3A50

Fikk så lyst på denne pakken her! Men lurer på om de fungerer på min norske nes??? Står at selger er fra USA. Noen som kan hjelpe kjapt?
*********
Usikker, er det sone inndeling på disse da?
prøv på forumet "spill" noen har vel greie på det der....
Stifinner
Posts: 3
Joined: 02 Feb 2009 01:38

Re: Ebay

Post by Stifinner »

Er ganske sikker på at amerikanske spill ikke vil virke i en norsk konsoll.
Ser av og til på QXL at selgere averterer med "modifiserte" konsoller som tar amerikanske og japanske spill.

Fra nintendo.no:

"Så og si samtlige hjemmekonsoller, ikke bare fra Nintendo, er regionsperret så du må være forsiktig om du kjøper spill i utlandet og passe på at spillet er fra samme region som maskinen din. Regionen til det europeiske markedet heter PAL, i USA heter den NTSC-U og i Japan heter den NTSC-J. Disse betegnelsene kommer fra hvilket tv-system som benyttes i respektive land. Denne artikkelen tar hovedsakelig for seg Wii og Nintendo DS.

Alle Nintendos hjemmekonsoller er regionsperret og dette inkluderer:
- Wii
- Nintendo GameCube
- Nintendo 64
- Super Nintendo (SNES)
- Nintendo (NES, som forøvrig var delt inn i to soner i Europa, PAL-A og PAL-B)"

PS! Du kan jo lete på http://www.ebay.co.uk ,bare forsikre deg om at selger er i UK så burde vel spillene fungere (tror jeg...)
Stifinner
Posts: 3
Joined: 02 Feb 2009 01:38

Re: Ebay

Post by Stifinner »

Stifinner wrote:PS! Du kan jo lete på http://www.ebay.co.uk ,bare forsikre deg om at selger er i UK så burde vel spillene fungere (tror jeg...)
Ser nå at det er to soner i europa, så du får nesten forske litt for å finne ut om england og norge er i den samme sonen :)
Stifinner
Posts: 3
Joined: 02 Feb 2009 01:38

Re: Ebay

Post by Stifinner »

Æsj... Fra VGDebatt
"Vær forsiktig med å bruke engelske nettsider for å kjøpe NES-spill. Det var 2 forskjellige soner for NES-spill i Europa og et engelsk NES-spill vil ikke fungere på en norsk NES. Er mulig å gjøre en enkel modifikasjon på NES-konsollen for å omgå dette, men ikke alle liker å tukle med hardware."
User avatar
myntsamlern
Posts: 213
Joined: 22 Jul 2008 01:35

Re: Ebay

Post by myntsamlern »

Stifinner wrote:Æsj... Fra VGDebatt
"Vær forsiktig med å bruke engelske nettsider for å kjøpe NES-spill. Det var 2 forskjellige soner for NES-spill i Europa og et engelsk NES-spill vil ikke fungere på en norsk NES. Er mulig å gjøre en enkel modifikasjon på NES-konsollen for å omgå dette, men ikke alle liker å tukle med hardware."
Okey, takk for god info :) Men hvordan fungerer det med det paypal systemet, må jo betale med dollar eller?
Image
User avatar
myntsamlern
Posts: 213
Joined: 22 Jul 2008 01:35

Re: Ebay

Post by myntsamlern »

Har nå registrert meg, så overfører jeg penger fra bankkonto til paypal regner jeg med...
Image
User avatar
myntsamlern
Posts: 213
Joined: 22 Jul 2008 01:35

Re: Ebay

Post by myntsamlern »

Huff..US bidders only :(
Image
User avatar
Bippe
Posts: 57
Joined: 30 Oct 2007 11:33
Location: Horten

Re: Ebay

Post by Bippe »

På Pay Pal registrerer du bare Visa kortet ditt, så trekkes pengene direkte i fra kontoen din.
SEX DODGE & ROCK'N'ROLL
User avatar
Bippe
Posts: 57
Joined: 30 Oct 2007 11:33
Location: Horten

Re: Ebay

Post by Bippe »

myntsamlern wrote:Huff..US bidders only :(
De fleste sender til Norge for det. Bare send en mail og spørr først.
SEX DODGE & ROCK'N'ROLL
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: Ebay

Post by Espen »

Angående forskjellige soner så er det en maskin som heter toploader som tar begge to, koster rundtom 20 bucks.
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Ebay

Post by Myge »

Mener å huske at man kunne sette i et adapter i disse, og spille både japanske og amerikanske spill. De fleste TV'er klarer kjøre NTSC uten problem i dag. Jeg hadde SNES, og der kunne man i alle fall få adapter for å spille utenlandske spill.

Anbefaler også å sjekke ut qxl når det gjelder slike spill, de er gjerne minst like rimelige som ebay til tider.

Ellers finnes jo Gamestation på www.dealextreme.com, der kan du være heldig å finne noen NES-spill til Gamestation maskinen mener jeg.

Myge
Post Reply

Return to “Samleobjekter - Roterommet”