Numisma Vs. Roschberg

Numismatisk forum
Post Reply
User avatar
Alex R
Posts: 2093
Joined: 09 Sep 2008 21:34
Location: Askim

Numisma Vs. Roschberg

Post by Alex R »

I dag ble det desverre åpnet for en ganske alvorlig disput mellom meg og K.Kvist i Numisma mynthandel.
Det har seg nemlig slik at K.Kvist mener hardnakket at han har den mest rotete arbeidsplassen, mens sannheten virkelig er at
Det er jeg som har den mest rotete pulten.

Kvist har lovet å komme med motargument innen mandag kveld.
Attachments
1456645_10151713896310213_2080199986_n.jpg
1456645_10151713896310213_2080199986_n.jpg (78.83 KiB) Viewed 1534 times
Lord Flash
Posts: 168
Joined: 08 Mar 2009 22:29

Re: Numisma Vs. Roschberg

Post by Lord Flash »

Oi, dette var alvorlige greier, omtrent som når adelsmenn klasket hverandre i fjeset med hansken for noen 100 år siden. Jeg kan godt forstå at en slik disputt kan oppstå, da jeg tror det kan være diskusjon for tolking. Kanskje et overordnet organ skulle ha laget noen KPI (Key Performance Indicators) som var nøytrale å forholde seg til, cm2 tildekket/cm2 arbeidsflate kunne være en KPI kanskje? Men problemet oppstår med en gang hvis der er flere lag. Nei dette blir en interessant disputt som jeg ser frem til fortsettelsen av :D :wink:
User avatar
Alex R
Posts: 2093
Joined: 09 Sep 2008 21:34
Location: Askim

Re: Numisma Vs. Roschberg

Post by Alex R »

Hvis dette skulle blitt løst på en ryddig(!!) og grei måte, skulle vi nok målt antall overflate cm^2 på hver pult, og sett hvor mange Cm^2 det er ledig igjen ja.
Jeg er nokså overbevist om at K.Kvist har en mye mer omfattende samling av rot, men fordelt på en større overflate. Som igjen da vil bevise at jeg har den mest rotete arbeidsplassen.
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Numisma Vs. Roschberg

Post by Arve »

Bare en kaffekopp, en colaflaske og ingen halvspiste brunostskiver? Dette er ingen rotete arbeidsplass. 8)
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
User avatar
mynt01
Veteran
Posts: 1513
Joined: 15 Nov 2008 12:24

Re: Numisma Vs. Roschberg

Post by mynt01 »

Det er bare en ting å gjøre når det ser slik ut. Sett en eske i ene enden av pulten å fei alt oppi.
User avatar
attenfjorten
Posts: 330
Joined: 23 Jul 2009 11:51

Re: Numisma Vs. Roschberg

Post by attenfjorten »

Blir litt usikker på om det er her jeg har lyst til å sende inn de små godbitene mine når tiden er inne ?:)
User avatar
bengt
Posts: 1772
Joined: 08 Jul 2008 13:30

Re: Numisma Vs. Roschberg

Post by bengt »

Du har mye på pulten din Alex, men er jo ikke rotete? Hadde du tatt alt og helt ut i en stor haug med mynter - det hadde vært rot... :-)
User avatar
Alex R
Posts: 2093
Joined: 09 Sep 2008 21:34
Location: Askim

Re: Numisma Vs. Roschberg

Post by Alex R »

Attenfjorten: slapp helt av, alt er strøkent ryddet nå, samt at alle viktige mynter ligger på bedre sted ;)
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5287
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: Numisma Vs. Roschberg

Post by Kjetil Kvist »

Jeg berømmer Alex for forsøket, men jeg er sikker på at jeg stikker av med seieren.

Nå skal det sies at bildet lyver litt: Myntbrev fra Samlerhuset utgjør en del volum, og det samme noen fra Den norske myntklubb. Dessuten har vi kjøpt inn flere gode medaljesamlinger de siste ukene, og de tar plass.

Samlere kan altså vente seg en del spennende medaljer ut over vårparten! Noe du har lyst på? Ta kontakt.

Men; da jeg begynte i myntbransjen sa jeg til sjefen at bordet skulle være ryddig hver ettermiddag. Vel. Så mye visste jeg den gangen. Det kommer inn mynter hele tida, og det må sorteres et sted. Siden jeg vil sjekke det aller meste, så flasker det seg til innimellom. Det er sånn det skal være. Er det for ryddig, så skjer det for lite i butikken.
Attachments
126a.jpg
126a.jpg (113.02 KiB) Viewed 1391 times
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
hertervig
Posts: 1394
Joined: 03 Sep 2009 22:00

Re: Numisma Vs. Roschberg

Post by hertervig »

Rotethet måles i hvor mange bevegelser man kan foreta seg før noe raser. Hvis dette tallet er lavere enn tre, vil jeg være fristet til å kalle arbeidsplassen litt rotete.
Post Reply

Return to “Mynt og Seddel - Diskusjon”