Kvalitet 0

Numismatisk forum
KrsMynthandel
Posts: 426
Joined: 02 Dec 2009 19:12

Re: Kvalitet 0

Post by KrsMynthandel »

madsemann: Jeg hadde egentlig tenkt å avslutte her...........Men jeg har da ikke hevdet at 70 % før 1814 er gradert :!: Hvorfor skriver du det :?: I overkant av 70 % av de siste 90 auksjonene, altså gj. snitt. Der er en vesentlig forskjell du ikke har fått med deg :!: Det står også lavere på før 1814.......

Faktum er at av de 500 siste auksjonene mine er det kun 13 salg i karakterboka som er Norge før 1814. Det er HELE 487 som IKKE er det. 4 av de 9 er ikke kval. gradert. Du har kun i det siste dratt inn før 1814. Det gjorde du ikke i begynnelsen og grunnlaget av de 500 som er solgt, altså kun 13 stk. før 1814., er jo latterlig lite mot hovedtyngden 487 etter 1814. Så nok engang kommer du med uriktige opplysninger, denne gangen mht. de 70 % før 1814.

Likeledes forstår jeg ikke hvorfor du har dradd inn påstandene dine som tidligere nevnt i mine 3 spørsmål som du IKKE besvarer :!: Du innrømmer jo f.eks å ikke ha bladd i albumene for du samler jo ikke kr og ører som du selv skriver.... men å uttale seg feilaktig om dem, komme med kritikk og løgn uten å ha sett dem, DET kunne du....Likeledes feilaktig tolkning av tallmaterialet/prosent som ovenfor nevnt.

1. At jeg kom til å nevne at 2 handlere også har auksjoner ute, også med delvis manglende kval. bedømmelse, er jo et faktum. At du da skriver "at jeg taler nedsettende om kollegaer", får stå for din sak.

2. Omg med fl. graderer alle sine enkeltmynter osv. på sine auksjoner. Der er ca. 70 % ikke godt nok og det er jeg enig i. Jeg har derfor også skrevet at ALLE mine auksjoner i fremtiden kval. graderes.

Jeg har besvart dine spørsmål madsemann, svarer du på mine :?:


Vi er begge tapere i en slik diskusjon, men jeg kunne ikke la faktafeil og usanne påstander stå uimotsagt :!: Beklager til leserne om dette har vært FOR MYE, jeg har forståelse for det.......


Bengt: Ser nå ditt innlegg og ser at du skjønner at jeg føler meg provosert. Som du ser tar jeg 70 % graderingen til etterretning og fremover blir det 100 %. Jeg som prof. part skal gradere ALLE mine QXl salg :!:
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Kvalitet 0

Post by madsemann »

Jeg har nok vært litt unyansert i mine påstander, det beklager jeg. Jeg har hele tiden forholdt meg til dansketid, da det er det jeg har følgt med på. Jeg gikk igjennom over 800 av aksjonene, der var tallet større enn 13.

Hvis du herretter graderer alle dine mynter er jeg fornøyd.

Igjen, beklager at jeg var unyansert, og tok litt hardt i. Poenget var uansett at en profesjonell mynthandler, som attpåtil er aktiv i debatter om gradering, skal gradere myntene sine. Det er jo det som er poenget med å kjøpe av profesjonelle.

Takk for debatten, det var høyst forfriskende :-)
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Kvalitet 0

Post by madsemann »

Forøvrig vil jeg påpeke at jeg har diskutert heftig med KrsMynthandel før, og kommer muligens til å gjøre det igjen. Men jeg skiller sak og person, og har ingen problemer hverken med å kjøpe mynter av ham igjen, eller slå av en prat på ei messe. Ja sågar ta ei øl om anledningen byr seg. Slik jeg har gjort noen ganger med feks Myge etter heftige diskusjoner :-)
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Kvalitet 0

Post by Arve »

Siden mitt fromme ønske ikke ble hørt så anmoder jeg moderator om å låse denne tråden. Denne diskusjonen er ikke interessant for andre og fører bare til at forumet får et dårlig rykte.
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Kvalitet 0

Post by madsemann »

Arve wrote:Siden mitt fromme ønske ikke ble hørt så anmoder jeg moderator om å låse denne tråden. Denne diskusjonen er ikke interessant for andre og fører bare til at forumet får et dårlig rykte.
Fælt så grettent!
Dette er ikke den mest off topic diskusjonen som har vært på forumet. Det handlet om gradering.

Hvis det skal være slik at hver gang en sart sjel ikke takler en litt spenstig diskusjon, at tråden blir låst, så er det ikke mye å gjøre på dette forumet foruten å skryte av hverandres mynter.

Uansett, så tror jeg diskusjonen egentlig var over for begge, i det minste for egen del.
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Kvalitet 0

Post by madsemann »

Ps, hvis det ikke er interessant for andre om mynthandlere graderer myntene sine eller ikke, ja da har jeg misforstått mye.
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Kvalitet 0

Post by Myge »

En mynthandler bør både prise og kvalitetssette myntene sine. På en auksjon derimot, kan man forsvare å selge lotter som varierende kvalitet innimellom :) Det er min subjektive Myge-mening :)
samler607
Posts: 1064
Joined: 20 Jan 2012 16:31

Re: Kvalitet 0

Post by samler607 »

Må få lov til å gi Kr. Mynthandel en meget positiv tilbakemelding på oppstart av det nye året.
Alle hans auksjoner er det oppgitt kv. vurdering.
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Kvalitet 0

Post by madsemann »

samler607 wrote:Må få lov til å gi Kr. Mynthandel en meget positiv tilbakemelding på oppstart av det nye året.
Alle hans auksjoner er det oppgitt kv. vurdering.
Nice :-)
Post Reply

Return to “Mynt og Seddel - Diskusjon”