Ny storauksjon med mynter og sedler på QXL.no

Her kan du diskutere online auksjoner.
KrsMynthandel
Posts: 426
Joined: 02 Dec 2009 19:12

Re: Ny storauksjon med mynter og sedler på QXL.no

Post by KrsMynthandel »

25.000,- for skillingen var ekstremt høyt, har aldri hørt om noe i nærheten....Ja, 1 kr i utrop gir flere int. og flere bud og det har jeg i hovedsak tatt hensyn til. Jeg hadde håpet at QXL kunne stått for det som opprinnelig ble sagt, 1 kr utrop på ALLE objektene. Om QXL fortsetter med sine "Storauksjoner", vil jeg og tydeligvis flere her inne, forvente at det skal være en auksjon og ikke noe som ligner en ren salgsliste på mange objekter. Jeg bifallet 1,- for alle objektene da jeg snakket med Thomas i QXL og forventet at det skulle bli utfallet. Jeg skal "ta sjansen" og stå først i køen med 1,- på alle objektene OM det blir flere "Storauksjoner". Håper andre også gjør det samme....

Da blir det liv og røre, kort og godt mer int. for oss alle :D


Ramazotti: Godt du stiller deg positiv og er fornøyd, veldig fornøyd som du skriver. Kanskje noen flere kommer med bud?
KrsMynthandel
Posts: 426
Joined: 02 Dec 2009 19:12

Re: Ny storauksjon med mynter og sedler på QXL.no

Post by KrsMynthandel »

Ramazotti: Positivitet liker jeg, det er åpent for budgivning.....
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Ny storauksjon med mynter og sedler på QXL.no

Post by tho »

Det kan da aldri bli 1 krone i utrop nå hammelslagsprisen umulig kan
bli 1 kr! Det er da ganske logisk.

Vil kalle det villedende markedsføring :lol:
rega65
Posts: 987
Joined: 01 Dec 2009 14:13
Location: stavanger

Re: Ny storauksjon med mynter og sedler på QXL.no

Post by rega65 »

En ting skal du ha Krs.mynthandel,du tar ikke all kritikk som negativ kritikk(det var heller ikke meningen fra min side).du har begynt å gradere myntene dine etter kritikk fra forummedlemmer,og vil senke utrop på kommende auksjoner...dette lover godt.Håper Stylo Mynthandel også begynner med det samme. :D
Medlem av Norsk Numismatisk Forening og Stavanger&Rogaland Myntklubb.
KrsMynthandel
Posts: 426
Joined: 02 Dec 2009 19:12

Re: Ny storauksjon med mynter og sedler på QXL.no

Post by KrsMynthandel »

Jeg har da hatt noen tusen auksjoner på Qxl og hoveddelen har vært kval. gradert. At enkelte forumsmedl. ønsket alle kval. gradert, forstår jeg og det har jeg tatt hensyn til. Likeledes nytt kamera og bedre bilder. Alle mine objekter graderes nå, som tidl. nevnt.

Jeg er absolutt for at alle kval. bedømmer alt de selger om det lar seg gjøre (unntak større lots).

Enig det rega65, om det er konstruktiv kritikk, skal den tas positivt imot.
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Ny storauksjon med mynter og sedler på QXL.no

Post by madsemann »

Ris og ros skal gis når det er fortjent. Du har fått masse ris fra meg før, men nå er det på tide med litt ros også. Jeg synes det er flott at du har forbedret auksjonene dine! Stå på!
KrsMynthandel
Posts: 426
Joined: 02 Dec 2009 19:12

Re: Ny storauksjon med mynter og sedler på QXL.no

Post by KrsMynthandel »

Da fortsettes trenden med 1,- i utrop, denne gangen på alle auksjonene mine, 3-9 mars på Qxl.

madsemann: Positive ordlag gleder meg :D
rega65
Posts: 987
Joined: 01 Dec 2009 14:13
Location: stavanger

Re: Ny storauksjon med mynter og sedler på QXL.no

Post by rega65 »

:D
Medlem av Norsk Numismatisk Forening og Stavanger&Rogaland Myntklubb.
diatonix
Posts: 198
Joined: 28 Feb 2013 16:39

Re: Ny storauksjon med mynter og sedler på QXL.no

Post by diatonix »

Veldig bra! Da håper jeg det blir noen spennende 1600 talls mynter med beinhard kniving og høyt adrenalin-nivå blant mange som byr. Det er da det blir morsomt.
rega65
Posts: 987
Joined: 01 Dec 2009 14:13
Location: stavanger

Re: Ny storauksjon med mynter og sedler på QXL.no

Post by rega65 »

diatonix wrote:Veldig bra! Da håper jeg det blir noen spennende 1600 talls mynter med beinhard kniving og høyt adrenalin-nivå blant mange som byr. Det er da det blir morsomt.
"elsker" sånne auksjoner.....:-)
Medlem av Norsk Numismatisk Forening og Stavanger&Rogaland Myntklubb.
Krona1
Posts: 3
Joined: 25 Feb 2011 16:19

Re: Ny storauksjon med mynter og sedler på QXL.no

Post by Krona1 »

Storauksjon på QXL?? Alle som skal legge inn bud på QXL må få med seg at QXL fra 20 februar har innført et hammerslagsgebyr på kr 5,- pr objekt som kjøper må betale. Dette ble innført sånn over natten, så her har mange småselgere fått seg et slag i ansiktet.
Dette går ut over prisen man kan oppnå. Samt at billige objekter nå ikke lønner seg å legge ut. Kjøper man 20 billige objekter til kr 1,- pr stk, må man huske på at QXL krever 100,- av kjøper for det.
Synes at brukere må klage eller begrense sin aktivitet på QXL for å få dette straffegebyret til å bli fjernet :!:
Krona1
Posts: 3
Joined: 25 Feb 2011 16:19

Re: Ny storauksjon med mynter og sedler på QXL.no

Post by Krona1 »

jornkris wrote:Jeg liker svært lite dette nye gebyret som kjøperne på qxl må betale. I tillegg til at det er alt for høyt har man ikke informert kjøperne skikkelig.
Det er også irriterende at det ikke ble informert om det i forkant.
Hvis man la inn bud i går så var det gratis å kjøpe ting når man bød, men så kom disse kjøpergebyrene og man må ut med kjøpergebyr når auksjonen er ferdig.
Og dere burde i det minste sende en mail til alle kjøpere om at de nå må betale penger for å by, ikke bare en bortgjemt notis i prislisten.

Jeg kommer derfor ikke til å by på storauksjonen.


Jeg støtter denne 100%
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Ny storauksjon med mynter og sedler på QXL.no

Post by tho »

Krona1 wrote:Storauksjon på QXL?? Alle som skal legge inn bud på QXL må få med seg at QXL fra 20 februar har innført et hammerslagsgebyr på kr 5,- pr objekt som kjøper må betale. Dette ble innført sånn over natten, så her har mange småselgere fått seg et slag i ansiktet.
Dette går ut over prisen man kan oppnå. Samt at billige objekter nå ikke lønner seg å legge ut. Kjøper man 20 billige objekter til kr 1,- pr stk, må man huske på at QXL krever 100,- av kjøper for det.
Synes at brukere må klage eller begrense sin aktivitet på QXL for å få dette straffegebyret til å bli fjernet :!:
Det beste er å boikotte QXL.

Er man fakturert for hammerslagsgebyr på auksjoner som er startet før 20.2.2014, så
skal man selvfølgelig ikke betale det.

Det er bare å sende mail til QXL å be de fakturete beløpene slettet.

Å endre kjøpsberingelsene på en auksjon etter at den er startet bryter med Auksjonsloven.
QXL kan ikke ha egne regler som bryter med norsk lov.
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Ny storauksjon med mynter og sedler på QXL.no

Post by Myge »

Jeg skulle veldig gjerne fått en oversikt over resultatene fra denne "Storauksjonen", er det noen mulighet for å få frem hva ting ble solgt for på en enkel måte? Eller var det noen som fikk skrevet ned en liste over hva som ble solgt for hva? Greit å ha så mange resultater som mulig om man skal oppdatere prislister til senere.
Post Reply

Return to “Auksjoner”