londonseddel 10kroner

Lurer du på hvor mynten din er preget eller hvor mye den er verdt? Post spørsmål her og få svar fra andre medlemmer av forumet
Rottenikken
Posts: 48
Joined: 11 Oct 2014 11:25

londonseddel 10kroner

Post by Rottenikken »

Hva er størrelsen på Londonseddel 10kroner 1944?
Askeladd
Posts: 873
Joined: 23 Nov 2009 20:05
Location: Hamar

Re: londonseddel 10kroner

Post by Askeladd »

Iflg Norske Pengesedler 1695-2010 er størrelsen ca. 127 x 72 mm

Håper du har ærlige hensikter med dine spm om størrelser på sedler og ikke skal bruke svarene til å lage kopisedler. I så fall bør du absolutt merke de med KOPI e.l.
Rottenikken
Posts: 48
Joined: 11 Oct 2014 11:25

Re: londonseddel 10kroner

Post by Rottenikken »

Åh, ja det er viktig, selv om jeg kunne vært rik hvis jeg hadde bedratt. En som bydde 500kr for en Seddel fikk tilbakemelding fra meg om at prisen var 60kr så jeg tapte mye der men ødela ikke samvittigheten. Mange liker kopier som de ikke har råd til i ekte. La dem nå fa ha den gleden. Selv syntes har jeg MASSE kopier i albumet av økonomiske grunner.
Askeladd
Posts: 873
Joined: 23 Nov 2009 20:05
Location: Hamar

Re: londonseddel 10kroner

Post by Askeladd »

Angrer på at jeg ga deg målene. :(

Synes ikke det du driver med er ok. Så lenge du ikke merker selve kopiene med KOPI e.l. synes jeg dette er på grensen til uærlighet. Selv om du i annonsen din sier det er replika (høres jo finere ut enn kopi) så er det alltid noen som i neste omgang kan prøve å selge de som ekte.
Dette har vært diskutert mange ganger, men jeg sier bare hva jeg synes. Kan ikke skjønne at det er noe stas og ha masse kopier i sin samling.
End of discussion fra min side.
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: londonseddel 10kroner

Post by Myge »

Vet du hva, dette er over grensa. Å ta 80 kr for et papir du har kopiert opp og forfalsket en seddel med kan ikke være akseptabelt, behold dem selv, fyr opp i peisen med dem heller, og kjøp en katalog, så kan du se på dem der heller.
User avatar
Alex R
Posts: 2093
Joined: 09 Sep 2008 21:34
Location: Askim

Re: londonseddel 10kroner

Post by Alex R »

Dette er virkelig på kanten. tenk om 10 år, så ligger det en sånn seddel inne i en bunke med andre greier. Så tenker stakkaren at han har gjort et kupp. Det er ikke bra.
User avatar
leif009
Posts: 192
Joined: 04 Aug 2009 20:15
Location: Hønefoss

Re: londonseddel 10kroner

Post by leif009 »

Sendte dette til han som har annonsen :
Dette er på grensen til IDIOTI det du driver med.Selger en papirlapp for kr.80.- svindel er vel det en skal kalle det.Fåreslår du trekker de annonsene dine tilbake.
Svare jeg fekk:
Ja, det er nesten det. Utrolig hva folk er villig til å betale for. Jeg har sikker solgt 60stk x 80kr. Det er noen tusen det. Skal man komme bli rik må man lage noe dumt. Er faktisk litt i det ordtaket. En kjøpte 32seddeler fordi han skulle ha veggdekorasjon. Så du har faktisk rett - det er nesten på grensen til idioti.
Helge
User avatar
Coin
Posts: 70
Joined: 16 Jan 2011 22:23

Re: londonseddel 10kroner

Post by Coin »

Virker pussig å plassere en verdiløs papirlapp under kategorien "samleobjekt", og noen seddel er det heller ikke...

FINN.no / Torget / Annonser / Fritid, hobby og underholdning / Samleobjekter / Mynter og sedler
Flash
Posts: 884
Joined: 15 Aug 2008 17:25

Re: londonseddel 10kroner

Post by Flash »

Er det kråka her?

http://www.finn.no/finn/torget/annonse? ... ery=london

Han skriver jo i annonsen: Jeg har masse annet også siden jeg selger det meste siden jeg skal flytte.

Men for meg virker det som produksjonen er i full gang...
perhenning
Posts: 27
Joined: 04 Dec 2008 18:15

Re: londonseddel 10kroner

Post by perhenning »

Regner med at Skanfil får betalt for rettighetene til bildet. :D
http://www.skanfil.no/LotDetail.aspx?l=LOT/1394828
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: londonseddel 10kroner

Post by Myge »

For å si det veldig enkelt, jeg sender ham en enkel melding, og gir ham et døgn på seg til å fjerne alle annonsene sine. Så satser vi på at han finner på noe annet dumt å tjene penger på i stedet. Slikt er ikke akseptabelt. Vi hadde en case tidligere med en som brukte bilder fra våre auksjoner på Finn.no, han ble, hvis jeg husker rett, anmeldt for forsøk på svindel, og utestengt fra finn.no. Jeg skal i det minste gjøre mitt for at denne personen blir utestengt om han ikke stopper snarest.
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: londonseddel 10kroner

Post by Myge »

Har sendt følgende melding til finn.no som varsel på en av hans annonser :
Denne personen selger flere kopier av sedler solgt av oss hos Skanfil Auksjoner AS. Vi ber om at dere stopper hans annonser snarest, da dette er kopier/forfalskninger av samleobjekter. Vi hadde en periode hvor slike figurerte på qxl.no, de klarte å stoppe annonsene. Ut fra mailer sendt fra selger, er det svært mange som har kjøpt disse forfalskningene av ham. Han har senere lagt til i teksten at dette er kopier, men det er ikke spurt oss om lov å benytte bilder fra våre nettsider til oppkopiering av disse sedlene. Jeg sender også selger kopi av denne meldingen, og ber om snarlig tilbakemelding.
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: londonseddel 10kroner

Post by Myge »

http://no.wikipedia.org/wiki/Rolf_Erlin ... enikken%29 Mulig selger er en slektning for alt jeg vet, hva som er arv og hva som er miljø skal jeg ikke spekulere for mye i.
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: londonseddel 10kroner

Post by Myge »

Og jeg fikk et pent svar fra Helge på finn.no som kaller seg Rottenikken her inne:

"Du har virkelig sunket DYPT. Alle mine kunder ble forsikret om at de fikk kopier. Det var mange som likte å kjøpe kopipengene og jeg fikk flere gode tilbakemeldinger om at de var fine. Du har ødelagt for MANGE - bare for å tilfredsstille deg selv. Du har virkelig STORE problemer med deg selv. Jeg har solgt ca 60 sedler og tatt 80kr stk. Jeg har drevet ærlig og mange likte og satte pris på det. Maken til selviskhet som deg har jeg ikke sett. Dette var bare hobby fra min side og det var til glede for mange. Men noen mennesker tenker ikke på andre enn seg selv.
Du har sunket DYPT!!!!!

Sendt fra min iPhone"

For å være helt ærlig må han gjerne synes hva han vil om meg, men vi kan ikke akseptere at folk kopierer opp titalls sedler fra nettsteder, og gjør penger på objekter som i verste fall kan omsettes av en kjeltring som ekte senere. Jeg har ingen problemer med å fortsette å klage inn til finn.no til annonsene er borte, og anbefaler samtlige andre her inne til å gjøre det samme.

Mens jeg skriver denne får jeg en ekstra melding :
"Du klarer ALDRI å stoppe meg. Jeg vet andre måter. Anmeldelse hjelper ikke siden jeg bor i Nederland og da må norsk og Nederlandsk politi inn i bildet. Jeg tror ikke det går. Jeg vet andre måter.

Sendt fra min iPhone"

Jeg skal gjøre det jeg kan for å få stoppet dette i alle fall.
Post Reply

Return to “Spørsmål og svar”