RIP QXL

Her kan du diskutere online auksjoner.
Post Reply
Flash
Posts: 884
Joined: 15 Aug 2008 17:25

RIP QXL

Post by Flash »

Der var QXL ferdig for min del. Stor omlegging hvor kategorien Mynter & sedler ikke er delt i underkategorier. Dette blir håpløst. Etter mange år som både selger og kjøper sier jeg nå takk for meg.
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: RIP QXL

Post by Espen »

Er ikke utenkelig at de strukturerer det annerledes etterhvert, men det spørs om de ikke har gått for langt vekk i fra sine røtter nå.
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: RIP QXL

Post by Espen »

Hmm. Ser ut til at de forlanger kredittkort nå?
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: RIP QXL

Post by Myge »

Jzez... Hva er dette for noe?
User avatar
karstkri
Veteran
Posts: 2206
Joined: 01 Nov 2008 19:13

Re: RIP QXL

Post by karstkri »

Håpløs nett side nå , umulig å navigere uten noen inndeling av kategorier/underkategorier. Håper de endrer det.Det er ikke alltid endringer er bra og det her er virkelig til det verre. Både for kjøper og selger.
karstkri
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: RIP QXL

Post by Arve »

Jeg var inne og så på katastrofen nå. Jeg har ikke brukt QXL på et par år og det de har laget nå er ubrukelig. Da er det stedet slettet i bokmerkene.
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
User avatar
ramazotti
Posts: 2786
Joined: 23 Mar 2009 23:43
Location: Norge

Re: RIP QXL

Post by ramazotti »

QXL har gravd sin egen grav,og de har vert svært dyktige. Jeg tittet innom for et par dager siden
i kategorien "Norge før 1874".Det fantes 19 objekter, de aller fleste listet av vår gode venn "fotolab".En mengde kanonmynter
som bare Gunnar Sylte klarer å overgå i fantasipriser og ville superlativer.

Hvilken avtale "fotolab " har med QXL aner jeg ikke, men med over 1900 aksjoner, og majoriteten uten bud,må den være ganske spesiell...
User avatar
PENGEBINGEN
Posts: 545
Joined: 27 Aug 2010 02:30
Location: Molde

Re: RIP QXL

Post by PENGEBINGEN »

Dette så IKKE bra ut. Dette kan like godt være starten på slutten for QXL. Jeg har/hadde en god del aktivitet på QXL. Men nå er jo siden aldeles filleristet og helt ubrukelig for en selger. Som kjøper er den også forvirrende. Tror ikke den går en lys fremtid i møte med en ''oppgradering'' som tar bort 90% av de nødvendige funksjonene. All historikk og all oversikt er borte. Helt ubrukelig som salgskanal for min del. Det er ihvertfall førsteinntrykket. :mrgreen:
Steinar fra Molde.
Noe over middels interessert i mynter og alle slags betalingsmidler.
NoBrain
Posts: 21
Joined: 20 Jan 2015 23:29

Re: RIP QXL

Post by NoBrain »

Nye QXL 2.0 er temmelig forvirrende og mangler en del funksjonalitet sammenliknet med tidligere. Siden jeg hadde noen auksjoner liggende ute før de oppgraderte logget jeg meg nå inn for å sjekke.
- Er nødt til å legge inn kredittkort for å kjøpe/selge siden gebyrene nå vil automatisk trekkes for hvert kjøp/salg.
- Historikken min er forsvunnet. Kategoriene er mildt sagt mangelfulle. Det dukket imidlertid en melding (i systemet) om at historikk og kategorier vil bli løpende oppdatert, så det blir vel bedre etter hvert.
- Søkefunksjonaliteten er forvirrende og treig. Baserer seg på "key words/tags" som brukes for å tagge dine auksjoner. Kategorier fra det gamle systemet er lagt inn som slike "key words/tags". Er også mulig å definere egne ser det ut til. Men fritekstsøket blir automatisk brutt opp i slike "key words/tags" og henger igjen når jeg skriver inn et fritekstsøk for fort. Beste er å legge inn et "key word/tag" av gangen i søkefeltet.
- Standard søk er satt opp på alle land (Danmark og Norge). Synes at når man logger inn på norske QXL så burde Norge være default. Bare irriterende å få danske treff.
- Standard listing er håpløs som bare viser en hel haug med bilder. Listevisningen er bedre og burde være default.
- Mine auksjoner med kjøp nå er gjort om til ordinære auksjoner. Prøvde å redigere en av de da det var satt opp en del feil ting (for eksempel ny i stedet for brukt), men torde ikke da jeg så at den var satt opp som en såkalt "Premium pakke" som koster 69 kroner. Tenkte at det da var best å la vær i denne omgang. De har gratis pakke, budget pakke (kr 10), standard pakke (kr 39) og premium pakke (kr 69). Forskjellen på pakkene er ikke mulig å lese seg til på nåværende tidspunkt.
stigulv
Posts: 384
Joined: 15 Jan 2013 20:25

Re: RIP QXL

Post by stigulv »

Dette var skuffende greier ja, men blir sikkert litt forbedring vil jeg tro. Men på mynt har qxl tapt mye kunder allerede.

Ser også at mine 650,- som jeg hadde innestående er borte.

får vel sende de en mail.
NoBrain
Posts: 21
Joined: 20 Jan 2015 23:29

Re: RIP QXL

Post by NoBrain »

Mye negative tilbakemeldinger å lese på Facebook-siden til QXL https://da-dk.facebook.com/qxl.dk
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: RIP QXL

Post by Espen »

Leser på facebook at det blir slutt på å kunne gi negative karakterer til kjøpere, og med tvungen bruk av kredittkort så kommer det nok til å bli ebay-tilstander etterhvert hvor selgere blir holdt som gisler, chargeback scams osv.
stigulv
Posts: 384
Joined: 15 Jan 2013 20:25

Re: RIP QXL

Post by stigulv »

Men de må jo komme oppdateringer på kategorier.

selv pleier jeg og være inne og se på gullmynter meget ofte, nå finner jeg ikke disse.

ser jeg også har bare 10 karakterer. for noen dager siden hadde jeg 2700.

Har sent mail om hvor det har blitt av mine innestående penger, men har ikke fått svar
User avatar
karstkri
Veteran
Posts: 2206
Joined: 01 Nov 2008 19:13

Re: RIP QXL

Post by karstkri »

Når det gjelder karakterer har jeg fått følgende melding :

QXL.com opdateres løbende! Du mangler muligvis karakterer på din brugerprofil og/eller beskrivelser på dine varer. Men vi er i fuld gang med at opdatere dem alle, så de er på vej. På samme måde vil vi løbende lægge flere kategorier på.

Logger jeg på nå så har jeg kun 12 karakterer, men har solgt over 200 objekter og kjøpt enda flere , så utifra det er det nok flere oppdateringer på gang.

Men det virker som de samkjører gamle QXL.no og QXL,dk med å bruke QXL.com .Med f.eks bildevisning så kommer det fult av bilder fra både norsk og dansk QXL .
karstkri
Laile
Posts: 5
Joined: 01 Jul 2015 19:21

Re: RIP QXL

Post by Laile »

Man er vel vitne til en konverteringsprossess utenom det vanlige,
Hvor da QXL velger a la sine kunder vare vitner til selve prossessen.

Dette er nok ikke normalt, men for for de som liker slike ting, er det kanskje interessant.

For meg ser det ut som en helt ny "plattform", (uavhengig av den gamle), inndelt i kanskje 3 elementer:
Produkt, kundedata og igjen da konto/saldo/betaling mot igjen eksternt betalingssystem.. Hvor endringene er vet ikke jeg, men dersom det er implementiring til et helt nytt system, vil det nok ta litt tid for man ser det endelige resultatet.

Hvordan dette gjennomforers i parksis kan jeg ikke si, ei heller hvor "komlplisert" systemlosning de
har valgt og feil vedr. denne konverteringen. Men man kan kanskje anta at en viss form for manuelt arbeid
har de.

Men uansett et interessant produkt/system, og man far hape at det er funksjonelt for nye eiere og da ikke minst "gamle" brukere, slik at de far pengene igjen for denne investeringen.

Tiden vil vise.... og kanskje man ma ha littegranne talmodighet, men rart er det ihvertfall.
Post Reply

Return to “Auksjoner”