Bra budgivning på QXL nå.

Her kan du diskutere online auksjoner.
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by vivavegas »

Selvsagt en fordel med direkte link.

Hovedgrunnen trur jeg at de har nye varer og ofte også ok+++ ting.
I tillegg sikkert også noen som byr litt ekstra og tenker de bidrar til en god sak.
I tillegg kan man jo også hente varene fysisk.
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by Samler »

tho wrote:Det er kanskje en takstmann på Karmøy som kan se om det er kinakopier.
Den var lite pen tho :evil:
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by Samler »

vivavegas wrote:LOL
Glansbilder derimot!

Har faktisk solgt noen samlinger av glansbilder. OK priser.
Som nevnt tidligere er det jo like interessant og se hva som skjer med alle disse små samleområdene og de flytter seg over på andre sider.
Mange bekker små osv. og hvis mange nok andre samleområder flytter på seg, hjelper det ikke nødvendigvis hva myntsamlerne gjør.

Min kone er en lidenskapelig samler av eldre servietter og disse ble tidligere solgt
på QXL enkeltvis og ikke i lot. Hun har en stor samling av disse. Kjøper også charms
og glansbilder til mine barnebarn. Håper ikke at dette blir oppfattet som noe
uvanlig ?

Mange samler også på kulepenner og annet rart. Mulig man kan svare LOL på dette -men
man bør respektere enhvers samleområde.
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by Samler »

Fikk faktisk 15 bud på en CD og 11 bud på en annen på QXL nå. Synes ikke dette var så dårlig.
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by Samler »

Vil presisere for tho og evt. andre at jeg IKKE har noen befatning
med kinakopier. Du bør være svært forsiktig med din omgang med
ord tho. :evil:
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by vivavegas »

Samler wrote:
vivavegas wrote:LOL
Glansbilder derimot!

Har faktisk solgt noen samlinger av glansbilder. OK priser.
Som nevnt tidligere er det jo like interessant og se hva som skjer med alle disse små samleområdene og de flytter seg over på andre sider.
Mange bekker små osv. og hvis mange nok andre samleområder flytter på seg, hjelper det ikke nødvendigvis hva myntsamlerne gjør.

Min kone er en lidenskapelig samler av eldre servietter og disse ble tidligere solgt
på QXL enkeltvis og ikke i lot. Hun har en stor samling av disse. Kjøper også charms
og glansbilder til mine barnebarn. Håper ikke at dette blir oppfattet som noe
uvanlig ?

Mange samler også på kulepenner og annet rart. Mulig man kan svare LOL på dette -men
man bør respektere enhvers samleområde.
LOL var beregnet på THO og han hadde brukt tiden på og finne tross alt en litt kurios kategori som ikke hadde noen bud. Det var altså det at det var ingen bud og THO hadde brukt tiden på og lete opp kategorien jeg skrev LOL til.
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by tho »

Samler wrote:Vil presisere for tho og evt. andre at jeg IKKE har noen befatning
med kinakopier. Du bør være svært forsiktig med din omgang med
ord tho. :evil:
Det er vel nettopp derfor du kan få en takstmann på Karmøy til å se på myntene.
Du brukte jo takstmann til maleriene dine. :lol:
PCL
Posts: 588
Joined: 06 Nov 2008 20:59

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by PCL »

Vi som er medlemmer på forumet her liker å få oppdateringer, hint og tips, men da må det være noe hold i det.

THO har ikke så mye sansen for QXL, det vet vi (!). Men jeg kan ikke la være å si meg enig med ham i at det blir veldig rart å skrive et innlegg med overskriften "Bra budgivning på QXL nå", fordi 40 av nesten 10.000 annonser for CD'er får bud, og argumentet er at budene kommer f o r t !

Skal det gi noen mening å poste denne påstanden her, må den jo underbygges med noe fakta, sammenlikne med tidligere, se en utvikling, gi eksempler, tallfeste noe. Hvis ikke blir det som å kaste ut at "klimaendringene har stoppet, for det regner ikke ute akkurat nå". Hvis ikke får QXL-motstandere som THO rett, og du blir fort mistenkt for å løpe QXL's ærend eller ditt eget (at du f.eks. selv har CD'er ute til salgs)...

Sånn jeg leser innlegget ditt, så ligger følgende beskjed bakom:
"Jeg har CD'er til salgs på QXL nå. Det er overhode ikke bra budgivning på QXL sammenliknet med tidligere og sammenliknet med andre gode markedsplasser, men hvis jeg skriver litt om det her på Samlerforum, så kan det hende interessen øker litt"!.
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by Samler »

[quote="PCL"]Vi som er medlemmer på forumet her liker å få oppdateringer, hint og tips, men da må det være noe hold i det.

THO har ikke så mye sansen for QXL, det vet vi (!). Men jeg kan ikke la være å si meg enig med ham i at det blir veldig rart å skrive et innlegg med overskriften "Bra budgivning på QXL nå", fordi 40 av nesten 10.000 annonser for CD'er får bud, og argumentet er at budene kommer f o r t !

Skal det gi noen mening å poste denne påstanden her, må den jo underbygges med noe fakta, sammenlikne med tidligere, se en utvikling, gi eksempler, tallfeste noe. Hvis ikke blir det som å kaste ut at "klimaendringene har stoppet, for det regner ikke ute akkurat nå". Hvis ikke får QXL-motstandere som THO rett, og du blir fort mistenkt for å løpe QXL's ærend eller ditt eget (at du f.eks. selv har CD'er ute til salgs)...

Sånn jeg leser innlegget ditt, så ligger følgende beskjed bakom:
"Jeg har CD'er til salgs på QXL nå. Det er overhode ikke bra budgivning på QXL sammenliknet med tidligere og sammenliknet med andre gode markedsplasser, men hvis jeg skriver litt om det her på Samlerforum, så kan det hende interessen øker litt"!.[/quot

Skal ikke dette forum også brukes til erfaring med bud ( budaktivitet ?


Dessuten lå det ikke noe annet bakom enn jeg jeg la ut noen Cd'er på QXL og bud kom tidlig samt har beskrevet at noen av disse fikk mange bud. Var ikke min hensikt i å promotere meg selv -men derimot konstadere en erfaring.


Altså en påstand som er underbygget med fakta.
Last edited by Samler on 23 Sep 2015 15:13, edited 1 time in total.
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by Samler »

tho wrote:
Samler wrote:Vil presisere for tho og evt. andre at jeg IKKE har noen befatning
med kinakopier. Du bør være svært forsiktig med din omgang med
ord tho. :evil:
Det er vel nettopp derfor du kan få en takstmann på Karmøy til å se på myntene.
Du brukte jo takstmann til maleriene dine. :lol:
Jeg brukte ingen takstmann -men en erfaren kunstner og hans ord ble
brukt. Hvorfor brukte du oljedekkbeis ( mulig Trebitt oljedekkbeis ? )


Ingen takstrapport/pris ble skrevet.
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by Samler »

Mulig jeg skulle unnlatt å konstatere at jeg fikk raskt bud på alle Cd'er og 15 bud på en CD og 11 bud på en annen. Beklager
om dette ble oppfattet som promotering av egen auksjon. Det var ikke min mening. Fakta opplysning/ egen erfaring må vel
tåles -eller :?:
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by Samler »

vivavegas wrote:LOL
Glansbilder derimot!

Har faktisk solgt noen samlinger av glansbilder. OK priser.
Som nevnt tidligere er det jo like interessant og se hva som skjer med alle disse små samleområdene og de flytter seg over på andre sider.
Mange bekker små osv. og hvis mange nok andre samleområder flytter på seg, hjelper det ikke nødvendigvis hva myntsamlerne gjør.

Min kone er en lidenskapelig samler av eldre servietter og disse ble tidligere solgt
på QXL enkeltvis og ikke i lot. Hun har en stor samling av disse. Kjøper også charms
og glansbilder til mine barnebarn. Håper ikke at dette blir oppfattet som noe
uvanlig ?

Mange samler også på kulepenner og annet rart. Mulig man kan svare LOL på dette -men
man bør respektere enhvers samleområde.[/quote]

LOL var beregnet på THO og han hadde brukt tiden på og finne tross alt en litt kurios kategori som ikke hadde noen bud. Det var altså det at det var ingen bud og THO hadde brukt tiden på og lete opp kategorien jeg skrev LOL til.[/quote]
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by Samler »

vivavegas wrote:LOL
Glansbilder derimot!



LOL var beregnet på THO og han hadde brukt tiden på og finne tross alt en litt kurios kategori som ikke hadde noen bud. Det var altså det at det var ingen bud og THO hadde brukt tiden på og lete opp kategorien jeg skrev LOL til.
[/quote]

OK.
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by Samler »

Samler wrote:
PCL wrote:Vi som er medlemmer på forumet her liker å få oppdateringer, hint og tips, men da må det være noe hold i det.

THO har ikke så mye sansen for QXL, det vet vi (!). Men jeg kan ikke la være å si meg enig med ham i at det blir veldig rart å skrive et innlegg med overskriften "Bra budgivning på QXL nå", fordi 40 av nesten 10.000 annonser for CD'er får bud, og argumentet er at budene kommer f o r t !

Skal det gi noen mening å poste denne påstanden her, må den jo underbygges med noe fakta, sammenlikne med tidligere, se en utvikling, gi eksempler, tallfeste noe. Hvis ikke blir det som å kaste ut at "klimaendringene har stoppet, for det regner ikke ute akkurat nå". Hvis ikke får QXL-motstandere som THO rett, og du blir fort mistenkt for å løpe QXL's ærend eller ditt eget (at du f.eks. selv har CD'er ute til salgs)...

Sånn jeg leser innlegget ditt, så ligger følgende beskjed bakom:
"Jeg har CD'er til salgs på QXL nå. Det er overhode ikke bra budgivning på QXL sammenliknet med tidligere og sammenliknet med andre gode markedsplasser, men hvis jeg skriver litt om det her på Samlerforum, så kan det hende interessen øker litt"!.[/quot

Skal ikke dette forum også brukes til erfaring med bud ( budaktivitet ?


Dessuten lå det ikke noe annet bakom enn at jeg la ut noen Cd'er på QXL og bud kom tidlig samt har beskrevet at noen av disse fikk mange bud. Var ikke min hensikt i å promotere meg selv -men derimot konstadere en erfaring.


Altså en påstand som er underbygget med fakta.
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Bra budgivning på QXL nå.

Post by tho »

Til Samler: Finn på noe annet å skrive om enn usannheter og annet oppspinn.
Locked

Return to “Auksjoner”