Reklameskilt

Alt det andre
Post Reply
Gaston G
Posts: 3
Joined: 27 Sep 2015 15:29

Reklameskilt

Post by Gaston G »

Hei

Akkurat registrert meg etter tips fra en venn. Jeg er en småskala ”samler” som liker å ta vare på små ting og dupeditter. Det jeg håper på, er litt hjelp med følgende.

Fikk disse to skiltene av fattern, som han hadde stående i et gammelt bryggerhus. Så da er det evige spørsmålet. Noen som vet hva ca verdien på disse to er?




Har fått et par tilbud av noen som vil kjøpe de, men kommer nok til å havne på veggen en plass. Og hvis de mot formodning skulle gå, så ønsker jeg ikke å bli lurt eller lure noen.





På forhånd takk :)
Attachments
Emaljeskilt.jpg
Emaljeskilt.jpg (928.2 KiB) Viewed 3793 times
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Reklameskilt

Post by tho »

Hvor lenge har skiltene stående i et gammelt bryggerhus?

Grunnen til at jeg spør er at det er solgt masse kopier av
Tiedemanns Tobak.

Man må liksom ta og føle på skiltene for å vurdere ektheten.

Jeg vet ikke akkurat når kopiene kom hit til Norge,
kanskje 10-15 år siden.
Gaston G
Posts: 3
Joined: 27 Sep 2015 15:29

Re: Reklameskilt

Post by Gaston G »

Takk for svar.

Snakket akkurat med fattern. Skiltene har hengt på togstasjonen i bygda her vi begge har vokst opp. Han mente de må være fra 40-50 tallet en gang. Hans tante jobbet i billettluka. Det finnes bilder derfra, som han mener man kan se de henger. Han skulle lete etter de i slektsakene sine.
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Reklameskilt

Post by tho »

Gaston G wrote:Takk for svar.

Snakket akkurat med fattern. Skiltene har hengt på togstasjonen i bygda her vi begge har vokst opp. Han mente de må være fra 40-50 tallet en gang. Hans tante jobbet i billettluka. Det finnes bilder derfra, som han mener man kan se de henger. Han skulle lete etter de i slektsakene sine.
Da er nok skiltene ekte, og begge er fin stand.

Tiedemanns-skiltet er nok mest verd, men noen eksakt pris kan jeg ikke gi deg.
Kanskje 8-10 tusen kr? Sikker noen som vet bedre enn meg om dette.

Det andre skiltet, 2-3 tusen?
TromsøTorstein
Posts: 28
Joined: 09 Jun 2015 04:09

Re: Reklameskilt

Post by TromsøTorstein »

Det står en slags signatur nederst til høyre, kan det være produsent som sier noe om alderen kanskje? Ser ingen krakelering og den oransje fargen er veldig fin i fargen, lite slitasje på kantene/rust mulig du kan få topp pris dvs. at den kan tippe over 10K på en "god dag" auksjon. En annen måte å finne alder på kan kanskje være å se på fiskeren, ser på andre skilt på Skanfil at de har endret noe på utseende etc. etter som når de ble laget/av hvem.

Mvh
NatteravnTorstein
Gaston G
Posts: 3
Joined: 27 Sep 2015 15:29

Re: Reklameskilt

Post by Gaston G »

Tusen takk for svar..

Signaturen sier E.Fegth Bjørge, Oslo. Skal google og undersøke litt. Iallefall greit å få vite at de er verdt noe mer enn de 1500 kr jeg har blitt tilbudt for begge.
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Reklameskilt

Post by tho »

Gaston G wrote:Tusen takk for svar..

Signaturen sier E.Fegth Bjørge, Oslo. Skal google og undersøke litt. Iallefall greit å få vite at de er verdt noe mer enn de 1500 kr jeg har blitt tilbudt for begge.
Har du blitt tilbudt 1500 kr for begge, så betrakt det som et skambud.
skrotmannen
Posts: 8
Joined: 04 Mar 2014 20:07

Re: Reklameskilt

Post by skrotmannen »

hei er int i de to skilta dine gir over 5000 bare for tiedemann ..99477995...odd-Einar ..dette er orginalt...fra ca 1920...ta kontakt
Post Reply

Return to “Samleobjekter - Roterommet”