Auksjon på maimøtet, sommermøtet m.m.

http://www.norsknum.org
Der samlere møtes.

Moderator: Olav K

Post Reply
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Auksjon på maimøtet, sommermøtet m.m.

Post by Olav K »

Godt nytt! Det blir auksjon på maimøtet (31. mai): her vil være antikk mynt, gresk, romersk, bysantisk. Mor Norge 1914 i 01, dansk skilling fra 1722 (fullstendig gangbar i Norge), engelsk middelaldermynt,russisk mynt fra Ivan den Grusomme til Alexander II, ymse europeisk mynt fra middelalder til nåtid, herunder en "moderne " Maria Theresia- daler 1780 (produsert i nyere tid som "tradedollar", ekstremt populær rundt Rødehavet, damens utringning og en romslig byste var heftig for muslimske menn omgitt av burkadamer, en "må ha" mynt for samlere som vil forstå noe av verdensøkonomiens drivkrefter. Muslimsk mynt, persisk 1500 tall og indisk 1200-tall. Sjekk norsknum.org for liste.
Vi er glad for å kunne presentere auksjon igjen, men fortsatt skorter det for høsten, som innleverere er fortsatt meget velkomnr.

Vi minner ellers om junimøtet hvor vi skal få se Nordeas samling som ikke er åpen for alle. Påmelding er påkrevd av sikkerhetshensyn. Påmelding på maimøtet eller direkte til gunnar@oslomyntgalleri.no. Etter omvisningen samles vi på et av Majorstustrøkets mange spisesteder.
User avatar
karstkri
Veteran
Posts: 2206
Joined: 01 Nov 2008 19:13

Re: Auksjon på maimøtet, sommermøtet m.m.

Post by karstkri »

Hei Olav K

På auksjons lista for mai finner jeg to feil .Nr. 9 har Sear nr. 2183 og det er Vitellius og nr.10 Sear 2310 er Vespasian men på lista er de oppført som
Julia Mamaea ?

Bra det blir auksjon igjen :D
karstkri
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Auksjon på maimøtet, sommermøtet m.m.

Post by Olav K »

Jeg skal bringe det videre til rette vedkommende. Takk!

Nå har jeg fått korreksjoner. Nummereringen skyldes at auksjonsforvalter har forholdt seg til den "gamle" Sear (den røde) - auksjonssiden vil nå bli oppdtert med RIC og "nytt" Sear nummer.
Riktige nummer skal være:
Mynt nr. 8 Dominitian gml. Sear 895, RIC 134 (ikke i ny Sear)
Mynt nr. 9 Julia Maesa gml. Sear 2183, RIC 268, ny Sear 7756
Mynt nr, 10 Julia Mamaea gml. Sear 2310, RIC 341. ny Sear 8212

Rettelsene kommer på hjemmesidene i løpet av morgendagen.
User avatar
karstkri
Veteran
Posts: 2206
Joined: 01 Nov 2008 19:13

Re: Auksjon på maimøtet, sommermøtet m.m.

Post by karstkri »

Takker for raskt svar og oppdatering.Tenkte ikke på gamle Sear -har den heller ikke ,men nå fant jeg myntene.
karstkri
Post Reply

Return to “Norsk Numismatisk Forening”