Portabel platespiller

Post Reply
Amoll
Posts: 2
Joined: 21 Jul 2020 14:19

Portabel platespiller

Post by Amoll »

Hei!

Jeg rydder opp i et dødsbo, og skal selge en portabel platespiller, Sharp both sides play disc stereo system vz-250. Jeg er usikker hva som er en fair pris for den. Det jeg har fått beskjed om er at min oldefar kjøpte denne, og at den har stått i kjelleren (siden den gang?). Bestemoren min sa at den fungerte sist hun prøvde den og det kan være femti år siden for alt jeg vet. Jeg får ikke åpnet døra til kassett eller platespiller, men er mulig elektronikken er i orden, jeg får suselyd når jeg skrur på FM.

Har lagt den ut på Finn, og fikk et tilbud på 1500. Sist jeg sjekket på nett tror jeg de gikk for sånn 500dollar i USA (som rep.objekt/uprøvd).
Hva er relistisk her ?
image.jpg
image.jpg (1.27 MiB) Viewed 853 times
image.jpg
image.jpg (992.82 KiB) Viewed 853 times
image.jpg
image.jpg (912.06 KiB) Viewed 853 times
image.jpg
image.jpg (1.1 MiB) Viewed 853 times
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Portabel platespiller

Post by tho »

Du får i det minste sjekke om platespilleren virker og rengjøre den.
Den ser skitten ut.
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Portabel platespiller

Post by Arve »

Det som er realistisk er å dumpe den på nærmeste el-retur, men hvis du har et tilbud så slå til før vedkommende tar til vettet. Dette er lite salgbart. At noen forlanger fantasipriser for dette på Ebay betyr ikke at de får solgt det. Siden FM-nettet er lagt ned så vil det nok suse hvis du ikke bor i en av de store byene som fortsatt har en og annen lokalradiostasjon på FM-nettet.
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: Portabel platespiller

Post by Espen »

Flyttet tråden til elektronikk.
Arve wrote: 22 Jul 2020 00:30 Det som er realistisk er å dumpe den på nærmeste el-retur, men hvis du har et tilbud så slå til før vedkommende tar til vettet. Dette er lite salgbart. At noen forlanger fantasipriser for dette på Ebay betyr ikke at de får solgt det.
En refurbished utgave ble solgt på ebay for rett over 6000kr. Som deler og "ikke testet" selges de for over 1000kr.
Denne type retro hifi er ganske ettertraktet disse dager.

Foreslår at trådstarter tar det budet på finn og ser seg fornøyd.
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Portabel platespiller

Post by tho »

Her kan man laste ned manualen:
https://www.hifiengine.com/manual_libra ... 2500.shtml

Prisforlangende på eBay.no og hva man kan få solgt for på finn.no
er to forskjellige ting.

Er enig med Espen om at 1.500 kr bør man slå til på. Tviler noen byr
mer. Man må smi mens jernet er varmt

Det er først g fremst samlerinteresse på denne pga. platespilleren,
og virker ikke den blir nok kjøper skuffet.
Amoll
Posts: 2
Joined: 21 Jul 2020 14:19

Re: Portabel platespiller

Post by Amoll »

Hei dere! Takk for alle svar. Jeg tok til meg kritikken til tho, og tørket den forsiktig ren før salg. Den ble solgt til en fyr som har jobbet som TV- og radio-reparatør, og han virket strålende fornøyd, også fordi denne har stått rolig lagret og har lite bruksslitasje. Jeg fikk 2500 for den, og er veldig fornøyd med det. Og enda morsommere er det jo at den får en sjanse til her i livet! God sommer til dere :-)
Post Reply

Return to “Elektronikk”