Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Generell diskusjon
Locked
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by AMO Berg »

Den er jo helt grotesk denne offentlige hyllesten av "Snåsamannen". For det første: Hvorfor i helvete har ikke skattemyndighetene gått den snydenstrupen etter i sømmene? Hver jævla skrulle som har fått audiens hos ham de siste femti årene har jo stukket til ham minst hundre kroner cash kontant.

I 2010 ble han gruset av en blekksprut (!) som forutså at Spania ville vinne fotball-VM. Sjarlatanen fra Snåsa spådde Tyskland som vinner, men de kom på tredjeplass. Og i 2017 så han i krystallkulen at Donald Trump ville bli skutt i nær fremtid - men dret seg ut igjen.

De siste ti årene har fyren blitt så kåt på seg selv at selvbiografiene har tytet ut fra alle kroppsåpninger. Det var et absolutt bunnivå da den aldrende kvakksalveren for et par-tre år siden ble slept inn på alskens scener i kirker og kulturhus for å lire av seg humbug, mens publikum betalte blodpris for billettene. :shock:
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by AMO Berg »

Her fant jeg musikk som passer for en grå og stressende dag. Ah... 8)

User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by AMO Berg »

Beklager min språkbruk i natt, men jeg har selv vært vitne til hvordan døende har fått redusert livskvalitet de siste månedene av livet på grunn av falske forhåpninger og dyre og ubrukelige "medisiner". Det gjør meg veldig opprørt. Alle gode krefter må kjempe mot sjarlatanvirksomhet og for kunnskap og opplysning om behandlingsmetoder som har beviselig effekt.
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by AMO Berg »

VG har laget en hjemme hos-reportasje hos Jonas Gahr Støre:
3f744f23-0696-45fe-8f63-c84d03123b4b.jpg
3f744f23-0696-45fe-8f63-c84d03123b4b.jpg (79.44 KiB) Viewed 1823 times
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by AMO Berg »

Tjo hei, samlervenner!

Trodde dere at min blasfemiske tirade mot den celebre sjarlatan fra Snåsa hadde påført meg en så negativ karma at det var over og ut med meg? Bare ta det med ro!

Det eneste nye å melde er at snydenstrupenes konge har klemt ut enda en selvbiografi fra (selvsensur), mens mitt alkoholinntak har eskalert ytterligere bitte-litt.

Her er siste verk fra den gamle filur:
0.png
0.png (187.41 KiB) Viewed 1586 times
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by AMO Berg »

Det er en hån mot alle vitenskapsmenn som har lidd de siste 300 år at mannen på bildet ovenfor får et slikt spillerom og en slik hyllest. Vår generasjon er bortskjemt og sløvet, og det stilles ikke nok krav til empiriske bevis.
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by AMO Berg »

Håper dere alle har hatt en fin jul så langt. "Pandemien" ruller og går enda, og stakkars den som ikke er med på "dugnaden". Enkelte tar til orde for at kun matvarebutikker skal ha lov til å holde åpent. Vel, hvem skal definere hva som er en matvarebutikk i 2020? Regner med at både Plantasjen, Europris, Jula, Rusta, Esso og hva de nå heter vil ha et ord med i laget der. :)
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by AMO Berg »

Da har forkjølelsesviruset, også kjent som covid-19, kommet til bygda, og de folkevalgte svarer med krampaktige og symbolske tiltak:
- For noen er et munnbindpåbud et parameter for om situasjonen er alvorlig eller ikke.
Dette sier ordføreren som en begrunnelse for dette tiltaket.

Jeg synes det i beste fall er uklokt. For det første er det svært usikkert hvor stor effekten av munnbind er. For det andre er det forsvinnende få som blir smittet når de går i butikken. For det tredje viser erfaringene fra andre kommuner at det er konfliktskapende. Det gjelder spesielt ressurssvake personer, som rusmisbrukere og psykiatriske pasienter, som har problemer med bruk av munnbind. Nå er de fritt vilt for psykotiske korona-fanatikere som skal konfrontere dem på grunn av dette, og politiet må støtt og stadig ta turen til butikker hvor kunder havner i bråk.

Jeg har bare en ting å si: Jeg tar det som underholdning. Skål! :)
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by AMO Berg »

Nå meldes det at 13 personer i Norge kan ha dødd som en følge av koronavaksinen. Det var da enda godt at de ikke døde av covid-19; da hadde det blitt portforbud!

Dugnaden, folkens, Dugnaden! Vi gir oss ikke før hele folket er blitt arbeidsledige! 8)
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by AMO Berg »

Og det er ingenting som tyder på at det er lys i enden av tunnelen. Da Neil Armstrong fikk sin andre vaksinedose fikk vi gladnyheten om at vi kanskje må ta ytterligere en dose ved senere anledning for å booste effekten. :?

Det hele er en blåknute som ingen klarer å løsne. Vi er en nasjon av hypokondere; norske menn bærer ur med puls- og blodtrykksmåler; norske kvinner ligger og jamrer med ME, fibromyalgi og irritabel tarm; barna har hele alfabetet av atferdslidelser samt allergi ditt og intoleranse datt. Avisene (som jeg selv jobber i) setter nye rekorder med sidevisninger og unike brukere hver gang de melder noe nytt om pesten, og styresmaktene svarer med å vise "handlekraft".

Og for første gang på lang tid hører vi IKKE om sykehus med korridorpasienter og sprengt kapasitet. Vis meg ett kalenderår uten nyheter om sykehuskrise? Her noen eksempler som jeg fant i full fart.

2016: Den sprengte kapasiteten på norske sykehus truer pasientsikkerheten

https://www.aftenposten.no/meninger/deb ... ikkerheten

2013: Hastemøte om sprengt sykehuskapasitet

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/P ... -kapasitet

2008: Kapasiteten sprengt ved Ahus

https://www.nrk.no/osloogviken/kapasite ... -1.6311272
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by AMO Berg »

Vonbroten over at opposisjonen tvinger regjeringen til å oppheve den nasjonale skjenkestoppen, varsler statsministeren allerede nå - i beste Donald Duck-stil - at det ikke vil komme korona-lettelser i neste uke. :lol:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/L ... -neste-uke
User avatar
Stein Knutsen
Posts: 791
Joined: 27 Jan 2010 10:28
Location: Høvåg

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by Stein Knutsen »

Jeg forstår at mange er dritleie av Corona og alle restriksjoner
Har vi stengt ned for mye eller kanskje for lite
Slik jeg ser det burde man stenge ned alt bortsett fra matbutikker apotek politi og
så klart helsetjenester
Vi burde gjort det for lenge siden men jeg ser at dette er vanskelige beslutninger
Vi er Norge vi tåler at alt blir stengt rent økonomisk og når det gjelder trolig ubotelige
skader fysisk/psykisk for især de unge og eldre så kan man fundere.
Stenge ned alt og holde extrem kontrol på alle former for innreise eller
kjøre berg og dalbane som så klart forlenger problemene til de sårbare
Hobby numismatiker på evig jakt etter ny kunnskap og viten
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by AMO Berg »

Godt nytt år, Stein! Hyggelig å få litt selskap her i denne tråden min. :)

AI, AI, AI!!! TO personer på over 90 år har dødd av koronaviruset i Nordre Follo!!! Steng ned, steng ned!!! Portforbud, portforbud!!! :o

Sånn, da skulle vel myndighetene være fornøyd med Anders? :)
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by AMO Berg »

Stein Knutsen wrote: 22 Jan 2021 15:28 Jeg forstår at mange er dritleie av Corona og alle restriksjoner
Jeg gikk lei 16. mars i fjor. Det var da jeg startet denne tråden. :)
User avatar
Stein Knutsen
Posts: 791
Joined: 27 Jan 2010 10:28
Location: Høvåg

Re: Myntsamlere må holde sammen i korona-psykosen

Post by Stein Knutsen »

Ja alle vet at de som hovedsakelig dør er eldre
Ikke noe nytt det som er nytt er at noen yngre dør eller
blir alvorlig syke noe som er uvanlig gitt vanlig influensa
Det betyr at vi har et nytt virus som ikke oppfører seg helt som vanlig influensa
Jeg vet ikke svaret men gir du viruset lillefingeren ja da
tar den hele hånda
Jo flere som blir smittet ergo øker prosentdelen av de som kommer til
å bli alvorlig syke eller verre gitt div perimetere
Så ja la oss la historien være dommer det som er viktig er vel å mene noe versus nada
Hobby numismatiker på evig jakt etter ny kunnskap og viten
Locked

Return to “Skytebanen”