Jeg er ikke medlem i noen frimerke klubb, det er veldig få bekjente som engang vet at jeg samler på frimerker (ikke flau eller noe, men har aldri dukket opp som tema).
Jeg leser sjeldent gjennom forumer for frimerker, men det hender...
Mye av grunnen til at jeg ikke er aktiv i forum, er at det er så mye sutring og klaging over at verdiene på frimerker er så lave.
Vi som samler på frimerker gjør det for kosen sin del (vel... de fleste av oss i alle fall), vi sitter og sorterer, ser gjennom historier, ofte med skisser av livet og historien som var på tiden frimerkene er fra, ser bilder/ skisser av "høyere" personer som endrer seg over tid, kunst, kultur og mye mer.
Jeg tenker at vi skal være glad for at verdien på frimerkene er så lave som de er, det er ikke mange gamle "ting" med den kulturelle verdien som er så lett tilgjengelig som frimerker, og det at det kan kjøpes så billig i store kvantum, selv om noen av disse kan være opptil 170 år gamle er vel noe vi må være glad for, ikke klage på til enhver tid...
Personlig har jeg godt over 1 mill. frimerker sortert (pr. nuet) i 116 kataloger, fra de fleste land og tids-epoker (for tiden sortert inn i 363 områder), jeg har de første frimerkene fra de fleste landene, jeg har de fleste typene av flere eldre frimerkene, og jeg har høyverdi og lavverdi i lettere miks, jeg har stemplet og ustemplet om hverandre.
Det jeg aldri kommer til å sortere ut mine frimerker på, er verdi... jeg håper min samling holder seg så lavt at en skolegutt kan overta samlingen uten å tenke salgsverdi.
Verdien i frimerkene ligger i hobbyen, ikke lommeboken.
Vet jeg får mye sutring og klaging på denne posten, men kjør på, jeg bryr meg "veldig mye"

God helg