Søker etter co-founder til gründerprosjekt januar 2024

Generell diskusjon
Post Reply
Serac

Søker etter co-founder til gründerprosjekt januar 2024

Post by Serac »

Hei! Jeg håper dette er innafor å legge ut her på forumet:

Jeg søker etter én historie entusiast og numismatiker til å være med på å starte opp Pangea i januar 2024!

Hva
Pangea skal formidle historie og historisk kunnskap, fra de største globale historier til de minste lokale- eller mikrohistorier. Vi skal ta alt fra de enkleste til de mest kompliserte og innviklede historiske temaer, og formidle dem på en måte som gir umiddelbar klarhet, perspektiv og spenning for både fagfolk og folk flest. Dette gjør vi gjennom både historier og levningene fra historien, som mynter.

Langsiktig
Visjonen er å bevare, organisere og formidle hele verdens historiske kunnskap, og dens levninger, på en sømløs og spennende måte, som inspirerer nysgjerrighet og bygger broer på tvers av kulturer og grenser.

For å realisere visjonen skal vi over tid utvikle oss til å bli like mye tech selskap som vi er historieformidler. Det er mye spennende innovasjon og produktutvikling å gjøre innenfor historie- og samlermarkedet, kanskje også gjennom AI og blockchain teknologi. Om muligheten kommer så går vi internasjonalt.

Vi starter i det små og utvider fra mindre nisjer
I 2024 er fokuset historieformidling digitalt via sosiale medier og egen nettside. I 2025 gjør vi formell oppstart av aksjeselskap og går inn i samlermarkedet for historiske objekter eller levninger, med mest fokus på mynter, men også etter hvert andre antikviteter. 2026 og videre vil vi begynne grunnleggende arbeid for å digitalisere all historie og alle historiske objekter.

Hvem er jeg?
Jeg er en 25 år gammel historie entusiast, med lidenskap for innovasjon, teknologi og entreprenørskap. Blant annet har jeg omtrent 3,5 år erfaring med utgående salg av samlerobjekter. Det var en glede å jobbe med salg av mynt, men jeg ønsker mer å bidra til innovasjon i samler- og "historiemarkedet". Nå tar jeg bachelor i Historie på UiO, og begynner bachelor i matte/fysikk/IT neste høst. Favorittmynten min er den Athenske tetradrakmen!

Ta kontakt om du er nysgjerrig på mer info eller kunne tenke deg å bli med på et slikt prosjekt!

"The best way to predict the future is to invent it." - Alan Kay
Post Reply

Return to “Skytebanen”