Hvem malte? Hvor, og når??

Arve

Re: Hvem malte? Hvor, og når??

Post by Arve »

Informasjon om Vassfarplassen finnes her : https://no.wikipedia.org/wiki/Vassfaret
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
kikve

Post by kikve »

Takk for info! Såvidt meg bekjent har ikke Samuel Warner noen spesiell tilknytning til Vassfarplassen, det må ha blitt malt på en reise. Skal undersøke nærmere.
Hugo

Post by Hugo »

Image

Der fikk jeg lagt til bildet🙃
Attachments
S.Warner
S.Warner
DSC_1062.JPG (974.03 KiB) Viewed 1564 times
tho

Post by tho »

200 kr på Finn.
Liamar

Post by Liamar »

kikve wrote: 23 Apr 2014 00:53 Jeg kan endel om kunstneren S.Warner. Han var min oldefar.

...

Bare spør om det skulle være noe, jeg har familie som vet mye mer enn hva jeg husker i hodet i skrivende stund.

Beste hilsen Kine
Hei Kine! Vet ikke om du fortsatt er aktiv her, men jeg ramlet nettopp over denne tråden (og de andre her på forumet) om Samuel. Han var broren til min oldemor, og jeg holder akkurat på å nøste litt i den slektsgrenen.
Du er da min firmenning! Hvilket av barna til Samuel er du etterkommer av? Send meg gjerne en pm!

Jeg har forøvrig et bilde malt av Samuel (signert Christiansen faktisk) hengende i gangen, et portrett av sin mor - vår tippoldemor Maren Sophie :) Det har gått i arv i min familie, og jeg er veldig glad i det. Kan ta bilde av det og vise det frem :)

- Lianne
Liamar

Post by Liamar »

Samuel hadde absolutt talent, synd det ble så ødelagt av masseproduksjon og et liv i slit <3
MSC1.jpg
MSC1.jpg (321.67 KiB) Viewed 108 times
MSC2.jpg
MSC2.jpg (427.91 KiB) Viewed 108 times
MSC3.jpg
MSC3.jpg (633.45 KiB) Viewed 108 times
Post Reply

Return to “Malerier”