Ny danske bøker

Numismatisk forum
Post Reply
User avatar
karstkri
Veteran
Posts: 2206
Joined: 01 Nov 2008 19:13

Ny danske bøker

Post by karstkri »

Har fåttt en mail fra Jørgen Sømod ang. nye bøker

Nyhedsorientering nr. 32 - december 2008


If you don’t understand, try

http://translate.google.com/translate_t#" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu er der mindre end et halvt år til, at dobbeltbindet om vore middelaldermønter udkommer. Det er ialt 406 sider og med mere end 2.000 billeder. Prisen er ikke endelig fastsat, men bliver nok 650 kroner. Yderligere får du så længe oplag haves som bonus et genoptryk af Danmarks ældste møntbog, En ny Daler Bog fra 1587. Bestillinger modtages fra 1. marts; der er læst korrektur og korrekturrettelserne er indført, trykningen påbegyndes i slutningen af marts og bøgerne udkommer søndag den 24. maj 2009 kl. 15.

Hvis du hører blandt dem, som mener, at de gamle koryfæer og heltes bedrifter til evig tid skal stå uimodsagt som evige sandheder, da skal du for enhver pris undgå mine bøger. Hvis du derimod gerne vil vide noget nyt, ja så er det på høje tid, hvis du ikke allerede har mine bøger, at erhverve dem. Og hvis der ikke er nogen til at give dig dem i julegave, så er muligheden der stadig for at give sig selv den bedste gave. Det er efterhånden blevet en ret bekostelig affære, at skulle købe alle bindene i Det store projekt. Det er lige nu 2.450 kroner. Men om få måneder bliver det med udgivelserne i 2009 endnu dyrere. Vi kan da altid lave en aftale, hvor du køber bøgerne med en hver eller hveranden måned.

Indtil nu er udkommet:

Danske & norske medailler & jetoner siden jernalderen og indtil 1788, 2006

Poletter & Pengetegn i Danmark siden stenalderen og indtil omkring 1960

1. del. Tiden indtil 1900, 2003

Pris kr. 450,-

Poletter & Pengetegn i Danmark siden stenalderen og indtil omkring 1960

2. del, 1900-1924, 2004

Pris kr. 350,-

Poletter & Pengetegn i Danmark siden stenalderen og indtil omkring 1960

3. del, 1924-1960, 2007

Pris kr. 425,-

Frimærkepenge i Danmark, 1. del. 2005

Pris kr. 300,-

Frimærkepenge i Danmark, 2. del. 2008

Pris kr. 400,-

Foreløbigt tillæg til Danske & norske medailler & jetoner siden jernalderen og indtil 1788, Poletter & Pengetegn i Danmark siden stenalderen og indtil omkring 1960 & Frimærkepenge i Danmark. 2008

Pris kr. 125,-

Samtlige hidtil udkomne bind i serien

Pris kr. 2.450,-

Bindet, der skal udkomme i 2010 vedrører poletterne fra tiden 1960-1989. Arbejdet skrider planmæssigt frem og manuskriptet fylder lige nu 229 sider.


Ældre Nyhedsorienteringer kan læses på adressen

http://groups.yahoo.com/group/NorgesMyn ... nt=-30&l=1" onclick="window.open(this.href);return false;




Jørgen Sømod
Hollændervej 20
DK 1855 Frederiksberg C
Danmark
Telefon X 45 - 33212484
Mailto:numis@vip.cybercity.dk
http://www.cam.org/~anfc/p_somod.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.gladsaxegymnasium.dk/2/litts.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
karstkri
User avatar
ZZzzz
Militant Numismatiker
Posts: 2832
Joined: 29 Aug 2008 08:51

Re: Ny danske bøker

Post by ZZzzz »

Jeg anbefaler medaljeboka! En god oversikt!
Flash
Posts: 884
Joined: 15 Aug 2008 17:25

Re: Ny danske bøker

Post by Flash »

Noen som har den til salgs?

Altså Danske & norske medailler & jetoner siden jernalderen og indtil 1788, 2006.
User avatar
ZZzzz
Militant Numismatiker
Posts: 2832
Joined: 29 Aug 2008 08:51

Re: Ny danske bøker

Post by ZZzzz »

Du kan sende en mail til Jørgen, si at du er norsk. Så slipper du å kjøpe hele serien, og kun medaljeboka. Og spør man pent, blir den kanskje også signert :)
Flash
Posts: 884
Joined: 15 Aug 2008 17:25

Re: Ny danske bøker

Post by Flash »

Jeg traff ham tilfeldig i København for en stund siden og spurte om å få kjøpe den uten å kjøpe de andre. Det gikk han ikke med på.
User avatar
ZZzzz
Militant Numismatiker
Posts: 2832
Joined: 29 Aug 2008 08:51

Re: Ny danske bøker

Post by ZZzzz »

Jeg ville prøvd å sende en mail, så blir det litt mer formelt enn å bare stille et muntlig spørsmål.
Flash
Posts: 884
Joined: 15 Aug 2008 17:25

Re: Ny danske bøker

Post by Flash »

Hadde prøvd det før jeg traff ham. Ingen tjangs...
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: Ny danske bøker

Post by Kjetil Kvist »

Han vil selge alle bøkene, og stiller seg helt uforstående til at du ikke er interessert i frimerkepænge. Da har jeg kommet til at heller bare får være.
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
Flash
Posts: 884
Joined: 15 Aug 2008 17:25

Re: Ny danske bøker

Post by Flash »

Kjetil Kvist wrote:Han vil selge alle bøkene, og stiller seg helt uforstående til at du ikke er interessert i frimerkepænge. Da har jeg kommet til at heller bare får være.
Det er min erfaring også. Hadde som sagt en lang prat med ham i København for en stund siden. Spurte om idéen hans var en slags påtvungen voksenopplæring, noe han i og for seg svarte bekreftende på.
Flash
Posts: 884
Joined: 15 Aug 2008 17:25

Re: Ny danske bøker

Post by Flash »

Prøvde igjen. Joda, jeg kunne gjerne få kjøpe den. Pris DKK 2450 og jeg ville få de andre bøkene på kjøpet. Knalltilbud.
User avatar
Jørgen Sømod
Posts: 1441
Joined: 01 Dec 2008 00:19

Re: Ny danske bøker

Post by Jørgen Sømod »

Medaillebogen min er ikke velegnet til et norsk publikum, idet dens indhold kan fremme en ubehagelig og uønsket hetz mod personer og firmaer, der har solgt objekter som værende sjældne norske mønter i prisklassen indtil nærved en million kroner, mens de selv samme stykker i min bog med behørig argumentation bliver karakteriseret som rettelig værende danske jetoner.
Flash
Posts: 884
Joined: 15 Aug 2008 17:25

Re: Ny danske bøker

Post by Flash »

Er en slik hets uønsket???
Flash
Posts: 884
Joined: 15 Aug 2008 17:25

Re: Ny danske bøker

Post by Flash »

PS! Velkommen til Jørgen Sæmod.
MarkusLømo
Veteran
Posts: 2003
Joined: 06 Nov 2008 21:42
Location: Fredrikstad

Re: Ny danske bøker

Post by MarkusLømo »

Flash wrote:Er en slik hets uønsket???
Tror jeg vet hva han snakker om, faktisk. I alle fall kjenner jeg til én sak, det kan jo være flere.

Dette er ikke noe som normalt vil bli tatt for en dansk sjetong her, tror vel ikke egentlig folk vil endre oppfatning heller. Jeg ser ikke noe galt i å gjøre dette kjent, men jeg går ikke ut med informasjonen selv av respekt for Sømod - og fordi det ville se tåpelig ut om jeg tok feil.
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: Ny danske bøker

Post by Kjetil Kvist »

Sømod kan jo vurdere en utgave rettet mot det norske markedet. Innholdet skal jo være det samme, men på forsiden kan han for eksempel klistre på en label. Denne label kan jo prydes med følgende tekst: ADVARSEL! Katalogen kan inneholde sjokkerende opplysninger. Eiere og selgere av Gyldenløves "dukater" bør sitte ned når boken åpnes.

Jeg skal med glede anmelde den i sin fulle bredde i NNF-nytt.
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
Post Reply

Return to “Mynt og Seddel - Diskusjon”