Beatles og Stones.

Forum for alle som samler på musikk. Har du gamle vinylplater, kasetter, cdplater eller musikkeffekter du samler på er dette forumet for deg.
Post Reply
User avatar
kråketoppen
Posts: 2436
Joined: 14 Sep 2009 18:12

Beatles og Stones.

Post by kråketoppen »

Har mange av org. LP og singler 1964-1990 , de tidligste i god brukskvalitet( !?) , men også bedre kval. `Hva er samleverdien idag?
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: Beatles og Stones.

Post by vivavegas »

Jeg er ingen ekspert, men har solgt endel plater (inkl. Beatles).
Plater er jo litt kronglete å sende. Man må bruke relativt tynn papp for å holde seg under 350 gram (men det går akkurat). I tillegg så skal man strengt tatt betale ett tillegg på kr. 22 for stor sending, men det blir i liten grad praktisert og man kan nok sende svært mange plater før man risikerer straffeporto.

I tillegg er jo de fleste seriøse samlere streng på kvaliteten.
Slik at mitt anslag er fra 50 til 100 kroner, men er de litt slitt så kan man nok også måtte gå under 50. Mine slitte Beatlesplater ble solgt for kr. 10.

Men man harselvsagt muligheten at man har en skjelden pressing. Men det kan ikke jeg noe om.
Og det er vel omtrent like uvanlig som man skal finne en 2 øre 1968 i en kiloslott.
User avatar
kråketoppen
Posts: 2436
Joined: 14 Sep 2009 18:12

Re: Beatles og Stones.

Post by kråketoppen »

10 spend stk. for en bit av min gyldne ungdom er ikke mye, men om noen kan ha glede av LP'r
lik jeg har glede av gamle mynter, kanskje vi treffes?
User avatar
seuk
Posts: 326
Joined: 08 Dec 2009 16:02

Re: Beatles og Stones.

Post by seuk »

Om du har de tidlige Stones i originale UK pres kan de give en ganske god pris (kommer naturligvis meget an på standen)... Men lige som alt andet tager det noget tid at sætte sig ind i hvad der er de helt rigtige udgaver etc.

http://www.popsike.com/ registrere opnåede priser på ebay auktioner - gennerelt bedre ting til $50 og opefter. Mere almindelige ting kan man altid finde på afsluttede auktioner på ebay.uk - de sælges jo hele tiden.
User avatar
vemod
Veteran
Posts: 1991
Joined: 14 Oct 2008 13:14
Location: Kongsvinger

Re: Beatles og Stones.

Post by vemod »

User avatar
ramazotti
Posts: 2786
Joined: 23 Mar 2009 23:43
Location: Norge

Re: Beatles og Stones.

Post by ramazotti »

De mestselgende tingene er jo ganske vanlige,tidlige ting fra Beatles og Stones på
norsk pressing betales bra uten at jeg skall spå pris,det kommer litt an på om du treffer
flere kjøpere eller om det er bare en som mangler akkurat denne.

Det er gjerne de minst populære utgivelsene som oppnår best pris på auksjoner i dag,
små opplag og få solgte eksemplarer betinger ofte solid betaling,fra 500.- og oppover.

Dette er inntrykk jeg sitter med etter å ha solgt noen få singler på QXL,
kjempehits havner gjerne rundt 50-lappen i bra stand,floppene mye høyere.
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: Beatles og Stones.

Post by vivavegas »

Takker for linker. Dette kan dere mer om enn meg.
Jeg er bare en tilfeldig selger som deler mine erfaringer.

Søkte tilfeldigvis opp Bridghes (A-ha) på popsike.
http://www.popsike.com/php/quicksearch. ... s&x=8&y=11
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Beatles og Stones.

Post by Arve »

Tidlige monoutgaver av Beatles og Stones kan være verdt noe, er det stereo så er opplagene for høye.
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
Post Reply

Return to “Musikk”