Künker hos NNF!

http://www.norsknum.org
Der samlere møtes.

Moderator: Olav K

Post Reply
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Künker hos NNF!

Post by Olav K »

På klubbmøtet tirsdag 31 januar på Grand får vi besøk av Andreas Kaiser fra Künker. Han skal si litt om tysk mynt, men mest interessant for de fleste er nok det han skal si om myntmarkedet. Kaiser er Skandinavia-ansvarlig (snakker svensk) og må antas å ha en rimelig god oversikt over hva som rører seg.
Jeg tenkte jeg skulle poste dette tidlig, så utenbysboende kunne få lagt det inn i kalenderen om de har tenkt seg på bytur på denne tiden.
Også ikke-medlemmer er velkomne, eneste begrensning er at de ikke kan by på den etterfølgende auksjon.
User avatar
henrison
Posts: 277
Joined: 11 Feb 2011 13:46

Re: Künker hos NNF!

Post by henrison »

Søren, jeg er i Stavanger på konferanse den dagen, og dette skulle jeg gjerne fått med meg. Kos dere!
Medlem av Norsk Numismatisk Forening og International Banknote Society
Knugen
Posts: 1167
Joined: 09 Aug 2009 19:58
Location: Oljehovedstaden i Europa

Re: Künker hos NNF!

Post by Knugen »

Olav K wrote:På klubbmøtet tirsdag 31 januar på Grand får vi besøk av Andreas Kaiser fra Künker. Han skal si litt om tysk mynt, men mest interessant for de fleste er nok det han skal si om myntmarkedet. Kaiser er Skandinavia-ansvarlig (snakker svensk) og må antas å ha en rimelig god oversikt over hva som rører seg.
Jeg tenkte jeg skulle poste dette tidlig, så utenbysboende kunne få lagt det inn i kalenderen om de har tenkt seg på bytur på denne tiden.
Også ikke-medlemmer er velkomne, eneste begrensning er at de ikke kan by på den etterfølgende auksjon.

Spennende Olav K, kjekt du postet dette tidlig med intensjonen om utenbys. Hvis det passer inn i en svært hektisk timeplan tar jeg gjerne turen.
User avatar
kråkerøy
Posts: 741
Joined: 12 Nov 2008 20:25

Re: Künker hos NNF!

Post by kråkerøy »

Kjempebra.

Regner med at vi fra sør i Østfold kommer.
Jeg skal i hvertfall prøve å få tid.
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: Künker hos NNF!

Post by vivavegas »

God råd må ihvertfall Künker ha. Jeg har fått katalog i åresvis uten og ha spørt om det (har lagt inn bud). En enkel mail, evnt. at kun de som etterspør katalog måtte jo ha spart de for millioner (bokstavelig talt).
MarkusLømo
Veteran
Posts: 2003
Joined: 06 Nov 2008 21:42
Location: Fredrikstad

Re: Künker hos NNF!

Post by MarkusLømo »

vivavegas wrote:God råd må ihvertfall Künker ha. Jeg har fått katalog i åresvis uten og ha spørt om det (har lagt inn bud). En enkel mail, evnt. at kun de som etterspør katalog måtte jo ha spart de for millioner (bokstavelig talt).
Det er jo bare å kikke på innsiden av katalogene så ser vi hva slags summer det er snakk om her. Voldsomme greier. Og tingene går jo ikke til utrop heller, i alle fall de jeg iblant byr på....
User avatar
peroenge
Posts: 500
Joined: 13 Nov 2008 20:23

Re: Künker hos NNF!

Post by peroenge »

Minner om vårt medlemsmøte med besøk fra Kuenker førstkommende tirsdag. Vi har også en bra auksjon med flere spennende objekter enten du samler Norge, romersk, amerikanske sedler eller andre områder.

http://norsknum.org/auksjoner/jan2012.pdf

Det er mulighet for nye medlemmer å melde seg inn i foreningen på møtet hvis man ønsker å delta på auksjonen.

Ønsker du å komme som gjest for å høre foredraget og/eller er nysgjerrig på foreningen så er du hjertlig velkommen. Grand Hotell fra kl 18:30 - møterom Gerhardsen rett under baren i toppetasjen.
Per Olav E
Hovedsamleområde: Romerske mynter
Medlem i Norsk Numismatisk Forening
PS: Mine mynter oppbevares i bankboks.
User avatar
Kekkonen
Posts: 157
Joined: 22 Oct 2011 09:04
Location: Ullensaker

Re: Künker hos NNF!

Post by Kekkonen »

Noen fra forumet som skal dit i morgen eller?

Tenkte jeg skulle se om jeg fikk tiden til å strekke til iallefall...selv om det kan bli knapt :)
By a strange reason I seems to be weak for "Cartwheels" - I love those Morgan dollars.
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Künker hos NNF!

Post by madsemann »

Kekkonen wrote:Noen fra forumet som skal dit i morgen eller?

Tenkte jeg skulle se om jeg fikk tiden til å strekke til iallefall...selv om det kan bli knapt :)
Jeg kommer om 20 min :-)
User avatar
Kekkonen
Posts: 157
Joined: 22 Oct 2011 09:04
Location: Ullensaker

Re: Künker hos NNF!

Post by Kekkonen »

Og jeg rakk det ikke :(

Dagen ble for kort for meg idag så får håpe at jeg får det til neste gang...desverre gikk jeg glipp av Künker og :/
By a strange reason I seems to be weak for "Cartwheels" - I love those Morgan dollars.
User avatar
peroenge
Posts: 500
Joined: 13 Nov 2008 20:23

Re: Künker hos NNF!

Post by peroenge »

Det ble et veldig bra møte. Foredraget var meget interessant, en god auksjon med fin budgivning, ca 40 medlemmer og noen gjester. Flere forummedlemmer var tilstede.
Neste NNF-Nytt går i trykken nå. Jeg har produsert adresseetiketter i kveld. Hvis noen lurer på om de skal bli medlem så si ifra på PM i løpet av 24 timer så får du NNF-Nytt i posten innen et par uker.
Per Olav E
Hovedsamleområde: Romerske mynter
Medlem i Norsk Numismatisk Forening
PS: Mine mynter oppbevares i bankboks.
User avatar
peroenge
Posts: 500
Joined: 13 Nov 2008 20:23

Re: Künker hos NNF!

Post by peroenge »

peroenge wrote:Det ble et veldig bra møte. Foredraget var meget interessant, en god auksjon med fin budgivning, ca 40 medlemmer og noen gjester. Flere forummedlemmer var tilstede.
Neste NNF-Nytt går i trykken nå. Jeg har produsert adresseetiketter i kveld. Hvis noen lurer på om de skal bli medlem så si ifra på PM i løpet av 24 timer så får du NNF-Nytt i posten innen et par uker.
Da har vi fått enda et medlem. Evt innmeldinger må være meg i hende på PM innen kl 22 hvis du vil ha neste nr av NNF-Nytt.
Per Olav E
Hovedsamleområde: Romerske mynter
Medlem i Norsk Numismatisk Forening
PS: Mine mynter oppbevares i bankboks.
Post Reply

Return to “Norsk Numismatisk Forening”