Små flasker sprit

Post Reply
User avatar
ZZzzz
Militant Numismatiker
Posts: 2832
Joined: 29 Aug 2008 08:51

Små flasker sprit

Post by ZZzzz »

Jeg har noen småflasker med forskjellig sterkt innhold, konjakk, likør etc. en eller annen plass. De er vel rundt 40 år gamle. Kan slike gamle flasker ha en verdi?
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Små flasker sprit

Post by Myge »

Ja, slikt har verdi. Vent litt med å selge dem, har forstått det slik at Vinmonopolet skal avholde auksjoner i løpet av 2013, så det er muligens mulig å selge det gjennom dem.
User avatar
ZZzzz
Militant Numismatiker
Posts: 2832
Joined: 29 Aug 2008 08:51

Re: Små flasker sprit

Post by ZZzzz »

Takk for svar.

Har egentlig ikke tenkt å selge dem.
User avatar
arnetech
Posts: 630
Joined: 25 Dec 2011 13:36
Location: Kristiansund.N

Re: Små flasker sprit

Post by arnetech »

mener dere slike små en fikk på flyturer å slikt, de på 2-4cm høyde?
Live long & prosper
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Små flasker sprit

Post by Arve »

Som jeg har sagt i en annen tråd så har disse flaskene liten verdi hvis det ikke er helt spesielle tapninger av maltwhisky og cognac. Du har heller ikke som privatperson lov til å selge dem i Norge. De omtalte auksjonene til vinmonopolet er nok for helt andre ting enn vanlige miniatyrflasker. Det selges en del på ebay av sjeldne typer, du kan jo sjekke der hva ting går for.
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
User avatar
ZZzzz
Militant Numismatiker
Posts: 2832
Joined: 29 Aug 2008 08:51

Re: Små flasker sprit

Post by ZZzzz »

arnetech wrote:mener dere slike små en fikk på flyturer å slikt, de på 2-4cm høyde?
Ja, det er slike flasker.
User avatar
ZZzzz
Militant Numismatiker
Posts: 2832
Joined: 29 Aug 2008 08:51

Re: Små flasker sprit

Post by ZZzzz »

Arve wrote:Som jeg har sagt i en annen tråd så har disse flaskene liten verdi hvis det ikke er helt spesielle tapninger av maltwhisky og cognac. Du har heller ikke som privatperson lov til å selge dem i Norge. De omtalte auksjonene til vinmonopolet er nok for helt andre ting enn vanlige miniatyrflasker. Det selges en del på ebay av sjeldne typer, du kan jo sjekke der hva ting går for.
Tror ikke det er noe spesielt jeg har. Men prisene er ikke så høye for det som nok er vanlige flasker:

http://www.ebay.com/itm/LOT-2-Vintage-M ... 53ee39ba30
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Små flasker sprit

Post by Arve »

Gå inn på ebay.co.uk og søk på "whisky 5 cl" så ser du hvor landet lligger. Vanlige merker går for ett pund mens mer spesielle ting kan gå for flere hundre pund. Det blir som med mynt, det er opplaget som bestemmer prisen.
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
Post Reply

Return to “Øl- og mineralvannseffekter”