Registrerte brukere

Her kan du diskutere forumet. Feil og spørsmål om funksjoner hører også hjemme her.
Post Reply
User avatar
Lagrinn
Numismatograf
Posts: 1551
Joined: 10 Mar 2009 08:35
Location: Buskerud

Registrerte brukere

Post by Lagrinn »

Vi er per d.d 2175 registrerte brukere, det er 8362 emner og 82649 innlegg.

"Status"
Brukere med 0-10 innlegg: 1823stk
Brukere med 11-100 innlegg: 233stk
Brukere med 101-1000 innlegg: 93stk
Brukere med 1001-4716 innlegg: 26stk

så jeg vill vell definere det som att vi ha rundt 119 aktive brukere, noen mere aktive noen mindre aktive.

Men hva sier dette om utviklingen her, tallene 30sept 2011 var følgende:

Vi er per d.d 1516 registrerte brukere, det er 6950 emner og 68032 innlegg.

Brukere med 0-10 innlegg: 1236stk
Brukere med 11-100 innlegg: 175stk
Brukere med 101-1000 innlegg: 84stk
Brukere med 1001-4716 innlegg: 21stk

Min oppfatning er att det er en "fast" gjeng inne her og få nye som strømmer til, hva mener resten an folket, og hvorfor er det slik?
User avatar
losset
Veteran
Posts: 1234
Joined: 02 Nov 2008 10:36
Location: Skedsmokorset

Re: Registrerte brukere

Post by losset »

Det har en rekke forum medlemmer kanskje påpekt en hel haug av ganger. Orker ikke ta dette en gang til. Dette er ikke forum for samlere lenger! Dette er "gutte klubben grei" som elsker å påpeke feil hos andre. Personlig er jeg på vei ut av forumet grunnet dette. Dette vet jeg at andre er også enig med meg i.
User avatar
kråketoppen
Posts: 2436
Joined: 14 Sep 2009 18:12

Re: Registrerte brukere

Post by kråketoppen »

Jeg ser ingen grunn til å trekke meg fra forumet,selv som du nevner at det blir alt for mye "drittprat" blant visse medlemmer. Her finnes mye bra, info.om div.auksjoner,visning av medlemmers nye kjøp og masse annet bra stoff.
Hold ut og hopp over det du syntes ikke holder mål. :D
User avatar
Lagrinn
Numismatograf
Posts: 1551
Joined: 10 Mar 2009 08:35
Location: Buskerud

Re: Registrerte brukere

Post by Lagrinn »

kråketoppen wrote:Jeg ser ingen grunn til å trekke meg fra forumet,selv som du nevner at det blir alt for mye "drittprat" blant visse medlemmer. Her finnes mye bra, info.om div.auksjoner,visning av medlemmers nye kjøp og masse annet bra stoff.
Hold ut og hopp over det du syntes ikke holder mål. :D
Jeg må si meg enig med kråketoppen der, men for å vere ærlig så har det etter min mening vert ok i det siste, noen har gått hardt ut og lagt hodet til hugg, disse har fått både kritikk, støtte og usaklige innlegg for og imot seg, men utover dette har det vert flere gode tråder etter hva jeg har fått med meg.

Men alle her inne må tåle å få konstruktiv kritikk eller "tillsnakk" ifra en forumbruker om dem mener noe er galt, eller blir forumet bedre om alle bare jatter med og er en eneste stor lykkelig familie?
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Registrerte brukere

Post by Olav K »

Jeg synes ikke den viste statistikken er så skremmende. Man kan jo være samler selvom man ikke leverer mer enn hundre innlegg. Noen har vanskelig for å holde kjeft ( jeg er - sikkert "dessverre" i noens øyne - blandt dem) - andre er ikke like taletrengte, eller nøyer seg med å stille spørsmål i ny og ne. Stilles spørsmål er det bra at noen svarer, men vi kan ikke vente at "alle" gjør det.
Jeg ser ikke bort fra at et stort antall av de som er registrert er "engangs" - de har funnet noe på bestemors loft og lurer på om det er verdt noe.
Men om noen har vært innom med mer enn 10 eller 20 innlegg synes jeg det har formodningen for seg at dette er en "samler". Noen blir etter litt oppvarming aktive, noen begynner med spørsmål og fortsetter etterhvert med bidrag, mens andre kanskje føler at de har fått utdypet det de brandt for i sin tid og derfor ikke er så aktive som de engang var. Det speiler vel "sammesetningen" av samlere - vi er forskjellige, ikke bare i hva vi samler på.
Såvidt jeg kan se er antallet registrert det siste året økt, antallet med mange innlegg likeså. Ikke meget - neivel - men som diskusjonsforum er vel Samlerforum nå "modent" og kan vel ikke forvente større økning enn befolkningsveksten forøvrig?
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Registrerte brukere

Post by madsemann »

Jeg synes heller ikke at statistikken er så skremmende. Og det går jo i bølgedaler med interessen. Alt fra årstidene til livssittuasjon ol.
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Registrerte brukere

Post by AMO Berg »

"Lite nok for trivsel, stort nok for styrke", var slagordet til Stjørdal kommune tidligere. Vi kan kanskje overta det?
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Registrerte brukere

Post by madsemann »

AMO Berg wrote:"Lite nok for trivsel, stort nok for styrke", var slagordet til Stjørdal kommune tidligere. Vi kan kanskje overta det?
Det var ettgodt slagord :-)
Post Reply

Return to “Om forumet”